Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 184)
Že humor nejde ruku v ruce s pomalu budovaným napětím a hutnou znepokojivou atmosférou? Že sci-fi o invazi nefunguje pospolu s otázkami víry a osudu? Že je psaným pravidlem "pes nikdy neumírá"? Přijít Shyamalan s tímto konceptem o dekádu později, tak se mu všichni vysmějou. Jenže on s ním přišel v době, kdy byl stále ještě na svém nezpochybnitelném tvůrčím vrcholu a dokázal z něj vydolovat jeden z vrcholných thrillerů počátku jednadvacátého století. Má to jednu jedinou slabinu a to sice samotný závěr, kdy se jednou provždy prokáže, zda patříte mezi ty, kteří věří/doufají, že se vše děje z nějakého konkrétního důvodu nebo ne. Já ne a tak jsem v tak promyšleném filmu, jakým do značné míry Znamení nesporně jsou, shledal závěr (ne nutně onu "pointa" jako takovou) značně neuspokojivým a do značné míry laciným. Kdyby si to neambiciózně vystačilo se třemi (?) dny během prvního kontaktu pohledem jedné obyčejné rodiny, tak by to bohatě stačilo. ()
Scénář: M. Night Shyamalan .. Dokonale, originálně a bravurně zpracovaný útok mimozemšťanů na Zemi! Shyamalan zase dokazuje, že je scénáristický genius a režijně si vede stejně tak dobře! Jednoznačně vrchol jeho tvorby. Strach, napětí a hutná atmosféra jen na základě toho, že "nic" nevidíte. Celé Znamení je pouze vodítko a je jen na Vás, co si domyslíte.. ()
SIGNS bylo více napřed v reálnosti a tísnivého zpracování (napětí) z mého pohledu než Spielbergův War of the Worlds. Shyamalan je génius a jeho režie stoupá na vrcholek režisérů k mistrům napětí. A ta HUDBA!! Shyamalanův styl vyprávění naprosto zbožňuju, úchvatné nápady a myšlenkové pochody si více než vychutnávám. Filmový štáb odvedl opravdu skvělou práci i v kruhách v obilí, kde Shyamalan nechtěl efekty (jen umožnit tuhle práci sám se svým štábem). Po celý průběh jsme byli v kontaktu tísnivé atmosféry jako u Aliena. ()
Netušil jsem, jak může být záběr na kukuřičné pole v ševelícím větru či domácí video z oslavy narozenin děsuplné. Shymalan by však měl raději nechat víru v kostele a ne ji prazvláštním způsobem tahat do invazního sci-fi thrilleru, ačkoliv na druhou stranu, být to reálné ohrožení naší planety, ateistů by se na ní moc nenašlo.. Rodiče mě vždy kárali, že nechávám po domě sklenice s nedopitou vodou, ale já se jen připravoval.. ()
Výborné a netradiční drama o slabosti, strachu a víře... Řemeslně velmi zručně natočený psychologický scifithriller s hororovými prvky a náboženským nádechem. I když po skvěle budovaném napětí v úvodu filmu M.N.S. trošku podléhá >svým vlastním< klišé, Mel Gibson by mohl >trošku méně< hrát (očima a mimikou vůbec :-) a ty dětičky by nemusely být tak dokonalé, krásné, inteligentní a statečné - a nakonec i reálné záběry >emzáků< trošku shazují tu mysterióznost děje, pointa je nakonec tradičně shyamalanovsky vydařená. Ano, nakonec vše je osudově dáno, vše do sebe zapadá a je tak, jak je předurčeno a jak má mýt... Vlastně - jak osudově? Ne! Vše je otázkou víry, neboť vše je řízeno tak, jak předurčil Bůh! A vlastně nakonec ani tak nejde o to náboženství... - - - P.S. Bůh není! Není důvod... °-| ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Mel Gibson (Graham Hess) si dlouho neuvědomoval, že režisér Shyamalan hraje ve filmu veterináře, dokud se s ním poprvé nesetkal před kamerou při natáčení první společné scény. (becki_tu)
- Přibližně v čase 54:52, kdy Rey (M. Night Shyamalan) odjíždí od svého domu, lze v bočním okénku auta zahlédnout kameru. (imagoo)
Reklama