poster

Starci na chmelu

Komedie / Drama / Muzikál / Romantický

Československo, 1964, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Peytl
    **

    Nikdy jsem nepochopil popularitu muzikálu jako takového a pokud byl tenhle průkopníkem a předskokanem něčeho daleko horšího a děsivějšího, čehož jsme v současnosti svědky, pak by si místo hvězd zasloužil pět lebek. Ale protože chci býti objektivní, pak přiznávám, že jsem téhle nablblé kravince kdysi udělil celé tři stáry, ovšem když jsem dnes periferním viděním zahlédl hysterického Pucholta s kudlou v ruce, jak neartikulovaně vyřvává, že se zabije, chráně tak svou běhnu v sudu, chtěl jsem, aby starej Kemroš ten závěs strhl a mohlo proběhnout skvělé muzikálové Psycho...kud, kud, kud. Škoda, takže dvě.(29.12.2012)

  • Deverant
    *****

    Docenit Starce na chmelu vyžaduje uvědomit si, jak funguje muzikál a to v prvé řadě znamená muzikál klasického Hollywoodu. Ten je, stručně řečeno, ve své (klasické) podobě strojem touhy. Svět který ukazuje je více než v jakémkoli jiném žánru barevným a roztančeným předestřením naší touhy. Transpozice, které se mu dostalo v Československu 60. let vlivem politické reality, posouvá touhu, možnost jejího naplnění do situace explicitní konfrontace s mocí. Filip je po celou dobu vykastrován, ve smyslu neschopnosti (či neochoty) realizovat sexuální vztah - i když si stěžuje na jeho neuskutečnění, možnost že by jeho stížnosti přinesly ovoce je zanedbatelná a tak může spokojeně rozvíjet svou touhu bez obavy z jejího naplnění. Až ve chvíli, kdy se z hlediska moci (Druhého) stala tato touha naplněná, dokáže přikročit k její realizaci. Objektem touhy se totiž stala revolta (kterou si ovšem sám nevybral, teda revolta podmínečná, vnější), kterou stvrzuje až Hanka (a tedy až jejím činem je skutečně realizovatelná, resp. otvírá se jako smysluplná možnost). Sexuální vztah se stává jen podmínkou z vynětí řádu moci (odjezd z chmelové brigády) a vykročení do neznáma cesty protínající chmelnice. To, že právě tato situace se stává novým objektem touhy nedotvrzuje nic více než to, že Honza (tedy oportunista par excelence) je nelituje (v otázce po lítosti, kterou mu dává jejich profesorka se ukazuje její vlastní pozice - už ne sympatická učitelka rozumějící svým studentům, ale představitel moci v totalitním státě - "Přece bys je nelitoval?") ale děsně (mu) závidí.(18.12.2010)

  • Big Bear
    ***

    Můj první český muzikál. Když jsem jej viděl poprvé hned po revoluci, přilákán otcem k TV netušil jsem pořádně co jej tak dojímá nad partou brigádníků na chmelu. Já už chmely ani brambory či řípu nestihl (bohu dík), ale z vyprávění starších jsem často slýchal jak to bylo na chmelu super a tak jsem ono dojetí připočítával spíše k nějaké tátově skryté vzpomínce na dávnou lásku či tak něco... Netušil jsem nic o Pucholtovi ani filmech oprášených z komunistických trezorů ... I tak se mi to tenkráte líbilo, české sixties z toho jen čišely. Dnes koukám na film jinak. Bohatší o poznání souvislostí i o poznání textů a melodií dnes už notoricky známých písní. Starci na chmelu jsou fajn a když je v Tv někde vidím, většinou u nich zůstanu... Tři chmelové šištičky. * * *(18.11.2013)

  • triatlet
    *****

    Co víc dodat ke komentáři sportovce? Žádné současné retro nezachytí 60. léta tak, jak se to podařilo Blažkovi s Rychmanem. Atmosféra doby, dvou táborů je zachycena výborně. Uživatel (k 13.10.2009)/é, kteří "Starce na chmelu" hodnotí odpadem, by zasloužili pár dělnických pohlavků.(8.9.2009)

  • castor
    ***

    Byl sice první u nás, ale to ještě neznamená, že se z něho musíme posadit na zadek. Muzikál o jedné lásce a starých strukturách je plný naivních melodií a atmosféry starých dobrých chmelových brigád. Neublíží, nenadchne. I když tehdy, léta páně 1964, musel být pro diváky absolutně neznalé zaoceánských muzikálů slušným zjevením.(4.12.2012)

  • - Na začátku filmu si můžeme všimnout, že herci mají po lokty zelené ruce. Je to díky chmelu, který byl uměle nabarven, protože se film točil na podzim, kdy jmelí již bylo zešedlé. (Duckinka)

  • - Film se natáčel v ateliérech na Žatecku, kde stály i skutečné Chmelnice. Filmovalo se také v Lounkách u Roudnice, odkud však zmizely chmelnice a po povodních v roce 2002 také budovy, kde byly pořízeny některé záběry. (Reiniš)

  • - O roli Hanky se ucházela i Jitka Zelenohorská (Ostře sledované vlaky). (Reiniš)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace