Reklama

Reklama

Hra na oliheň

(seriál)
  • Jižní Korea Ojingeo geim (více)
Trailer 1

VOD (1)

Série(2) / Epizody(18)

Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)

Videa (28)

Trailer 1

Recenze (762)

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 70% - Koncept lákavý, průběh nekompromisní a konkrétní charaktery upřímné tak, že Hře nelze nepodlehnout, nesledovat dál a dál a nenechat se strhnout šílenstvím, kdy na obličeji nosí geometrické obrazce i diváci, kteří by si o korejskou kinematografii ještě před týdnem neopřeli ani ovladač. Nejlepším okamžikem je ale prvotní šok nad tím, co se před protagonisty odehrává. V tu chvíli se snoubí očekávání, napětí i pocit, že na podobnou podívanou jsem i přes znalost Battle Royale nebo Hunger Games čekal spoustu let. Ale ten okamžik už nic nepřekoná a naopak mě brzy rozčiluje, že je publikum neustále o krok před hlavními postavami, aniž by přitom tušilo, co bude dál. Naivita nad tím, co chudáky asi čeká v další hře a vyjevené překvapení z toho, že zase půjde o život, lezou na nervy čím dál víc, stejně jako způsob uvažování a touha spolčovat se s těmi, kteří očividně kují pikle a hrají jenom na sebe. Ze spousty otazníků se potom na samém konci překotně couvá a neherní linka se mi dokonce s radostí vysměje do tváře s tím, že odpovědi přijdou snad možná někdy příště. Údernost je pryč, zvědavost přesto v menší míře zůstává. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tenhle žánr mám hodně rád, ačkoliv je to vlastně pořád o tom samém. Rozdíl mezi Squid Game a Dlouhým pochodem od S. Kinga (R. Bachmana) z roku 1979 je jen v detailech. A těch přirovnání se dá vymyslet asi tak sto (Survivor, Battle Royal, Experiment Belko, Krvavá nevěsta, Hunger Games, Running Man, Saw atd.). Na Squid Game velmi oceňuji právě tu snahu o sociální drama, které sice nejde do nějaké hloubky, ale celek dělá důvěryhodnějším a pochopitelnějším. Celkové technické zpracování je perfektní, všechna střelba i boje jsou dokonale důvěryhodné a přirozené a o to působivější, narozdíl od nesmyslů, které se dělají za velkou louží. Všechny postavy s výjimkou té hlavní jsou skvělé. Ta hlavní je šílená, ale jsou to prostě Korejci, ti se asi tolik netrápí tím, že hlavnímu hrdinovi se fandit nedá. Aspoň jsem mohl fandit všem ostatním. Dynamika vztahů skupiny soutěžících je výborná. Soutěže zpracovány skvěle. Vizuální zpracování všeho je dechberoucí a vryje se podle mě na celý život. Použití vážné hudby se moc povedlo a opravdu jsem netušil, že začnu vnímat Straussův Modrý Dunaj tak, že "teď se bude umírat". Mnohem lepší, než to mít spojené s nějakým pitomým novoročním koncertem nebo nedejbože Vesmírnou Odyseou :-). A i originální hudba (zejména ty staccato sbory) je super. Po příchodu VIP se bohužel trošku ze seriálu vytratila mysterióznost. Dále mě mrzelo podvádění ze strany pořadatelů, například jedno osudové zhasnutí (kecy o tom, že mají všichni stejné podmínky a je to fér, byly tudíž jen kecy) nebo lhaní o tom, že  vlastně všichni věděli, do čeho jdou. Od druhé soutěže ano, ale ti v té první k tomu přišli jako slepí k houslím. A vůbec mě bohužel neoslnilo závěrečné šokující odhalení, protože prostě k tomu seriál nedal ani jednu indicii. Když koukáte na Šestý smysl, Obvyklé podezřelé nebo Prvotní strach podruhé, žasnete nad tím, jak to, že vám to poprvé nedošlo. Tady tomu ale nenasvědčuje vůbec nic. 4,4* ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jako jo, docela fajn korejská variace na Battle Royale, Hunger Games, Saw, Cube, Escape Room, která se vymyká snahou o relativně dospělý sociální přesah. Jenže na to, jak seriózně se občas tváří, je jádro celé věci úplně banální, a provedení celé akce v detailech dost logicky haprující. Což nevadí u béčkové Escape Room (konceptem je to v podstatě totožně basic), která se nesnaží být ničím jiným, než béčkovou zábavou, ale u Hry na oliheň, která chce být spíš něco jako Parazit, mě to teda občas dost rušilo. A samotnou kapitolou je úplně otřesná linka s VIPs, cringe jak mraky. V nejsilnějších momentech výborné (zvlášť šestá epizoda je drtivá, byť vlastně od začátku do konce dost čitelná), v nejslabších rozpačité. Každopádně v porovnání s loňskou Alice in Borderland o světelnej rok výš. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Zpráva, že seriály posledních let musí šokovat, dorazila už i do Jižní Koreje. Tvůrci, nejspíš dobře znalí filmu Battle Royale, však vědí, že pouze cynické vraždění nestačí, a proto vdechli každému protagonistovi život a každou epizodu pořádně opepřili emocemi tak, jak to asiaté umí nejlépe. Tolik omílanou společenskou satiru, popř. kritiku kapitalismu, jsem  v seriálu příliš nevnímal, spíše jde o pořádně vypjatou vyvražďovačku, která skvěle kombinuje nelítostný cynismus a citlivost, která se skrývá v osobitých osudech jednotlivých postav. 8/10 ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Byl jsem na to zvědavý, protože jsem o tom všude četl, ale když jsem konečně našel čas si to pustit, přišlo mi to podobně vyhajpované, jako před 2 lety Parazit (aniž bych měl nutně tendenci film a seriál nějak víc srovnávat). Beru, že to asi fakt je chytrá kritika kapitalismu, s násilím ve filmu obecně nemám nejmenší problém, a každá epizoda je vypointovaná tak napínavě, že člověk téměř musí dát celý seriál na jeden zátah ať chce nebo nechce. Na druhou stranu mám obecně problém s čímkoli, co slaví tak gigantický komerční úspěch a nekritické divácké ohlasy, protože aby se něco mohlo líbit tolika lidem, nutně to ve mně vyvolává obří podezíravost, a v tomto konkrétním případě mi asi prostě vadilo už jen to, že jsem u toho celou dobu prožíval docela nepříjemné pocity, všechno to cynické zabíjení jednotlivých postav a znepokojivý soundtrack a šílené dekorace mi nedělaly dobře, celé je to - pro mě osobně až nepříjemným způsobem - nesnesitelně napínavé a člověka to dokonale do sebe vtáhne, ale že by mi u toho bylo psychicky dobře, to se prostě říct nedá, a za druhé mě dost otrávilo finální rozuzlení, u něhož jsem se jako dost jiných lidí cítil zklamaný, a tak celkově hodnotím Oliheň spíše průměrně. ()

Galerie (177)

Zajímavosti (88)

  • Někteří tvrdí, že Hra na oliheň je podezřele podobná japonskému filmu z roku 2014 As The Gods Will, který režíroval Takashi Miike. Samotný film je založen na japonské manze. Je také o vražedném turnaji na motiv dětských her a má několik velmi podobných scén, včetně panenky, která se otáčí a snaží se zachytit hráče v pohybu. Režisér Hry na oliheň Dong-hyeok Hwang nicméně konspirace odmítl s tím, že pouze první hra ve filmu je podobná jeho show a že na konceptu pracoval už roky předtím, než v roce 2014 As The Gods Will vyšlo. (Azurovydrak)
  • Indický herec Anupam Tripathi byl pro svou roli vybrán proto, že na svůj původ umí výborně korejsky a režisérovi se líbilo jeho emotivní herectví. Pro roli musel přibrat 6 kg a aby se o své postavě dozvěděl více, nastudovával si videa a dokumenty o pákistánských imigrantech v Jižní Koreji. (pornogrind)
  • Při natáčení třetí hry se herci přetahovali se strojem namísto jiného týmu. To však neznamená, že to bylo jednodušší, právě naopak. Herci dotočili zcela vyčerpaní a Jeong-jae Lee (Gi-hun) se nechal slyšet, že to bylo to nejnáročnější, co za svou kariéru zažil. (Azurovydrak)

Související novinky

Překonalo Prime Video od Amazonu Netflix?

Překonalo Prime Video od Amazonu Netflix?

04.12.2022

Mezi největší streamovací služby se typicky řadí Netflix, Disney+ nebo HBO Max, často se ale zapomíná na poměrně zásadního hráče - Amazon Prime Video. Pravda, je pro to několik dobrých důvodů: jeho… (více)

Seriál Star Wars: The Acolyte rozšiřuje obsazení

Seriál Star Wars: The Acolyte rozšiřuje obsazení

09.11.2022

Zatímco v těchto dnech na Disney+ stále ještě bojuje o diváckou přízeň Andor, což se mu podle vesměs pozitivních reakcí diváků poměrně dobře daří, mezitím už začíná i natáčení jednoho z dalších… (více)

Reklama

Reklama