Režie:
Shaka KingKamera:
Sean BobbittHrají:
Daniel Kaluuya, Lakeith Stanfield, Jesse Plemons, Martin Sheen, Dominique Fishback, Ashton Sanders, Lil Rel Howery, Dominique Thorne, Algee Smith (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Příběh z napjatého sklonku 60. let minulého století, kdy ve Spojených státech vrcholila hnutí za občanská práva a v čele FBI stál radikální J. Edgar Hoover (Martin Sheen). Informátor FBI William O'Neal (LaKeith Stanfield) se infiltruje do illinoiské pobočky Strany černých panterů, aby sledoval jejich charismatického vůdce Freda Hamptona (Daniel Kaluuya). Obratný O'Neal snadno manipuluje svými kolegy i těmi, pro které pracuje, zejména se zvláštním agentem Royem Mitchellem (Jesse Plemons). Hampton posílí svůj politický vliv, když se zamiluje do revolucionářky Debory Johnsonové (Dominique Fishback). V O'Nealově rozervané duši mezitím zuří morální boj. Měl by se postavit na stranu dobra, nebo má Černé pantery za každou cenu zničit, jak to požaduje sám ředitel FBI J. Edgar Hoover? (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (84)
Dubnová jízda průměrné (ne)spokojenosti s viděnými filmy pokračuje i rádoby černošským spin-offem loňského úžasného Chicagského tribunálu, po jehož zhlédnutí se ale nadobro zříkám předsevzetí dohánět před Oscary všechny nominované a jestli bude výčet příštích adeptů vypadat obdobně jako letos, tak se na ně opravdu už vykašlu. Jidáš a Černý Mesiáš dokáže divákovi poskytnout jen dvě silné hlavní postavy, nikoho kromě občanů černošské komunity v Americe ale absolutně nezaujme. ()
Judas and the Black Messiah měl jeden z nejintenzivnějších trailerů co jsem za posledních pár let viděl ale bylo jasné, že výsledná podoba bude výrazně jiná. A také že je. Velice pomalé vyprávění o skupině Černých panterů a hlavně infiltrátora, který hlásí jejich počínání FBI. Herecky slušné až výborné, atmosférou vtahující, ale zdlouhavé, utahané a bez úderné tečky. ()
Další lekce z amerických dějin na téma utlačování afroamerické komunity, leč v tomto případě se silným akcentem na „black power aspect“ a pokusem o zdánlivou vyváženost rasových otázek – ať už si pod tím chcete představit cokoliv. Cením totální absenci patosu (vyjma té obnovy vypáleného ředitelství, ale ani to není podáno pateticky) a (ne)příjemně nesmířlivý závěr, který dramatično rozhodně nepostrádá. S ohledem na současný společenský diskurz jasná oskarovka, která je naštěstí i docela dobře natočená a vyjma bezchybných hereckých výkonů zaujme i zvláštně neurotickým soundtrackem, který je zároveň nádherně minimalistický. [75%] ()
"It's not a question of violence or non-violence. It's a question of resistance to fascism, or non-resistance within fascism! You can murder a liberator, but you can't murder liberation. You can murder a revolutionary but you can't murder revolution. And you can murder a freedom fighter but you can't murder freedom! And I am a revolutionary!" ()
Aj keď si myslím, že "Judas And The Black Messiah" je dobrým filmom, tak myslím si, že filmu chýbala väčšia údernosť a sila, ktorá by ho dokázala nejakým spôsobom spraviť vynikajúcim. Najmä počas druhej polovice som si začínal uvedomovať, že nech by sa už asi stalo čokoľvek, nedokáže to zdvihnúť latku filmu a ostane v kategórii dobrých filmov. Najlepšia scénka je podľa mňa Fredova reč "I am... a revolutionary". Tých asi 5 minút je pre mňa absolútne strhujúcich a mali podľa mňa v sebe úplne všetko. No inak mi nenapadne jediná momentka vo filme, ktorá by nejako výraznejšie pre mňa niečo znamenala. Čo film však robí kvalitným sú vynikajúca réžia, skvelí hlavní hrdinovia Bill O´Neal a Fred Hampton a niekoľko scénok, ktoré mali celkom slušnú dynamiku. A možno by som mohol povedať, že Billov osud je podľa mňa celkom poetický. Myslím si, že musel mať veľké výčitky keď si uvedomil, čo vlastne všetko reálne spôsobil. Ale inak neviem či by som film nejako vedel vyzdvihnúť. Má to atmosféru, má to dobré postavy a je to schopne natočené a stojí to za tie dve hodiny času. Ale úprimne som čakal, že tento film ma ohromí. Ale to sa tu nestalo. Hodnotenie: B ()
Galerie (21)
Zajímavosti (7)
- LaKeith Stanfield v jednom z rozhovorů přiznal, že po ztvárnění role Williama O'Neala potřeboval pomoc terapeuta. (NiWi)
- Natáčení probíhalo od 21. října do 19. prosince roku 2019 v americkém státě Ohio, konkrétně ve městě Cleveland. (Kuzmik)
- Jedná se již o druhý celovečerní snímek ve 20. letech 21. století zobrazující postavu Freda Hamptona a hnutí Černých panterů. První film byl Chicagský tribunál (2020), kde se objevila postava Freda Hamptona, ztvárněná hercem Kelvinem Harrisonem Jr., u soudního procesu Bobbyho Seala. (Kuzmik)
Reklama