Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Marek JíchaHudba:
Michal VíchHrají:
Tomáš Hanák, Barbora Nimcová-Schlesinger, Michal Vorel, Anežka Kušiaková, Luba Skořepová, Bolek Polívka, Eva Holubová, Leoš Suchařípa, Alena Štréblová (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Může počítačový expert najít štěstí v lůně přírody? Lyrická komedie režiséra Tomáše Vorla s humorem líčí pokus programátora Honzy nalézt smysl života v návratu k přírodě. Když Honza bere na výlet do přírody svého předpubertálního syna z rozvedeného manželství, nezapomene samozřejmě přibalit mobil, notebook a digitální kameru. Všechnu techniku ale postupně odhodí. Víkendový výlet do malé podhorské vesničky se protáhne na několikatýdenní pobyt. Postupně se oba spřátelí s místními figurkami a zejména s půvabnou rebelující Markétkou. Honza propadá nejen dívčímu kouzlu, ale i vábivé vůni domácích likérů její babičky, drsnému přátelství venkovské rodiny Ludvy a Vlastičky a koloritu svérázného venkovského života. Tomáše Hanáka v hlavní roli provázejí Barbora Nimcová, Bolek Polívka, Eva Holubová a další herci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (398)
Tomáš Vorel je režisér ku ktorého tvorbe musí divák chtiac nechtiac zaujať stanovisko. Nie je možné ju prehliadnuť. Jeho filmy sú hybridy Kameňáku a Samotárov. Je to v českej kotline podľa mňa jedinečný zjav. Rezignoval na priamu "vážnu" spoločenskú kritiku, ktorú nahradil satirou, dejovými úletmi a vizuálnimi "hrátkami". Tým pádom, ale režisér rezignoval aj na to, aby sa jeho filmy páčili masovému publiku, stali sa kinohitmi a aby zožal slávu, ako napr. Svěrák či Sláma. Zato si však zachoval jedinečný podmanivý (pre iných odpudivý) a náladu povznášajúci rukopis. ()
Tady to je maličko úlet. Prostě mi nějak tento film k partě Hanák, Vorel a spol. nesedí. Nějak jsem se do toho nemohl "vkoukat". Sklepácké počiny mám velice rád, ale tentokrát to u mě nějak nefungovalo. Je to ten typ filmu, na který se podíváte a za týden už ani nevíte, že jste ho viděli. Prostě nezanechá hlubší stopu. A na to já od výše zmíněné bandy nejsem zvyklý. ()
Najsympatickejší film za posledné obdobie. Českú tvorbu nevyhľadávam a Vorela už vôbec nie, ale kučeravé dievčatá v záhrado lesnom prostredí sú môj kryptonit. Hlavne keď Barbora Nimcová ako keby z oka vypadla dievčine z ktorou som prežil jedno z najkrajších období minulého roka. Krásna paralela k Šulíkovej Záhrade aj keď viacej skutočná a špinavšia a možno práve o to krajšia, ako lyrická úvaha nad bytím. Ale takýto druh filmov bol vždy pre mňa veľkým oddychom. Krásna príroda, výborne postavičky, éterická hudba a nejaké tie prsia a farebný alkohol. Všetko je to krásne snové, spomienkové a pritom tak idylické. Malá utópia uprostred krajiny, ktorú krásu ako keby sme väčšina prestávali vnímať. Srdcovka a veľmi pekná práca z hodnotami, kde je najväčším nepriateľom krutá realita a mesto. ()
Připravte se na to, že prvních přibližně 25 minut budete trpět jako zvířata. Strašlivá sbírka neherectví, neumětelství a mnohých dalších ne na skutečně malém prostoru vám dost snadno může přivodit vředy. Jenomže potom jakoby se Vorel dostával k tomu o čem chce vyprávět a začalo ho to bavit. Cesta z města s přibývající stopáží vtahuje více a více, naopak ony iritující prvky posouvá do ústraní (naprosto neuvěřitelně příšerný Vorel mladší). Nakonec překvapí sinusoidní dějovou linkou a docela dobrým depresivním zakončením (loučení s autobusem v mlze a záběr na Šteindlera, konečně poraživšího "démona hor"). Vorel si samozřejmě nedělá moc velké vrásky s hereckými schopnostmi účinkujících a věřím, že lidé na tomto prvku lpící mouhou u filmu zemřít. O to více však potěší profesionální výkony Polívky a Holubové. Mě se ten film fakt líbí. ()
Film, který předčil všechna má rozporuplná očakávání. Nejsem milovníkem ani romantických komedií a už vůbec ne rádoby dobrodružních story po česku typu Hop nebo trop... ale tohle se povedlo! Krásný příběh s útěkem z přetechnizovaného světa skrývá v sobě nadčasový příběh, který se s vývojem doby za poslední léta stává pořád více aktuálním, třeba taková scéna v hospodě o prorokování virtuálního světa již v roce 2000(!) působí po letech až neuvěřitelně reálně. Kouzlo vítězství mezilidských vztahů a krás přírody a venkova nad kariérou a bohatstvím pohladí, stejně jako nádherná umělecká stránka filmu... velice dobře propracovaný vizuál (kamera, přírodní detaily, krásné barvy) i scénická hudba včetně několika milých písniček a zajímavých "artových" scén (například kostelní mše nebo hospodská písnička s Leošem Suchařípou). Neřeším, zda to překonalo Vorlův slavný debut Pražská pětka, vzhledem k dost odlišnému tématu to vůbec nevnímám jako podstatné. Sklepácký humor Tomáše Hanáka a Milana Šteindlera podle možností zapasoval i do tohohle filmu, doplnila je krásná nekoukaná dívka Markéta (Barbora Nimcová), již zmíněný kultovní Suchařípa nebo typicky roztomilá bába Luba Skořepová. Jediné, co mi spočátku vadilo, bylo až přehnaně drzé a vulgární jednání kluka, ale postupem děje vše dostalo svůj smysl... třeba scénka s lehce poťouchlou písničkou Dva skřítci jdou lesem, kde si táta se synem tak trochu vyřizovali účty i svou fantazií, neměla chybu! Opravdu jsem nečakal tak krásný a kvalitní film s tímhle obsazením a s problematikou současnosti... 90% ()
Galerie (35)
Zajímavosti (18)
- Kočího (Jiří Hruška) nadaboval Jiří Fero Burda a neurotického programátora Bambasa (Luboš Veselý) nadaboval Jiří Macháček. (Jello Biafra)
- Režisér Tomáš Vorel st. mluví o dvou variantách filmu, té jedné říká „sprostá“, v té druhé verzi jsou utlumeny erotické scény. (sator)
Reklama