Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (363)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Po první polovině jsem to tady chtěl totálně zkritizovat a po té druhé je mi líto, že nemůžu dát vyšší hodnocení. Ono by se mi to asi líbilo. Postavy jsou na animák skvěle představené a kupodivu i docela sympatické nebo aspoň nelezou na nervy (kromě toho extrémně tupého a trapného psa), vedené je to taky celkem slušně, ta prorodinná myšlenka je taky fajn, byť je to klišé a ani ten nápad se vzporou technologií tu nebyl úplně pitomý (když tedy pominu, že vůdkyně toho všeho celé lidstvo uvěznila v nějaké skleněné raketě a chtěla je poslat všechny do vesmíru, namísto toho, aby je rovnou sejmula, když chtěla jen to, aby Země byla pouze pro stroje - ale to by pak nebyl animák pro děti, že?). Ta rodinná zápletka, o pošramoceném vztahu otce a dcery, je sice největší možný kýč a klišé. ale kupodivu mi zas tolik nevadilo a aspoň tu byla úplná rodina, žádný mrtvý rodič, jako v mnoha jiných animácích. Zhruba sedmkrát jsem se zasmál. Jenže u filmu, který za minutu udělá 15 vtipů, je to sakra málo. A teď už začnu vypisovat mínusy. Trvá to dvě hodiny, jenže úplně zbytečně a popravdě mě ten příběh moc vtáhnout nedokázal, takže jsem se u toho docela nudil, hlavně teda v první polovině. To zpracování mi taky moc nesedlo. Jako jo, to zobrazení myšlenek a představ Katie pomocí malůvek z jejich pestrobarevných filmů a vlastnoručně vyrobených obalů na vlastní CD/DVD, je do jisté míry originální. Jenže ne tak, aby to tady všichni vynášeli do nebes jako bůhvíjakou inovaci a aby jen kvůli tomu dávali vysoké hodnocení, to mi fakt přijde jako blbost. Možná je to moje chyba, protože mě tenhle styl prostě nesedl a přišel mi spíš strašně se snažící vypadat za každou cenu co nejvíc cool a moderně, až mi to chvílemi připadalo dost trapné (hlavně když se to snažilo propojovat realitu s videi z YT apod.). Jenže i tak se nemůžu ubránit dojmu, že tohle je tak pro věkovou skupinu 6-15 let max. Do toho už já dávno nespadám a pro mě osobně tam prostě moc zajímavého nebylo. Proto mám problém dát vyšší hodnocení, ono to sice není vůbec špatné, ale ten pocit trapnosti jsem u toho měl často a kazí mi tak dost toho hezkého, co v tom bylo. Plus ta délka to taky kazí. Takže bohužel, ani s tímhle animákem si mě Sony nezískalo. Sice zde asi budu za idiota, že jsem tomu nedal vysoké hodnocení, ale snad jsem to opodstatnil dost jasně. Lepší 2* ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Reklama

Vidly10 

všechny recenze uživatele

Animační zázrak, který uchvátí každým malým detailem v pozadí, je skvělou volbou pro rodinný večer. Hravost a nápaditost dodávají už tak odlehčenému filmu skvělý vizuální doprovod. Příběh, zabývající se rodinnými vztahy, neshodami a jakýmsi nepochopením, vás taky dostane a probudí ve vás spoustu emocí. Pokud bych měl vytknout jednu věc, tak je to humor, který se (párkrát, ale přece jen) objevuje v méně vhodných situacích a dělá z nich spíše tu dětinskou komedii. Jinak je to ovšem všemi aspekty (vizuálem počínaje a postavami konče) dokonale zvládnutý animák, který můžu jen doporučit. 9,5/10 ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Zábavný animák pro děti, ale nic víc - do řady k Zataženo, občas trakaře nebo třeba Raubíř Ralf to opravdu s klidem zapadne, ale já mnohem víc ocením nějaký film s vizí, příběhem a vlastním stylem jako byli třeba nedávní Vlkochodci. Úžasňákovi a Jak vycvičit draka jsou z úplně jiného vesmíru, Spider-Verse taky. Tohle je spíš random sbírka nápadů, ze kterých místy poněkud cítím jejich vykalkulovanost, a opakování mouder o rodině, bez kterých se tyhle filmy neobejdou snad nikdy. A ta spousta narážek na popkulturu je dnes taky docela standard, Mitchelovi tím nijak nevyčnívají... ti vyčnívají akorát tak zběsilostí podání, což mám ale chuť označit spíš za hysteričnost. Jako by si autoři uvědomovali že jejich nápady nejsou zrovna výjimečné, a tak jich aspoň chrlí hodně a všechno je velmi uřvané a velmi barevné. Je to podobně "povedená spotřebka" jako nedávná Raya a drak - a stejně jako u ní tohle má velmi pěkný vizuál, nestihl jsem se nijak nudit, a za rok si už o tom filmu nebudu pamatovat skoro nic. 8/10 ()

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele

ANO! Opravdu zábavná, barevná, akční a originální jízda, která se objevila úplně z ničeho nic. Mitchellovi jsou banda různorodých dobráckých pošuků, kteří perfektně pracují s tempem a s jistotou se drží přesného servírování klišé, přičemž ani na chvilku nepřekročí hranici trapnosti a nudy a jsou nonstop roztomile šáhlí! Až mě vlastně dost překvapuje, jak moc mě vlastně tahle rodinka bavila. Inspirace z jiných filmů je tu skutečně hodně - Úžasňákovi, Zombieland, Já robot, Croodsovi, Griswoldovic, Madagaskar (#zlobivákočička) a spoooousta dalších - jenže si ze všeho uždibnou jen kousek (ať už jde o některé nápady, vizuál, klasickou sestavu rodinky,...), perfektně to do sebe poskládají a vyždímou z výsledku naprosto to nejlepší. Humor je hodně silnou stránkou filmu a funguje fantasticky, je skutečně vtipný a je dávkován ve velkém množství. Jasný adept na animák roku 2021. Doporučuje 10 z 10 psů, prasat, psů, prasat, psů, bochníků chleba... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Najprv mal mať film názov The Mitchells vs. the Machines, potom bol však zmenený na "Connected". Kvôli pandémii koronavírusu Sony predalo práva Netflixu a ten sa rozhodol, že film vydá pod prvým názvom. (Nih)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama