Režie:
Olivia WildeKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
John PowellHrají:
Florence Pugh, Harry Styles, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, Nick Kroll, Douglas Smith, KiKi Layne, Timothy Simons, Kate Berlant, Dita Von Teese, Asif Ali (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký psychologický thriller režisérky Olivie Wilde pojednává o Alici, ženě v domácnosti z 50. let (Florence Pugh), žijící se svým manželem (Harry Styles) v naoko dokonalém vztahu. Záhy se však Alice začne obávat, že jeho okouzlující společnost možná skrývá znepokojivá tajemství. (Vertical Entertainment)
Videa (3)
Recenze (362)
Od filmu jsem čekal fakt hodně, Florence Pugh je moje možná už vůbec nejoblíbenější herečka, Harry Styles je mi sice jedno, ale Chrise Pina vždycky rád vidím. Olivia Wilde se už dlouho ztratila z mého dohledu; v Housovi je super, dál už pak jako herečka nepřesvědčila, nicméně ale budu rád, když zůstane před kamerou, ostatně s Booksmart sklidila celkem úspěchy. Zároveň miluju mysteriózní žánr, leč v Don't Worry Darling od prvního pohledu na nóbl čtvrť hned člověk tuší o co asi půjde a nemusí ani vědět, že se jedná o variaci na Stepfordské paničky. První polovina mě však bavila svou atmosférou, pak jsem se ale začal povážlivě nudit a s tím jak děj graduje mě film víc a víc ztrácel. Nakonec jsem si musel dát pauzu a zbytek dokoukat až pak, Takže za mě zklamání, čekal jsem více, i když samozřejmě své trumfy to má, zvláště ty zmíněné oné božské Florence. ()
Obstojná žánrovka so sympatickým castingom (trio Pugh/Styles/Pine vyzerajú ako hviezdy z dobového filmu) ale s deravým scenárom. Prvé dve tretiny a najmä dlhočizná expozícia majú minimum zaujímavých dialógov alebo scén a celý príbeh poháňajú deus-ex-machina zvraty (wtf bolo to lietadlo?). Nosný zvrat síce extra originalitu nepobral, ale nič svetoborné som ani nečakal, dobré remeslo to stále vie vynahradiť. A Olivia Wilde je dobrý remeselník (kamera, kostýmy, či podivná hudba), aj preto je tretí akt násobne zaujímavejší, až je škoda, že ten zvrat neprišiel skôr (možno v tretine, najneskôr polovici) a príbeh nepokračoval ďalej. ()
O To nic, drahá se v poslední době píše hlavně v souvislosti s většími a menšími skandály na place, což je trochu škoda a nový film Olivie Wilde si to nezaslouží. Po vcelku chytrém komediálním dramatu s dementním českým názvem Šprtky to chtěj taky razantně změnila žánr a její novinka rozhodně dovede zaujmout na první pohled a poslech. Matthew Libatique umí navodit atmosféru padesátých let takových, jaké možná nikdy nebyly, ale jak je lidé přes filtr nostalgie chtějí vidět. John Powell zase udělal jeden ze svých vůbec nejlepších soundtracků a obrazově a hudebně není snímku co vytknout. Dovede být okouzlující a o pár vteřin později zase velmi znepokojující. Florence Pugh je v hlavní roli výtečná, stejně jako Chris Pine a vlastně se tu snaží všichni před i za kamerou. Jenže jim nohy podráží samotný příběh, který sice není vůbec špatný, bohužel s postupující stopáží se ukazuje, že Wilde nemá v ruce novou Truman Show, Dark City, Počátek nebo Matrix, ale jen solidní a funkční materiál, ze něhož dovede vymáčknout technicky brilantní film, jemuž však především v závěru chybí emoce, překvapení nebo nějaké hodnotnější sdělení. Výsledkem je dobrá podívaná. Výjimečná ovšem ne. Rozhodně ale budu rád, když bude v režisérské kariéře Olivia Wilde pokračovat. ()
Uf, skoro som umrel od nudy. Každý, kto si pozrie trailer, pochopí, o čo približne pôjde resp. že všetko je pozlátka, z ktorej mrazí a je jasné, že tu niečo nie je v poriadku, len neviete čo presne. A tak čakáte na vysvetlenie. A čakáte. A čakáte. Proste si každý predstaví Stepfordské paničky. No, lenže je to nakoniec celé tak strašne zdĺhavé, bez švihu a nápadu a s nesympatickým kastingom, že som rezignovane hodil flintu do žita a čakal na záverečné titulky. Utešoval som sa tým, že to celé získa hĺbku práve po vysvetlení celej situácie a že dokonca budem mať chuť pozrieť si to ešte raz, aby som dovtedajšie zvláštne udalosti vnímal už pohľadom človeka, ktorý „vie“. Žiaľ, nič také sa nekonalo, je to skutočne tragédia od začiatku do konca. Pritom atmosféra, výprava, kostýmy, to všetko je v podstate dokonalé. Rovnako tak kameraman si to užil; na „observatórium“ alebo autonaháňačku (!) tak skoro nezabudnem. A Trinástka od Dr. Housea, Olivia Wilde, natočila predtým skvelé Šprtky to chcú tiež (jasné 4*). Toto je ale fakt hrozné. ()
Nefunguje to ani jako zajímavě zkonstruovaný fikční svět, ani jako Twilight Zone anekdota, ani jako alegorie. V ničem to vyloženě neselhává a tenhle typ filmů obecně mám rád, proto se vyškrábu k nadprůměrnému hodnocení, ale jinak hlavně asi teda zklamání. Olivii Wilde bych za to neplivnul do obličeje, ale ani moc nezatleskal teda. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (10)
- Podľa režisérky Olivie Wilde to bol prvý film, ktorý sa natáčal v Kaufman Desert House, ktorý preslávila fotografia Slima Aaronsa „Poolside Gossip“. (belinko)
- KiKi Layne (Margaret) nahradila Dakotu Johnson, ktorá projekt opustila po konfliktoch s plánovaním jej filmu Temná dcera (2021), ktorý sa natáčal v rovnakom čase. (belinko)
- Disneyho animovaný krátky film Tanec kostlivců (1929) hrá v televízii počas niekoľkých scén s upratovaním. (belinko)
Reklama