Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (235)
Dokonalý příběh o putování, neb jak se dnes říká, road movie. Miluji vyprávění s dobrodružstvím na cestách a zde jsem si ho, v duchu lidskosti a spravedlnosti, užil skvěle. Nechápu poměrně rozpačité hodnocení, tohle je přívětivý film o cti a statečnosti stojící na stráži proti zlu. Nejsem rozhodně z těch, kteří opovrhují snahou dobra zvítězit nad protivenstvím. ()
Od Paula Greengrase jsem rozhodně nečekal poklidnou westernovou člověčinku. Dynamická režie s rozklepanou kamerou, tolik typická pro jeho tvorbu je pryč. Hanksův kapitán Kidd prostě čte město od města noviny a veze ke zbytkům rodiny osiřelé děvčátko, o které cestou za dolárkama zakopl. Akční scéna je tu přesně jedna a funguje bezvadně i když je nábojů pomálu, pokud pomineme úprk poblázněného koně nic dramatického se tu jinak nestane. Síla je ale ve finálním dialogu s kamarádem ze školy a v malých scénách kdy si holčička prozpěvuje při kartáčování koně. Hodně neobvyklý western, který nic moc nepřinese, ale ani nijak neurazí. ()
Nejvíc jsem zklamán z faktu, jakou roli dostala nakonec Helena Zengel, na kterou jsem se asi těšil nejvíc. Je to jakýsi mix mezi "Narušitelkou systému" a něčím, co sám ani nevím, jak lépe popsat. Přitom na to evidentně má, ty její pichlavé oči na konci to byla nádhera, ale tady jsem si ji bohužel moc neužil. Tom Hanks a vlastně i celý film působí převážně přesvědčivě a jede to přesně v těch kolejích, jaké jsem zhruba po dvaceti minutách tipoval. Solidně, lehce předvídatelně, prostě westernově se všemi klady a zápory, které jednou za čas určitě neuškodí. Tři na něco málo pod půl vzhledem k tomu, co jsem napsal na začátku a také k faktu, že Paul Greengrass natočil už mnohem lepší filmy. ()
Výtečný Tom Hanks a nádherné záběry na krajinu v rutinním příběhu bez nějakých větších dramatických zákrut, který ke konci už ale trochu nudí. Tak nějak bych v pár slovech popsal snímek režiséra Paula Greengrasse News of the World, jež by se dal chápat i jako jakási westernová "road-movie" s nepřehlédnutelným humanistickým podhoubím. Za zmínku rovněž stojí herecký projev mladé Heleny Zengel, který působivě dotváří celkový dojem z tohoto snímku. Avšak od těchto zkušených matadorů filmového průmyslu jsem očekával prostě něco víc než jen další průměrnou záležitost, na níž si za pár měsíců vzpomene jen málokdo. Tak snad příště! (Netflix) „See all those words printed in a line one after the other? Put 'em all together and you have a story.“ ()
Ano, News of the World rozhodně je zajímavý snímek a NE, určitě to není western v tom pravém slova smyslu. Westernem nebylo ani Tenkrát na západě, které rozložilo klasický svět drsných kovbojů divokého západu zapojením modernity na úrovni tématu i filmové formy - Greengrassův snímek je oproti tomu opět rychle sestříhán a vzbuzuje dojem o dost dravějšího tempa, než jaké příběh skýtá. A jestliže 'westerny' většinou cílí na jasný cliffhanger a vedlejší témata okolo soužití s indiány či železnice se podřizují vyprávění, zde se jede po kružnici, kde se vzájemně dohání jen zdánlivě oddělené historické etapy (oddělené Občanskou válkou, během níž se otroctví sice zrušilo, ale v myslích hlavně jižanských občanů se nic nezměnilo) a z níž se ústřední dvojice snaží uniknout - posunout se dále. A v mých očích posouvá tenhle snímek dále také možnost přemýšlení o 'westernu', který už dávno není striktně etablovaným žánrem, nýbrž spíše jakýmsi svobodným projevem nadaných režisérů, kteří v něm spojují vlastní historickou reflexi a autorské formální uchopení, v tomto případě určitě ozvláštňující a podnětné. Je to dílo, které se nepodřizuje (podobně jako svého času Tenkrát na západě), ale které konceptuálně přepisuje. A má můj plný obdiv. 90% ()
Reklama