Režie:
Petr SchulhoffKamera:
Josef IllíkHudba:
Luboš FišerHrají:
Jiří Klem, Renáta Doleželová, Marie Drahokoupilová, Zdeněk Ornest, Jaroslav Drbohlav, Vladimír Dlouhý, Jürgen Frohriep, Jan Pohan, Nina Popelíková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kriminální drama režiséra Petra Schulhoffa zpracovává skutečný případ loupeže v poštovním muzeu. Jejím iniciátorem je bezskrupulózní pražský taxikář, který se podílí na krádežích starožitností a jejich pašování do ciziny. Tomáš (Jiří Klem) žije s oddanou milenkou, stále však myslí na svou osudovou lásku Kamilu, která emigrovala do Švýcarska. Právě kvůli ní naplánuje loupež vzácné známky, k níž přemluví své naivní bratry. Zdánlivě jednoduchá krádež se nepodaří a málem skončí smrtí nevinného člověka. Selže i plánovaný útěk přes hranice, v němž hraje klíčovou roli uhlazený švýcarský obchodník... Průhled do dobového podsvětí - zosobněného mafiánským starožitníkem (Zdeněk Ornest) a otrlou barmankou (Marie Drahokoupilová) - se prolíná s psychologickou sondou. Vypráví o vztahu cynického desperáta k jeho ustarané matce a důvěřivým bratrům... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (36)
Petr Schulhoff uměl nejen točit vynikající komedie, ale i filmy s kriminální zápletkou. Důkazem je tento napínavý film o jedné nepodařené cestě za kopečky. Velice mile mě překvapila a vynikajícím způsobem zahrála svou roli Renata Doleželová, velice krásná žena. Je o to víc smutné, jaký osud ji potkal. ()
Osud jménem Kamila je více psychologickým filmem než kriminálkou. V hlavní roli opravdu výborný Jiří Klem jako taxikář Tomáš, bezcharakterní gauner, který bezohledně využívá svou milenku, důvěřivé bratry z venkova, které přemluví ke krádeži vzácné poštovní známky. Plánuje emigrovat do Švýcarska, kde žije ona Kamila, jeho osudová láska. Útěk přes státní hranici se však nezdaří... Vcelku dobrý příběh s reálnou dobovou atmosférou. ()
Filmy Petra Schulhoffa s kriminální zápletkou mám rád. Ona ta kriminální zápletka je totiž všude podružná, důležitější je psychologický příběh, postupné rozvíjení děje a situací, které pak vyplynou v sice prostou, leč účinnou pointu. Stejně tak zde - pomalá dikce postav, postupné odhalování vztahů, a o to větší mrazení při závěrečných účtováních, kdy si člověk uvědomí i věci "za horizont" zobrazeného, jak jedna "vášeň" dokázala zničit životy mnoha lidí, a hlavně jejich důvěru. ()
Tak žádný med to kdysi opravdu nebyl, když se museli čeští lidé překonávat ve vymýšlení různých fíglů jak se dostat za hranice, za lepším životem. Kradlo se tehdy, krade se dnes a krást se bude i do budoucna. Možná jen s tím rozdílem, že dnes se krade opravdu ve velkém a s požehnaným štemplem všech vládních činitelů. Scéna u baru, kdy si Tomáš objednal jujce, protože měl před restauračkou zaparkovaný auťák, měla pro mě milý, nostlagický význam. Barmanka vytáhla plechovku na pult, z obou stran udělala jednu dírku a nalila do skleničky tak, jak jsme to kdysi dělávaly i my děti. ()
První polovina je nezáživná ukecanost, kdy divák těžko dovozuje smysl jednotlivých scén. Ve druhé půlce to do sebe zapadne a cvak, past sklapla, zloduši už jen rozcuchaní nervózně kouří vědomi si blížícího se kriminálu. Nejlepší je asi linie s oběma bratry a zmínku zaslouží i bezpáteřní Jiří Klem. Jako kriminálka je to ale dosti slabé. ()
Galerie (9)
Photo © Filmové studio Barrandov / Josef Vítek
Zajímavosti (1)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
Reklama