Režie:
Kijoši KurosawaScénář:
Kijoši KurosawaKamera:
Džun'ičiró HajašiHrají:
Kumiko Asó, Kojuki Kató, Šun Sugata, Šó Aikawa, Kódži Jakušo, Džun Fubuki, Kendži Mizuhaši, Haruhiko Kató, Šindži Takeda, Masatoši Macuo, Kurume ArisakaObsahy(1)
Napínavý apokalyptický příběh sleduje několik mladých lidí, kteří jsou svědky záhadných sebevražd a mizení lidí v okolí. Zdá se, že na vině je rostoucí vliv světa mrtvých. Duchové už nemají místo pro své bytí, a začínají pohlcovat náš svět. Existuje způsob, jak uniknout, jak to zastavit? Mladý Ryosuke Kawashima se o to snaží... (-bad-mad-wolf-)
(více)Videa (1)
Recenze (106)
Ocenil jsem hutnou temnou a depresivní atmosféru, vlastně i myšlenka filmu nebyla špatná. Vyprávění mi ale chvílemi přišlo trochu nepřehledné, takže jsem měl občas potíž se v příběhu orientovat, a některé scény byly neúměrně přetažené, takže jsem si chvílemi už nervozně podupával abychom se posunuli někam dál. Mít to třeba o dvacet minut míň, neváhal bych jít ještě výš. ()
V optimistické, přitom křehké době, kdy jsme netušili, jak moc internet změní svět, vzniklo Kairo. Z obrazovky počítače, která by nás měla spojovat, ovšem přicházejí jen vzdálené nářky a prosby o pomoc. Zřejmě nejosamělejší film všech dob, v němž ani smrt nepřináší jakoukoliv úlevu od beznaděje, hnaný k dokonalosti Kurosawovou naprosto zásadní režií, ignorující veškerá pravidla žánru ve prospěch hry s mizanscénou, neskutečného rámování a proplétání hororových výjevů s ospalou atmosférou japonské každodennosti. Kurosawa jako obvykle tu skutečnou hrůzu ponechává v pozadí, v rozích místností, ošuntělých bytech a dezolátních továrnách, kde absence lidského spojení vyniká ještě drastičtěji. Jestli vyznění příběhu rezonovalo už v době vzniku, tak teď brnká na tu nejcitlivější strunu v našem nitru – ani po dvaceti letech nás totiž technologie nespasí od samoty. 100% ()
Kairo je v první řadě temná a skličujicí duchařina, mající opěrné body v silné atmosféře, děsivosti a v impozantním hudebním doprovodu, který velmi dodává na naléhavosti. Zaráží mě také to, že příběh má mít apokalyptický nádech spojený s tím, že "mrtví začínají pohlcovat náš svět". Vůbec to tak "globálně" ve výsledku na mě nepůsobilo. Kámen úrazu bych hlavně viděl v poněkud roztahaném tempu a v několika scénách působících krapet hluše, čemuž "napomáhají" nepřesvědčivé herecké výkony. Není to vyloženě nepovedený film, je na druhou stranu velmi osobitý. Jenže být to více prostříhané a mít to větší rozvrstvení příběhů postav s dotaženějšími dialogy, tak k dokonalosti chybí opravdu málo. Takhle jsem si z toho odnesl pouze zážitek z horové atmosféry, což je zoufale málo. ()
Houpačka. Místy Kurosawa dokáže parádně topit v hutné freaky atmosféře, bohužel taky ještě víc topit v příšerně natažených dvou hodinách. Díval jsem se na to napětkrát, na jeden zátah to nešlo vydržet bez chrápání. Čekal jsem to lepší, ale zas vzhledem k mé averzi vůči asijským filmům to tak hrozný není. 60% ()
Veľmi originálne spracovaný námet na tému "mrtví proti živým" v spirituálnej forme. Na diváka svojím pomalým tempom pôsobí dokonale deprimujúco a bezútešne. Jeden z najlepších ázijských hororov, ktoré som zhliadol, kde výrazne dominuje atmosféra. A k tomu zopár nezabudnuteľných scén, pri ktorých mi aj teraz behá mráz po chrbte. Preto so sebou všade nosím aj červenú pásku, pre istotu :-). ()
Galerie (6)
Photo © Toho Company Ltd.
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v japonském Tokiu. (Terva)
Reklama