poster

Siréna od Mississippi

  • francouzský

    La sirène du Mississippi

  • italský

    La mia droga si chiama Julie

  • slovenský

    Siréna od Mississippi

  • anglický

    Mississippi Mermaid

Drama / Mysteriózní / Romantický

Francie / Itálie, 1969, 123 min

Předloha:

Cornell Woolrich (kniha)

Kamera:

Denys Clerval

Producenti:

Caroline von Senden

Zvuk:

René Levert

Scénografie:

Claude Pignot
(další profese)
  • sportovec
    ****

    Skutečnost, že moderní film může adekvátně pojednat i velmi tradiční, dokonce až konzervativní téma, nepoučeného překvapí. Pro toho, který překvapení považuje za ozvláštnění, je spíše výzvou a pohnutkou, aby se pokusil jít dále. Tradiční schéma, tradiční téma, tradiční vznik i rozvoj milostného vztahu: Hugo by byl potěšen, Dumas nezaskočen, Paustovskij i Grin hluboce pohnuti a Simenon by děkoval za dobrý nápad pro zvlášť zdařilou maigretovku. Na plátně se objevují lidé 19. století, sklonek šedesátých let minulého století není však jen kulisou, ale účinným spoluhráčem skutečné osudové lásky, toho supraromantického citu, který prolamuje altruismus a jakoby podléhá nehodným. Opravdu to tak je? Anebo je to tak, že pokřivené zrcadlo nakonec vrhá vskutku výstižný obraz a v lidech nanejvýš problematických nalézá pověstnou hrabalovskou perličku na dně? Perličku skutečného lidského štěstí. Usiloval-li Truffaut opravdu o tento pohled, šlo-li mu právě o hold velkým jménům, a paralelně se podvědomě snažil o prolomení tradičního rámce, tj. jaksi v jednom plánu, v jednom sevřeném záměru, nezbývá než konstatovat, že to všechno zvládl v zřídkakdy viděné kvalitě, sevřenosti a invenci. Zůstal sám sebou, podporován univerzálními uměleckými talenty a nadoblačnou krásou tehdy mladé Deneuveové i plebejsky mužského Belmonda, v míře, která i dnes poprávu vzbuzuje úctu a obdiv.(15.10.2008)

  • WANDRWALL
    **

    Film může zvýšit pořádek v životech některých diváků, tedy občanů, tedy člověk. Peníze je třeba klást nejvýše, protože díky jim mohu poznávat kvalitněji život. Mám-li peníze, jdu tedy nabírat poznatky o sobě a druhých. Jistý čas mohu poznávat co je to láska, u koho ji nalézám, jak se projevuje atd.(20.11.2010)

  • xxmartinxx
    ****

    Nemyslím si, že by Hitchcock svůj film nasměroval podobně, i když výchozí situace je dost podobná. Každopádně právě to, že film směřuje jinam a nedočkáme se nějakého klasického klimaxu, je na něm na jednu stranu nejzajímavější, ale na druhou chápu, že to v sobě pro někoho přinese zklamání. Já naštěstí patřím do té šťastnější části diváků.(13.10.2012)

  • argenson
    ***

    Jsem příznivcem francouzských filmů obecně, fandou tohoto režiséra i obou herců v hlavních rolích, nicméně Siréna mě jaksi nenadchla. Ano, nevšední road movie na útěku před zákonem, příběh zajímavý, ale ze scénáře se dalo vykřesat víc. Spojení dvou základních témat (romance o spalující vášnivé lásce a kriminální psychologické drama) ve výsledku nějak nedrží pohromadě. Navíc mě mrzí, že Belmondo si neodpustil aspoň jeden kaskadérský skok z balkónu, i když to nebylo nutné. Stejně tak samoúčelné mi přišlo několikeré odhalení ňader Catherine Deneuve, ale umím si představit, že v 60. letech v kinech to mohla být bomba. A nakonec, v návaznosti na doslovnost a předvídatelnost některých scén (třeba ta se snubním prstenem) mě mrzel ten konec bez konce.(14.11.2008)

  • Skip
    *****

    Zprvu oklamán a poté bezhlavě zamilován. Takový je Louis Mahé (Jean-Paul Belmondo), majitel továrny na cigarety na ostrově Réunion. Marion Vergano (Catherine Deneuve) je onou ženou, kterou Louis miluje natolik, že se všeho vzdá a je ochoten dopustit se i zločinu, aby s ní mohl být. Pro Marion jsou ale mnohem důležitější peníze a po předchozích zkušenostech s muži na lásku spíše zanevřela. François Truffaut natočil velmi dobrý film, který však byl diváky i kritikou přijat poněkud rozpačitě.(10.5.2005)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace