Reklama

Reklama

Devil

  • Česko Ďáblova páteř (více)

Obsahy(1)

V předvečer druhé světové války je Španělsko plně v zajetí vlastních rozbrojů. Generál Franco tvrdě útočí na opoziční republikány. Rozrušená společnost je vedena již jen zákony zabezpečujícími vlastní přežití. Desetiletý Carlos, sirotek jednoho z padlých republikánů, se dostává do sirotčince, který vede invalidní ředitelka Carmen spolu s profesorem Casaresem, jenž pro umocnění mužnosti popíjí líh z naložených lidských embryí. Záhy po příchodu začíná Carlose navštěvovat přízrak chlapce, který se za záhadných okolností z ústavu ztratil. Pátrání po Santiho stopách přivedou Carlose k nečekanému objevu. V podzemních prostorách strašidelného sirotčince je ukryto zlato střežené frankistickým patolízalem, bezcitným a surovým Jacintem. Carlos stejně jako kdysi Santi, toto tajemství nedopatřením odhalil, a nyní je čas za něj zaplatit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Recenze (388)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Po prvním shlédnutí se mi zdá, že Devil má k horroru velmi daleko. Ani nevím kam bych ho zařadil. Snaha o horror tu je, ale je rozlitá na povrchu a uvnitř po ní není ani vidu ani slechu. Del Toro je kvalitní režisér, ale scénář mi přijde příliš děravý a táhlý, i když je film v celku krátký. V 106 minutách se toho odehrává velmi málo. Od jiného režiséra průměr, ale od del Tora zklamání. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Opravdu zajímavý a působivý snímek, v němž lze spatřit herecké hvězdy typu Marisy Paredes a Federica Luppiho, ale také neznámé tváře, hlavně mezi chlapci, kteří tvoří hlavní osazenstvo nejen odlehlého statku, ale také samotného filmu. Drama s hororovými prvky, s velmi zajímavým scénářem, jenž celý děj situuje do období španělské občanské války. Vynikající je také kamera a rovněž hudba stojí za zmínku. Snímek, který sice nelze zařadit mezi filmové umění, ale zároveň jej nelze ani šmahem označit za komerci, mě velmi mile překvapil. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Někdo vzpomíná na dětství jako na to nejšťastnější období svého života, ne tak hrdinové tohoto mexického „ani ne tak hororu“. Devil je hlavně filmem o konfrontaci dětské nevinnosti s nelítostným světem dospělých, o konfrontaci nezbytné pro plné dosažení dospělosti. Jeho děj je zasazen do Španělska zmítaného občanskou válkou, konkrétně do jistého sirotčince, místa dost depresivního i bez nevybuchlé bomby coby válečného mementa na zdejším nádvoří. To však není to nejděsivější, co zde můžete s trochou smůly vidět. V noci po sirotčinci zevluje krvácející duch mrtvého chlapce, ve dne postarší žena s dřevěnou protézou namísto nohy – ne, tohle opravdu není ideální místo pro příjemně strávené dětství. Stejně jako Devil není jenom další laciným strašidelným filmem o místě s nepěknou minulostí. Na minulost věcí a osob je zde nicméně kladen velký důraz a je třeba se s nimi pro jednou vypořádat. Del Toro umí budovat atmosféru plnou děsu, nepotřebuje k tomu mnoho – starou ošklivou budovu, silně nalíčeného klučinu a jednoho obyčejného člověka z masa a kostí, který se chová jako ta největší svině pod ostrým mexickým sluncem. Nápomocná je mu rovněž kongeniální kamera Guillerma Navarra, ten se vyžívá v dlouhých, pomalých záběrech majících neskutečnou sílu. Ve většině ohledů jde o snímek podobný Faunovu labyrintu a ve většině z těchto ohledů je nepatrně slabší než Labyrint. Ale co znamená nepatrně slabší než dokonalý? 85% Zajímavé komentáře: Nick Tow, Desperado ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kdyby se býval del Toro spokojil s profláknutou duchařskou zápletkou, byl by Princ nejen bez králoství, ale zároveň značně zchudlý. Ne že by horrorová část filmu postrádala napětí, to je naopak budováno velice sympaticky pozvolna, bez zbytečných lekaček a nechutností. Nicméně po chvíli člověk zjistí, že to prostě nebude nic víc než klasická duchařská povídačka o pomstě bloudící duše... Na film dost, na dobrý film málo. Jenže Princ bez království má naštěstí krom povědomých spodek i velmi sympatickou kamizolku v podobě fungující chemie postav a skvělých hereckých výkonů dětí i dospělých. Pasáže duchařské střídají spíše dramatické partie, líčící neradostný život v depresivním sirotčinci a vztahy jednotlivých postav. Režisér osvědčil velmi dobrý cit pro detail i pro mluvené slovo (mimochodem, český dabing je překvapivě výborný). Sirotčinec Santa Lucía tak nepůsobí jako nutná kulisa pro děsivou duchařskou povídačku, ale jako živoucí a rovnocenný partner horrorové části filmu. Výsledek je díky tomu vzácně vyrovnaný, kompaktní a poctivý. A samozřejmě také dostatečně svojský. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl každý horor takový jako je tento tak bych ten styl měl i rád. Opravdu jeden z mála hororů, který má příběh, atmosféru a je správně ponurý. U řady scén jsem se bál a to se u většiny hororů říct nedá, jelikož už nemají ani čim zaujmout. Tenhle je pravým opakem a zřejmě zůstane i takovým malým unikátem. Guillermo del Toro je dobrý režisér a zde to potvrdil tím jak nádherně natočil tento film. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (10)

  • Guillermo del Toro pracoval na filmu dlouhých šestnáct let. (TylerGage)
  • Film byl nominován na cenu Goya Award za nejlepší kostýmy a speciální efekty. (Chatterer)
  • Podoba ducha byla inspirována japonskými horrory, jako např. Ringu. (Chatterer)

Reklama

Reklama