Tvůrci:
Simon AllenHudba:
Russ DaviesHrají:
Samuel Adewunmi, Marama Corlett, Richard Dormer, Jo Eaton-Kent, Lara Rossi, Anna Chancellor, James Fleet, Hakeem Kae-Kazim, Ruth Madeley, Ingrid Oliver (více)Epizody(8)
-
A Near Vimes Experience (E01)
-
Ook (E02)
-
The What? (E03)
-
Twilight Canyons (E04)
-
Not on My Watch (E05)
-
The Dark in the Dark (E06)
-
Nowhere in the Multiverse (E07)
-
Better to Light a Candle (E08)
Obsahy(1)
Odpadlíci z Městské hlídky musí překonat sami sebe a najít kuráž k záchraně světa. Trollové, vlkodlaci, čarodějové a další podivní hrdinové čelí ďábelskému plánu na vzkříšení obrovského draka... (HBO Europe)
Videa (1)
Recenze (27)
Nevím do jaké míry za tuhle "strašnost" může nepochopení a neschopnost autorů a do jaké míry v podstatě nezfilmovatelnost Terryho Pratchetta. Síla a kouzlo Pratchettovo tvorby spočívá zejména v jeho geniálních vtípcích a popisech "mimo" samotný děj . Samotné děje jeho knih mají hodně zajímavé a originální pointy, ale o ty tu až toliko nejde. Ta zábava je tu průběžná a v drtivé většině neustále přítomná i v těch nejobyčejnějších popisech čehokoliv. Ve " filmové " Hlídce" se použily některé postavy, pointa a lehce i některé momenty z knihy, tedy lépe řečeno z několika knih najednou. Ale celkově vznikla nudná a smutná prasárna, kde kdyby jsem nečetl Pratchetta jako prvního, tak po shlédnutí tohoto pokusu o něj, by jsem se mu obloukem vyhýbal. Neskutečně mizerný casting. V podstatě mi nesednul nikdo. Postavy v knize jsou popsány velice dobře a konkrétně. A to jak vypadají má svůj účel a zapadá to do děje. Zde se to absolutně nepodařilo. Pleskot zde je doslova fraška. Elánius to samé. Karotka by měl být dva metry vysoký a mít skoro tak stejně v ramenou ( citace z knížky), Angua tak tu by jsem ještě zkousnul, ale musel by jsem zapomenout na většinu toho co o ním vím z knih. Berankinová zcela určitě nebyla poloviční štíhlounký ninja s tmavou pletí. A stejně tak tragický byl Lord Vetinari, toho seriálového odmítám komentovat, jak byl mimo. Chybí mi tam Nóblhoch a Tráčník, což jsou postavy svoji důležitostí pro děj daleko podstatnější než-li třeba Pleskot. Výprava byl jeden velký smutek a ono to vlastně bylo smutné i jako celek. Přišlo mi to jako velmi nízkorozpočtový pokus amatérských fandů Zeměplochy. Tak moc to bylo nekvalitní. 25% a to jen kvůli tomu, že moc pokusů zfilmovat TP není ( a po shlédnutí tohoto skvostu za to velmi děkuji ) ()
Oproti zákeřnému znehodnocení a žehrání, že to není Terry Pratchett, tenhle seriál otrocky nekopíruje jeho knihu, není její ilustrací, ale jde dál a jinam, inspiruje se jimi (těmi o Městské hlídce) a jeho světem a vytváří něco nového. Něco, z čeho by měl Pratchett jistě radost. Pratchett, podobně jako Douglas Adams, vynikal až absurdní tvořivostí a dů/vtipností. Steampunkový svět Hlídky, oproti takové Legii, nebo Doom Patrol, navíc má postavy, se kterými se lze ztotožnit a které mají vývoj. A zachází s nimi tak tvořivě v rámci filmového média, jako Pratchett v rámci literatury. Mrzí mě, že jen proto, že to není pohyblivá audiokniha, je to odsuzováno, protože to má, právě díky svébytnosti televizního média svou přidanou hodnotu. Např. vyniká Jo Eaton-Kent jako Pleskot, protože tam kde Pratchett jinotajně a laskavě zachytil téma trans gender identity, tam Eaton-Kent jako nebinární člověk svůj osud propojuje s Pleskot. V Hlídce již vystupuje po tranzici a i když nebudeme vědět o genderové identitě Eaton-Kent, je evidentní, že Pleskot ztvárnili s jistým kouzlem a důstojností bez známky karikatury. ()
Na chvíli dáme stranou, že jde o vzdálenou inspiraci Zeměplochou. Vlastně by mi nový pohled na Pratchettovy knihy nevadil, ale muselo by to bý napsáno s jinou grácií. Medvědí službu tu prokazují jakžtakž fantasy kulisy a zajímavě vypadající postavy, které odvádí pozornost. Podotýkám, že jde pouze o vzhled. Interakce mezi postavami nefunguje, každá hraje jako z jiného seriálu, a vše tomu dává za uši příšerný scénář s nudnou televizní kamerou. Není v tom vůbec žádná šťáva a velmi chybí lidský humor z knih. Je to zkrátka Frankensteina monstrum, které mohlo být s trochou snahy zajímavé, ale Frankenstein neměl žádný originální nápad. ()
Z tohodle seriálu jsem měl od oznámení obavy.. a naplnily se bohužel plně. Proč mají dnešní tvůrci tu chorobnou potřebu vzít dokonalou předlohu a udělat z ní.. tohle? Zeměplochu mám přečtenou celou a tak se odvážím trvdit, že už celkem chápu, o co Pratchettovi šlo a všech 41 knih jsem si užil plně ponořen do jeho světa. Miluju jeho humor, hloubku postav, provázanost příběhů a celého univerza Zeměplochy. Toto všechno tenhle seriál vzal, s většinou si vyloženě vytřel řiť, postavy dal stranou, u každé si hodil mincí jak jí pokroutí pohlaví, rasu, výšku a věk a celé tohle rošambo přestřikal na jakýsi pseudo fantasycyberpunk. Doprčic, to je tak těžký řídit se předlohou?? Na to nemusí být člověk génius aby mu došlo, že knižní bestseller o víc jak 40 svazcích přeložených do všech světových jazyků, čtený generacemi fanoušků a mající fankluby po všech kontinentech by bylo kurde lepší nechat tak, jak je. Neuvěřitelné, nepochopitelné, neodpustitelné. Ještě že je tu těch pár dost podařených TV filmů a divadelních her, které jsou o x úrovní výše, než tohle, jelikož i přes nízké rozpočty pochopily jedinou zásadní věc - zůstaly věrné předloze jak to jen šlo. Podobný osud jako u Zaklínače.. Věřím, že tvůrci dříve zmíněných adaptací by si tyto nafouknuté rozpočty zasloužili více a že by pak vzniklo něco skvělého.. narozdíl od tohodle. Jako diváka mě tenhle seriál, přes předem nízká očekávání, pouze velice zklamal ale jako fanouška předlohy mě vyloženě nas***. Takže díky za nic, snad chystaná nová adaptace Duny neudělá své předloze podobnou medvědí službu. odpad! ()
Vrchol naprosté scénáristické bezradnosti, stupidního aktivismu a úplně tristního nepochopení předlohy. Tenhle seriál je důvod, proč nemůžeme mít hezké věci. Třeba pořádnou a důstojnou adaptaci Pratchetta s větším než televizním rozpočtem... Je tu mimo úplně všechno. Od nesourodých kostýmů, kulis, zasazení, až po okleštěný příběh, pojetí a obsazení postav, a takhle by se dalo pokračovat hodně dlouho. Koncentrovaný odpad v naprosto čiré podobě. ()
Galerie (383)
Photo © BBC
Zajímavosti (2)
- Postavu trpaslice Pleskot ztvárňuje nebinární Jo Eaton-Kent používající zájmeno „oni“ nebo „ona“. Odpovídá to původnímu charakteru Pleskot, respektive trpaslic, které Pratchett charakterizuje jako nerozeznatelné od mužů trpaslíků. V předloze „Nohy z jílu“ Pleskot prochází coming outem a zveřejňuje svou pravou identitu. (TroiMae)
- Dcera Terryho Pratchetta, Rhianna, řekla na konto Hlídky následující: „Podívejte, myslím, že je celkem zřejmé, že Hlídka nemá žádnou společnou DNA s Hlídkou mého otce. To není ani kritika, ani podpora. Je to tak, jak to je.“ (tlesk)
Reklama