poster

Půlnoční kovboj

  • USA

    Midnight Cowboy

  • Slovensko

    Polnočný kovboj

Drama

USA, 1969, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lavran
    *****

    Schlesingerův obrazově strhující a náladou baladický message picture je rozkladem amerického snu a ideálů let šedesátých na subatomární částice. Ztracené iluze, beznaděj, špína, bída a hnus přelidněného, přezíravého a šíleného velkoměsta, obnažená sexuální intimita, společenské napětí, osamělost, zžíravá osobní traumata - na menší depresi toho vskutku není málo. Ale celý ten hořký index naštěstí neguje pořádný antidote lidství, naděje a síly bojovat za lepší zítřky a změnu. A i když je to triumvirát prosvítající ze dna pustého a neklidného sociálního bahna, ze kterého se zdánlivě nelze vyhrabat, jeho hledání nikdy nepozbude smyslu. A proč? Protože život je přes všechno neštěstí (vyjádřeno jazykem Franka Capry) krásný. Jen mu přijít na kloub... Jo, tomu říkám poselství!_____Za samostatnou noticku jistě stojí fantastická střihová skladba snímku. Vedle objektivní a základní dějové osy jsou nečekaně stavěny střípky dějů z minulosti, obrazy denního snění a "růžových" představ či stylisticky zběsilé vyjádření momentálního rozpoložení hlavního hrdiny - od sekvence změněného stavu vědomí po horkokrevnost honičky soupravou podzemky. Symfonie...(29.12.2008)

  • Allien.9
    ****

    Film je to zprvu zvláštní (zmatené vzpomínky), postupem času se však začíná rýsovat úžasně dojemné - a místy absurdní - drama o jednom hodně podivném přátelství a o nenaplněných snech. Upřímně SMEKÁM před výkony obou hlavních představitelů, a kdybych si měla vybrat "toho lepšího", odpověděla bych stejnak OBA JSOU STEJNĚ OKOUZLUJÍCÍ - Voight svou dobrosrdečností a naivitou, Hoffman mimikou těla a roztomilou otevřeností. Amen.:-((1.1.2011)

  • B!shop
    ****

    Tak ja nevim no, asi jsem cekal drobet vic. Problem je asi v pribehu, protoze se tady nic moc nedeje a je to takovy to klasicky drama o netradicnim pratelstvi. Tentokrat tu mame kovboje - zacinajiciho gigola a zlodeje - vaguse. Film nijak netlaci na pilu, zameruje se na osudy kovboje a nekdy po tretine filmu se skamaradi s vagusem, zacnou si pomahat, film zacne bejt dojemnej a pomalu se dostanem do smutnyho finale. Akorat obcas tu jsou atmosfericky prostrihy na nejakou kovbojovo minulost s zenskou, ktery jsou sice natoceny pusobive, ale v podstate uplne zbytecny. Ale tohle je ten typ filmu, kde jde stejne nejvic o herce, ktery v tomhle pripade celej film tahnou. Voight tu je desne mladej, v podstate jeho prvni hlavni role, takze je to trochu nezvyk a navic se obcas tak nak divne kreni, ale hral hodne dobre. Nicmene vic za pozornost stoji vagus Dustina Hoffmana, kterej tu je taky pekne mladej, vlasne jeho prvni film po Absolventovy a nemocnyho, spinavyho podvodnika zahral naprosto giganticky dokonale, hned bych mu flaknul oskara. Celkove, prave diky hercum a vlasne i rezii, protoze Schlesinger to ma pevne v rukou, to da lepsi 4*.(9.9.2008)

  • pepo
    ****

    Naivný vidiečan Joe prichádza do New Yorku, aby sa tu živil ako bisexuálny gigolo. Vidina bohatstva sa však rozplynie takmer okamžite po príchode do víru veľkomesta. Jeden z najvýraznejších počinov svojej dekády a víťaz 3 Oscarov (vrátane najlepšieho filmu a réžie) sa môže pýšiť skvelými hereckými výkonmi Johna Voighta a hlavne nezabudnuteľného Dustina Hoffmana, ktorého pouličná krysa patrí k jeho najlepším kreáciám.(7.12.2017)

  • Arachneuss
    *****

    Tak tohle byla opravdu silná káva. Už se nedivím, proč na přebalu psali Film který překonal svou dobu o třicet let, měli pravdu. Kamera nádherná, příběhově dojemný a herecky dokonalý snímek o přátelství a síle lidskosti. Hoffmanovu roli "Ratsa" nikdy nezapomenu, to samé platí pro skvělého Voighta. Korunu nasazuje smutný konec, u kterého oko nezůstane suché.(15.1.2009)

  • - Jediný film s označením “X“ (až od 17ti let), který získal Oskara pro “Nejlepší film“. V roce 1971 už ovšem nesl známku “R“ (diváci do 17ti let musí mít doprovod rodiče, resp. zákonného zástupce) bez toho, aniž by se něco měnilo. (džanik)

  • - Role Ratsa byla nabídnuta také Robertu Blakeovi, ale odmítl. (džanik)

  • - Jeden manažer studia napsal Johnu Schlesingerovi: "Kdybychom probrali scénář, přidali pár písní, byla by to skvělá věc pro Elvise Presleyho." měl o roli zájem, chtěl být považován za skutečného herce. Místo toho nakonec natočil propadák Change of Habit (1969), který také ukončil jeho herecké ambice. (džanik)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace