Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Musím pochvalně zatleskat pazourama... Tohle se Verhoevenovi vážně povedlo. Středověký novověk (1501, přes veškerý vliv renesance se toho zas tak moc nezměnilo) je sice přece jen oproti tomu, jak to asi vypadalo ve skutečnosti, celkem čišťoučký, ale zas tak to moc nevadí. Jennifer Jason Leigh tu předvání něco naprosto mimořádného, s její Agnes bych se opravdu chtěl potkat, to je neuvěřitelně silná a zároveň sympatická žena... Nakonec tam té krve anoncované v názvu ale zas tak moc nebylo. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tyhle středověké dobrodružné filmy mi ne vždy sedí, ale často je to tím, že buď středověk zobrazují strašně idylicky a nebo jsou vyloženě hard fantasy. Maso a krev v sobě rozhodně nemá to první, o to druhé se naštěstí jen otře, ale celkově to na svůj žánr docela funguje, jen mi chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal. Bavit mě to začalo až někdy okolo 45 minuty, ale pak už si mě to opravdu získalo a bral jsem to jako film o neustálém boji o vlastní přežití v době, kdy celý život byl jen o tom a díky tomu jsem moc neřešil některé přehnané detaily. Nakonec to u mě skončilo stejně, jako zatím všechno, co jsem od Verhoevena viděl. Total Recall se mi stále líbí nejvíc, ale RoboCop se mi líbil doslova stejně jako tohle - taky má své mouchy, taky je v něčem přehnaný, ale jako žánrová zábava obstojí dobře. A asi bych neměl problém si to pustit znova, takže tu slabou čtvrtou hvězdu taktéž přidám. O středověku ale znám jiné a lepší filmy, které jeho drsnost ukazují výstižněji a přitom jim pro to stačí málo, jako třeba u scény morového "pochodu" v Sedmé pečeti. Slabé 4* ()

Reklama

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Až na dobrou atmosféru a výpravu je ten film hrozná ptákovina. Z tvrdého žoldáka a lupiče je najednou trapák, kterému bych měl fandit? Verhoeven staví na nekorektnosti, která, jak je u něj obvyklé, sklouzává do úchylnosti, až mám pocit, že při natáčení držel v ruce i něco jiného než kameru. Nezbývá než citovat kolegyni Rozum i cit, jež ve svém komentáři pro změnu cituje svého přednášejícího: ,,Dnešní výklad se vám bezpochyby bude líbit. Obsahuje totiž sex, násilí a ničení cizího majetku." ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MASO A KREV je prvním americkým filmem Paula Verhoevena, na kterém je ale vidět, že ho v zahraničí natočil proto, že mu na takový scénář nikdo z domácích producentů nechtěl dát peníze. Zatímco ve své americké tvorbě bořil mýty a řetězil atrakce, v evropské se více věnoval postavám a vyprávění příběhu, což je patrné i na španělsko-americkém koprodukčním počinu, ve kterém sice stále jde o postavy a příběh, ale akce je motivována kompozičně (celý závěr)._____ Nechybí Verhoevenova oblíbená témata, která jsou již vyjádřena v samotném názvu (násilí a sex má ale společenský charakter, není samoúčelné); mužská postava trpí božským komplexem a je blouznivá, žena je stejně chytrá a silná jako muži - ze znásilňované se stane znásilňovatel; náboženská symbolika v podobě nasvícení postav snímaných z podhledu je patrná i v obsahové rovině, kdy jsou "hrdinové" vedení sochou svatého; postavy nejsou černobílé - vzdělaná a ušlechtilá panna se projeví jako zrádná děvka, násilník a vůdce zase jako muž se smyslem pro (morální) spravedlnost; dějinný vývoj nikdy nekončí._____ Pokud se dá tvorba "(o)bludného Holanďana" vnímat jako jedna obsáhlá kniha, kdy každou kapitolu tvoří jeden film, kdy americký zrcadlí jiný evropský, pak MASO A KREV je pokřiveným odrazem televizního, dobrodružného a zábavného seriálu FLORIS. Je příznačné, že zatímco FLORIS byla první spolupráce Verhoevena s Rutgerem Hauerem, který byl do role vybrán kvůli své fyzičce, MASO A KREV je jejich spolupráce poslední (po 4 filmech). Hauerovi se nezamlouvala prezentace ústřední postavy, protože chtěl na americkém kontinentu prorazit jako hlavní kladný hrdina... což si splnil ve stejném roce JESTŘÁBÍ ŽENOU. A Verhoevenovi se zase splnil sen natočit dobrodružnou dobovou fantasy podívanou, ve které by neztratil dotek s domovem, ale prorazil i v zahraničí. I když málo známé dílo známého režiséra, MASO A KREV se může postavit vedle BARBARA CONANA (k oběma složil hudbu Basil Poledouris). 9/10 ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Aby bolo jasné, tých pár zdanlivých prešľapov je tam schválne. A úsmev, ktorý budia, tiež budia schválne. Pretože stredoveké sú len kulisy a kostýmy, nie téma. Témou je Agnes, ktorá, akokoľvek univerzálna, práve v nich vyniká najlepšie a v podaní Jennifer Jason Leigh nemá jedinú chybičku. Takto vnímaný ju nemá ani celý tento vrchovato zábavný Flesh+Blood. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Kromě obsazení americkými, australskými, britskými, španělskými a holandskými herci Verhoevena, který ve snaze dosáhnout volnějšího vizuálního pojetí nepracoval na storyboardu, zmáhala i snaha zvládnout mezinárodní koprodukci financovanou z více zdrojů, které chtěly film směřovat různými směry. Kvůli následnému improvizovanému stylu natáčení došlo k řadě zpoždění a neshod; mnoho členů štábu také přijelo a odjelo, když se jim zalíbilo pařit na místní pláži. (classic)
  • Tento film je odpoveďou Paula Verhoevena na romantizujúci pohľad tvorcov na obdobie stredoveku. Chcel divákom ukázať, že toto obdobie bolo presiaknuté brutalitou, rozličnými chorobami, chudobou a biedou a že odchod z tohoto sveta prirodzeným spôsobom bol vzácnosťou. (beso74)
  • Z předčasně uniklých a nelegálních kopií byl snímek znám pod názvem Růže a mečem. (Terva)

Reklama

Reklama