Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Moje úplně první setkání s Almodóvarem mě velmi mile překvapilo. Má to styl, jemuž podobný se asi těžko najde u nějakého jiného režiséra. Silný a hodně dobře zpracovaný příběh s některými pro puritánštější publikum lehce šokujícími postavami (mimochodem velmi dobře zahranými), navíc pro španělštinu mám slabost (ale i bez této mojí slabosti jde o výborný film). ()
Mily Pedro, je mi lito, ale jsi vylizany ignorantni idiot. Jak muzes natacet takovyhle prisernosti? Nesympaticke a ujete zeny, nechutne lesby, zavisle sebezamerene divadelni drama queens, retardovani gay stylem mluvici transsexualove, prostitutky, ktere jsou hrde na svou praci, vsudypritomne drogy, aids. Je mi z toho vseho blbe, s radosti bych se transformoval na Hitlera a vsechnu tuhle zkurvenou verbes postrilel aby nemohla dale svou existenci infikovat tenhle svet. A tohle spanelsky pricmoudly rezisersky hovado, ktery podle fotky vypada jako mentalne postizeny vagus o tom natoci film, ktery to vsechno oslavuje, snazi se to zlidstit a veskery tenhle povl divakovi zesympaticnit. Jak muze byt nekdo tak stupidni jde vazne mimo me. Nejvetsi tragedie toho vseho ale je, ze se mu to podle obecne vysokeho hodnoceni, reakci a dokonce obdrzeneho oscara podarilo. Bylo to me prvni setkani s Almodovarem a vypada to, ze zaroven posledni. Tohle vazne nemam zapotrebi. Nepamatuji se, kdy me naposledy nejaky film takhle totalne nasral. 0/10 ()
Vrchol Almodovarovej tvorby pre širšie publikum.Skvele premyslený príbeh, kde všetko do seba pekne na konci zapadne, ale v tom emocionálnom melodramatickom zmysle. Almodovar nemá o mužoch bohvieakú mienku, zato o ženách vie všetko. Preto ho majú radšej ženy. K ***** mi chýbala určitá výpravnosť, keď sa hovorí o Barcelone a Madride, nejaká panoráma alebo aspoň známejšia budova by neškodila. ()
Almodóvar tentokrát přestřelil se složitostmi lidské duše a dost dlouho mi vadilo, že kromě hlavní hrdinky jsem nenašel alespoň trochu obyčejný charakter, se kterým by se divák mohl ztotožnit. V záplavě prostitutek, transsexuálů či žen s nepřekonatelnými předsudky jsem se první hodinu ztrácel a těžce se nudil. O to víc mě pak překvapila finální katarze, která má v sobě pořádnou sílu a zachraňuje, co jen jde. Jenže jako celek to zkrátka absolutně neladí, jakkoli bych si vzhledem k oblíbenosti snímku přál opak. ()
Jeden z absolutních vrcholů tvorby Pedra Almódovara. Jedná se o jeho vyzrálou poklonu ženám, matkám obzvláště. Málokde jinde dokázali scénáristé zachytit pouto mezi matkou a synem a hloubku takovéhoto vztahu. Zde se to povedlo naprosto fantastickým způsobem. Ještě nikdy mě závěrečné děkování nedojalo tak jako zde. ()
Galerie (67)
Zajímavosti (17)
- Manuela Colemanová je postava ze staršího Almodóvarova snímku, Květ mého tajemství (1995). (džanik)
- Pedro Almodóvar svůj film věnoval herečkám Bette Davis, Gene Rowlands a Romy Schneider. (džanik)
Reklama