Reklama

Reklama

Po komplikovaném a neúspěšném obchodu s heroinem přijde drobný drogový dealer Frank o peníze i o zboží a ocitne se v obrovském dluhu u balkánského narkobarona Mila. Frank se tváří v tvář Milově rostoucí frustraci pokouší splatit peníze, ale čas plyne a tlak narůstá. Dealer, dánský kriminální thriller z roku 1996 a debut Nicolase Windinga Refna, je adrenalinová jízda po kodaňském drogovém podsvětí. Zároveň se jedná o herecký debut známého dánského herce Madse Mikkelsena. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (274)

Dale 

všechny recenze uživatele

Holt, taký drogový dealer to má v živote ťažké... Realistickosť sa nedá filmu uprieť, aj keď Bodniu mám zafixovaného ako policajta a s tým slušňáckym ksichtom mi do tejto úlohy nepasoval, ale nedá sa povedať, že by taký týždeň v živote dealera bol nejako extra zaujímavý. Idú po ňom, lebo dlhuje prachy, on ide po iných, čo dlhujú jemu... Mne to ako divákovi veľa nedalo a z drogového podsvetia som videl už aj lepšie filmy. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Syrově natočená exkurze do dánského podsvětí. Jelikož se nejedná o vysokorozpočtový snímek nemůže divák očekávat nic velkolepého, ale díky amatérskému pojetí má film slušně drsnou atmosféru a nebojí se prostředí drog ukázat bez příkras. Už tady Nicolas Winding Refn dokázal, že má moře talentu. Což později dokázal hlavně filmem Drive. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

Pane bože ... Asi jsem musel koukat na jiný film, nebo jsem divný já ? Kupa sprostých dialogů o kouření ptáků 4 děvkami najednou, pérech, pérech, děvkách ... asi to je hyperrealistický a asi to má vyšokovat diváky, kteří nejdou do hloubky. Ale kvůli tomu to ještě vůbec nemusí být dobrý film - a taky není. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Hledání rytmu a rukopisu v dlouhých kontaktních detailech a (zřejmě) zčásti improvizovaných dialozích dvojice delikventů. Ve druhé části, kdy film opustí model buddy movie a začne sledovat výhradně zoufalý boj Franka o přežití se v neonovém světle nočních klubů a barů rodí Refnova záliba v estetizaci brutality a morálně pochybných postav. Zatímco zpočátku se klasická rudá a fialová světla nepoužívají zásadně příznakově, skvostná závěrečná sekvence rodí režiséra, který svoje hrdiny používá jako projekční plátna svých brutálních vizí. Film na pomezí amatérské kinematografie, zbytkových vlivů Dogma 95 a probouzejícího se vizuálního mostra. ()

Richie666 

všechny recenze uživatele

Tímhle mě Refn naprosto rozsekal a zničil. Od první minuty až do konce se nepřestává tlačit na pilu, Kimovi se posere úplně všechno a postupně přestává jít o fet, přestává jít o love, ale jde spíše o to, jestli je lepší nechat si svoje tělo v garáži rozporcovat srbskou mafií a nebo raději sám skočit do řeky se šutrem u nohy. Je to kurevsky napínavé, rychlé a natočené s nezaměnitelným stylem. Vysmaženej Mikkelsen a Jugoslávec Milo to mají těžce pod kontrolou. Usoplenec Guy Ritchie může akorát čumět. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (14)

  • Scény byly natáčeny chronologicky, tak jak jsou uvedeny ve filmu. (Witta)
  • V roce 2004 se tento snímek umístil v dánském filmovém žebříčku nejlepších filmů na 16. místě. (Witta)

Související novinky

Severská přehlídka SCANDI začne už ve středu!

Severská přehlídka SCANDI začne už ve středu!

14.01.2023

Už tuto středu odstartuje přehlídka toho nejaktuálnějšího z kinematografie severu: SCANDI 2023. Odehraje se mezi 18. a 25. lednem, představí snímky ze všech zemí Skandinávie a v programu ji bude mít… (více)

Reklama

Reklama