poster

Siréna od Mississippi

  • francouzský

    La sirène du Mississippi

  • italský

    La mia droga si chiama Julie

  • slovenský

    Siréna od Mississippi

  • anglický

    Mississippi Mermaid

Drama / Mysteriózní / Romantický

Francie / Itálie, 1969, 123 min

Předloha:

Cornell Woolrich (kniha)

Kamera:

Denys Clerval

Producenti:

Caroline von Senden

Zvuk:

René Levert

Scénografie:

Claude Pignot
(další profese)
  • sportovec
    ****

    Skutečnost, že moderní film může adekvátně pojednat i velmi tradiční, dokonce až konzervativní téma, nepoučeného překvapí. Pro toho, který překvapení považuje za ozvláštnění, je spíše výzvou a pohnutkou, aby se pokusil jít dále. Tradiční schéma, tradiční téma, tradiční vznik i rozvoj milostného vztahu: Hugo by byl potěšen, Dumas nezaskočen, Paustovskij i Grin hluboce pohnuti a Simenon by děkoval za dobrý nápad pro zvlášť zdařilou maigretovku. Na plátně se objevují lidé 19. století, sklonek šedesátých let minulého století není však jen kulisou, ale účinným spoluhráčem skutečné osudové lásky, toho supraromantického citu, který prolamuje altruismus a jakoby podléhá nehodným. Opravdu to tak je? Anebo je to tak, že pokřivené zrcadlo nakonec vrhá vskutku výstižný obraz a v lidech nanejvýš problematických nalézá pověstnou hrabalovskou perličku na dně? Perličku skutečného lidského štěstí. Usiloval-li Truffaut opravdu o tento pohled, šlo-li mu právě o hold velkým jménům, a paralelně se podvědomě snažil o prolomení tradičního rámce, tj. jaksi v jednom plánu, v jednom sevřeném záměru, nezbývá než konstatovat, že to všechno zvládl v zřídkakdy viděné kvalitě, sevřenosti a invenci. Zůstal sám sebou, podporován univerzálními uměleckými talenty a nadoblačnou krásou tehdy mladé Deneuveové i plebejsky mužského Belmonda, v míře, která i dnes poprávu vzbuzuje úctu a obdiv.(15.10.2008)

  • nascendi
    **

    Keď som si nedávno pozrel film Nevesta bola v čiernom dúfal som, že nič horšie už od Truffauta neuvidím. Teda nie že by Nevesta bola zlá, ona bola iba priemerná. Veľmi rýchlo som sa dočkal. V Siréne ponúkol ešte neuveriteľnejší príbeh, znásobený zlými hereckými výkonmi (alebo zle vybranými hercami). Nemohol som im veriť mechanicky odriekavané texty. Nemohol som uveriť, že Belmondo je takým zamilovaným ťuťmákom a Catherine takou neľútostnou a chamtivou sviňou. A keďže som im to neveril, veľkú časť filmu som sa nudil. Na to, aby som upadal do vytrženia nad Belmondovými asociáciami pri pohľade na obrázok Snehulienky otrávenej jablkom a nie jedom na potkany, som už dosť starý. Aj na to, aby som veril, že niekto môže milovať ženskú, ktorá mu odkrágľovala potenciálnu nevestu, okradla ho o hotovosť, ušla mu, okradla ho o zvyšok majetku a keď jej už na nič nebol, sa ho pokúsila otráviť. Ďakujem Francois, máš mnoho omnoho lepších filmov.(23.9.2009)

  • claudel
    ****

    Truffaut je můj favorit, z francouzských režisérů patří s Ozonem do mé osobní absolutní špičky. Neznamená to ovšem, že bych měl rád všechny jeho filmy stejnou měrou. U tohoto romanticko-dramatického thrilleru mi je velmi na škodu, že jsem viděl někdy před deseti lety asi třikrát Sedmý hřích, který mě doslova pohltil svojí atmosférou, nádhernou chemií mezi temperamentním Banderasem a osudovou Angelinou, strhujícím dějem a několika mimořádně podařenými, doslova nezapomenutelnými scénami. Já jsem člověk, jenž u filmů především sleduje děj, zajímá mě příběh, vykreslení postav, napětí, zápletka a zde mě zkrátka nic nemohlo překvapit, naopak jsem se cítil ochuzen o dramatickou zápletku s nebezpečným milencem hlavní ženské postavy. Asi to zní filmově barbarsky, ale mně se opravdu víc líbil Sedmý hřích. Nic to však nemění na mém obdivu k Truffautově dílu.(12.11.2012)

  • Matty
    ****

    „O hajzla míň!“ Truffautova snaha o syntézu vícero žánrů s sebou nese velmi nemilý přechod od precizního krimi thrilleru k tuze nevěrohodnému melodramatu. Uctívání klasických milostných románů (a románů obecně) se všemi jejich výlevy emocí a naivní, zcela vážně míněnou vírou v čistou lásku příliš nekoresponduje s hravou, jako vždy mile nadsazenou režií. Filmařské postupy z děl Truffautových učitelů (celý film je věnován Jeanu Renoirovi), nenápadné náznaky budoucího dění (opakovaný motiv klece, do které se oba milenci symbolicky zavírají) dávají při zapojení knih (mj. Šangrénová kůže od Balzaca) i kreslených komiksů (rozkošně cynické užití stripu ze Sněhurky) dohromady snímek mimořádně inteligentní, který se svými postavami nakládá všelijak, ale vždy stojí na straně diváka. Potěšující, třebaže to nijak nekompenzuje bolestně zjevnou absenci děje v druhé polovině. 75% Zajímavé komentáře: sportovec, agathon(16.12.2008)

  • Radko
    ****

    Hrdinovia Truffautových filmov občas čítavajú Balzacove knihy. Tentoraz kedysi ctihodný majiteľ tabakovej fabriky lúska Šagrénovú kožu - zvíjajúc sa v žalúdočných kŕčoch. V knihe plní majiteľovi všemožné želania vypreparovaná koža oslíka s odtlačkom Šalamúnovej pečate, ale s každým splneným prianím sa o kus zmenší. Funkciu zázračnej kože vo filme plní postupne miznúci podnikateľov majetok, zaručujúci lásku krásnej ženy v rozsahu, akom je možné z neho čerpať. Svižná, kinematograficky radostná, pocta majstrom filmového umenia i písaného slova v príbehu, odzrkadľujúcom opodstatnenosť príslovia "Láska je slepá".(15.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace