Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Giuseppe Tornatore .. V momentě klavírního souboje dvou znamenitých pianistů skvostně dokonalé. Tato pasáž byla v podstatě vrchol filmu, no pro mě rozhodně. Klavír, piáno i jazz miluji, v tu chvíli je všeho dostatečně. Neméně v oblibě mám takové sentimentálně stavěné filmy. Prostě poctivý kus filmařiny opřený o retrospektivní vyprávění, výborný scénář i režijní uchopení a slušné herecké obsazení. Jo a ještě excelentní Ennio Morricone. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Inu, poté, co jsem si na "Bio Ráj" ověřila, že já a pan Tornatore si ujíždíme na úplně jiných věcech, což je zcela v pořádku a má to tak na světě být, diverzita, diverzita, bych si jeho další film už nepouštěla, ale protože jsem tento měsíc zamilována do Tima Rotha, nešlo to nakonec jinak. Věřím, že má za sebou lepší výkony, a také když vidím jeho oči, cítím z nich i přese všechnu stylizaci v tomto filmu, že je spíše cold, sick bastard. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Príbeh o lodnom Mauglím za veľa nestojí. Je rovnako neuveriteľný, ako príbeh o Willovi Huntingovi. Takže ostáva hudba a herci. Hudba je Morriconeho a tá nemôže byť zlá. S Timom Rothom som sa stretol prvý krát a spočiatku som si ho mýlil s Jakeom Weberom (Zoznámte sa, Joe Black). S Pruittom Taylorom Vinceom vytvorili zohranú dvojku, okolo ktorej sa točil celý film. Okrem brilantnej hry na klavír som vo filme nič výnimočné nenašiel, takže som ho bez výčitiek svedomia nechal zapadnúť medzi plejádu trojhviezdičkových. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Giuseppe Tornatore /Bio RajPouha Formalita / natocil krasny, artovy film o chlapcovi nalodiu. Nielen film o diani v podpalubi, ale hodne sa tu hra na paino, hlavne dzez. je to ciry art a nestaci jedno pozretie, treba napozerat viackjrat. Kazdopadne rezisersky doslova genialne, vyborne dialogy a mlady Tim Roth ako hlavna hviezda filmu. Namakany herec, vlastne aj on je hlavny tahun, ostatni herci su len do poctu. A cakal som dalsi film z Talianska, Tornatore vsaktentokrat Taliansko opustil, a to je len dobre. Legenda o 1900 je tymto jeden z najlpsich Tornatoreho filmov : 95 % ()

zipper111 

všechny recenze uživatele

Moc pěkný film, s dokonalou hudbou a naprosto exceletní dvojicí hlavních herců. Také je to film nesmírně NAIVNÍ, při některých scénách toho bylo až moc, stejně jako ten konec filmu, ten je dosti...fatální... Jinak jedna z nejlepších scén je ta, kdy hraje devatenácet na pojízdném klavíru uprostřed bouře, a taky výborný Jazzový souboj s černochem, který ale podle mě vyhrál právě černý pianista. Jeho skladby měli mnohem větší šťávu než ta devatenáctky, i když byla zahraná rychle...........hudba.......to je oč tu běží! ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)
  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)

Reklama

Reklama