Reklama

Reklama

Cena za něžnost

  • USA Terms of Endearment (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Shirley MacLaineová a Jack Nicholson v hlavních rolích amerického filmu oceněného pěti Oscary. Drama matky, která chce být silnější než všechny překážky světa... Ovdovělá Aurora Greenwayová je občas poněkud výstřední žena. Vším přitom visí na své jediné milované dceři Emmě. Zato její vztah k partnerovi Emmy je víc než napjatý. V den padesátých narozenin se Aurora silně sblíží se svým sousedem, bývalým astronautem Garretem Breedlovem. Přesto se bojí s poněkud sukničkářským mužem spojit svůj život natrvalo. Když po čase dcera Emma vážně onemocní, Aurora se ujímá jejích dětí. Kupodivu nebude na výchovu sama, po svém boku bude mít nečekaně také Breedlovea. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (228)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale já prostě filmy tohoto typu nemám rád. Z jednoho prostého důvodu: Mám pocit, že podobný příběh by dokázal napsat každý. Podle mě se příliš neliší od Rodinných pout, Ulic a podobných soap oper. Matka, co na stará kolena chce chlapa, dcera, co má manžela, který ji podvádí, a na konci nějaká nevyléčitelná nemoc, ať si lidi trochu popláčou... Většina lidí, co hodnotí nadprůměrně píše, že je to hlavně z toho důvodu, že je to film přirozený, realistický, přesvědčivý... Právě z tohoto důvodu já hodnotím průměrně. Shodou náhod jsem včera viděl film Mary a Max a právě ve srovnání s ním je podle mě nejlépe vidět, proč jsem z Ceny za něžnost zklamaný. Mary a Max vrší jeden skvělý nápad na druhý, nevlečou se a o smrti vypráví nepateticky, ale o to silněji. Možná i kvůli tomuto včerejšímu silnému zážitku mi připadalo, že Cena za něžnost nemá dvě, ale snad čtyři hodiny. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JÁ SE PROSTĚ UŽ NECHCI PRÁT.“ … ,,- CO TÍM CHCEŠ ŘÍCT? KDY SE PEREME? … ,,KDY SE PEREME? TY MĚ PŘEKVAPUJEŠ. VŽDYCKY NÁS VIDÍM, JAK SE PEREME, PROTOŽE SE MNOU NIKDY NEJSEŠ SPOKOJENÁ.…“ /// Svým způsobem vobyčejnej příběh. I ty postavy jsou takový normální, vobyčejný a přesto – díky dialogům zajímavý. Vztah matky s dcerou a věci kolem chlapů… spíš bych řekl, že to bude pro holky. Ale vono mě to baví. Pak zjišťuju, že ¾ filmu je vlastně ,,jen“ taková dlouhá seznamka. Proto, abych jim byl blíž a blíž. Abych poznal, že jsou schopní citů, ale taky, abych je dokázal prožít s nima. Což na 30let starej film není špatný! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennej román, kterej napsal v roce 1975 Larry McMurtry, jsem nečetl. 2.) Sleduju jen kousky, u kterejch můžu uronit kroupu. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl opravdu zvláštní film. Chvílemi jsem měl pocit, že bych se měl nudit (ale nenudil), chvílemi jsem měl pocit, že bych měl všechny postavy nesnášet (ale dopadlo to přesně opačně), a měl jsem taky pocit, že bych si měl postěžovat na příliš rozmáchlou stopáž, ale vzhledem k tomu jakým časovým obdobím mě tvůrci provedli, musím naopak ocenit, že měla celá záležitost vcelku umírněnou zhruba dvouhodinovou délku. Vzhledem k tomu, kudy se příběh v závěru ubíral, jsem očekával prvoplánovou hru na city podkreslenou tklivými melodiemi, ale pak mi došlo, že tehdy tvůrci ještě něco uměli, takže postavy i ve chvílích nejtěžších nedeklamovaly jen tisíckrát omleté prázdné fráze, protože je scénárista nadále zásoboval smysluplnými replikami. Shirley MacLane byla zase jednou skvělá, Jack Nicholson lavíroval mezi slizkostí a démoničností (a na jeho ultrakrátký župánek hned tak nezapomenu) a veškeré herecké výkony tady rozhodně tvořily základ pro mou čtvrtou pěticípou. S příběhem jsem měl jeden větší problém; hlavně v první třetině snímku se mi zdál být poněkud chaotický a neučesaný, ale později se to nějak utřáslo. / "Před pár lety jste mě pozval na oběd. A zajímalo mě, jestli to pozvání pořád platí." / "Mám rád světla rozsvícené." "Tak jdi domů a rozsviť si tam!" / Poučení: Tím nejhorším, co jsem zatím v životě zažil byly projevy soucitu. Ať už pravého nebo falešného. ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Manželé a manželky, matky a dcery, Jack Nicholson a Shirley MacLaine. V dobrém i zlém. Chvíle radosti i absolutního zmaru, smutku, ale i naděje. Klišé, říkáte? Možná. Především ale KRÁSNÝ film. Vážně. Jako by někdo jen pozorně koukal kolem sebe a pak to hodil na papír. Všichni ti artoví režiséři, co tak rádi točí „komediální vztahová dramata ze života“, by měli povinně brát hodiny u Jamese L. Brookse. Nebo si alespoň občas připomenout „Terms Of Endearment“. To aby viděli, jak se to dělá. P.S.: Jsem moc rád, že jsem konečně zjistil, odkud se vzala scéna s kabrioletem a „vyfoukaným“ účesem, kterou jsem si kdysi tolik oblíbil v Bridget Jones´s Diary :-) ()

danecek24 

všechny recenze uživatele

41. Zlatý Glóbus za rok 1983 - cena (4) - *Nejlepší film (drama), *Nejlepší herečka (drama) - Shirley MacLaine, *Nejlepší herec ve vedlejší roli - Jack Nicholson, *Nejlepší scénář - James L. Brooks + nominace (2) - Nejlepší herečka (drama) - Debra Winger, Nejlepší režie - James L. Brooks ()

Galerie (78)

Zajímavosti (21)

  • John Lithgow byl k filmu přizván jako náhrada. Jeho scény byly natočeny za pouhé tři dny, přičemž je natočil během přestávek filmování snímku Footloose (1984), který natáčel zároveň. (J.A.K.)

Reklama

Reklama