Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (336)
Emerald Lilly Fennellová si mě dnes večer povodila jako marionetku a vůbec mi to nevadilo.. Příběh Cassie a Niny mě rozhodně nenechal chladnou a celé to dění jsem sledovala s vnitřním napětím, kam se dostanu.. Té potřebě vyřčené pravdy nahlas, vysvobození z minulosti a oproštění se od ní, upřímné omluvy a následného odpuštění, nastolení spravedlnosti, rozumím a chápu ji.. Dle mého názoru nejde v tomto snímku o pomstu, neb hlavní postava sama hledá cestu, není si jistá, strádá a trápí se, že v danou osudnou chvíli nebyla přítomná a ztratila to nejcennější.. Carey Mulliganová to zvládla v kvalitě A+.. ()
„Když je dáma pod obraz, nechystej se na příraz!“ Protože nejen alkohol, ale i #MeToo je dobrý sluha, ale zlý pán. Pracovní název filmu zněl Plivu na tvůj ocas, s podtitulkem Sex je dnes ruská ruleta. POMSTYCHTIVÉ OKÉNKO: [][] A v něm SPOILERY! Při vší úctě k traumatu (navíc jen v zastoupení) a k oprávněnosti pomsty, Cassandra byla klikařka par excellence. Mraky čárek v zápisníčku, stovkám chlapů utekla zpod hučící klády... a nic. Všichni jen zvadli jak lilium, div že jí nepoděkovali za výchovnou lekci a ani jediný z těch macho prasáků jí neupravil ciferník. S takovou klikou sázet Sportku, brala by denně jackpot. [][] Bohužel, prvoplánové černobílé vidění světa žen a mužů, bez výjimky hovad („I ty, Ryane?!“) psychologicky klouzalo jen po povrchu a skutečnému Znásilnění to nesahá ani po poklopec. A (p)oselství filmu zní jak? Gentlemani už vyhynuli, všechny chlapy vykastrovat. Na to si ovšem neobjednávejte eskortku Cassandru, ale lolitku Hayley Stark, u ní je to se zárukou. ()
V konkurenci toho, co jsem za poslední dobu viděla, určitě vyčnívající kousek. Ať už jde o povahu hlavní hrdinky, která konečně není plochá, i když taky ne sympatická takovým tím klasickým způsobem, nebo o estetickou stránku filmu, vše bylo nadprůměrný. Oskarem oceněný scénář bych si představovala o něco výš, s překvapivějším zvratem, ale rozhodně tím neříkám, že by nebyl dobrý. Soundtrack byl sázka na jistotu, ale proč ne, i ten mi zpříjemnil celkový dojem z filmu. 4* ()
Carey Mulligan jede v takovém trošku Zmizelá módu, jen mnohem zábavněji. Barevně, hravě a dlouho dobu zdá se nevinně pojatý snímek o pomstě, který umí dosti překvapit. Režisérka umně střídá žánry, takže občas má člověk pocit že kouká na Superbadovskou komedošku a hned na to přichází téměř hororová scéna. Bavilo mě to, zhruba 10 minut před koncem jsem nevěřícně nechápal, co že se to vlastně stalo, ale hned po následujících scénách hlásím, že za mě naprosto v pořádku. Pravděpodobně nejzábavnější oscarový kandidát za hodně dlouhou dobu. Možná se nejedná o nejlepší snímek roku 2020, ale rozhodně jsem se ani na moment nenudil. 75% ()
Carey Mulligan je velmi dobrá herečka. Svými roztomilými obličejíky si získala i mainstreamovější diváky, kteří zrovna nevyhledávají artovější kousky jako Stud nebo Sufražetka. Tady je správně drzá, mazaná a upřímná a osobně mě zajímalo, jak si s „temnější“ provokativní polohou poradí. Poradila, ovšem zůstala na všechno tak nějak sama. Mladá nadějná studentka medicíny Cassie měla všechno solidně rozjeté, ovšem jedna tragická událost všechno změnila. A mohla za to banda nadržených spolužáků, kteří z mocenské pozice a pod vlivem alkoholu jaksi nepochopili, jak tenká je hranice mezi legrací, obtěžováním a sexuálním násilím. Naše hrdinka se studiem práskne, bezmocně vzpomíná, dál bydlí u rodičů a pracuje v kavárně. A po nocích žije tak trochu jiným životem. Záhy potká spolužáka, ve kterém uvidí šanci napravit/otevřít staré rány. Pochopitelně je to značný #Meetoo konstrukt, kdy to schytají skoro všichni chlapi, kteří Cassie vlezou do cesty. Jenže nakonec to není tak znepokojivé a promyšlené, jak se to tváří, ač tvůrci téma zneužívání žen uchopili poměrně neotřele. Navíc jí mnohé až příliš snadno vycházelo/procházelo. Provokativní jen lehoučce, na dřeň jsme rozhodně nešli, atmosféra průměrná, Carey velmi solidní, i když na nějaké herecké ceny to nevidím. Pokud tedy u „porotců“ nevyhraje samotné téma. Skladba Toxic cool. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (18)
- Do rolí násilníků si režisérka Emerald Fennell záměrně vybírala „nice guys“ a herce, kteří nikdy nebo jen výjimečně hráli záporné postavy. Obsazeni tak byli Adam Brody, Bo Burnham, Sam Richardson, Chris Lowell, Christopher Mintz-Plasse a Max Greenfield. (hansel97)
- Celosvětová premiéra filmu proběhla na filmovém festivalu Sundance 25. ledna 2020. (SONY_)
- U Neila (Christopher Mintz-Plasse) v bytě je možno vidět plakát k filmu Panique (1946). (pornogrind)
Reklama