Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sabrina je okouzlující, humorná, a září ve společnosti největších hollywoodských hvězd. Humphrey Bogart, William Holden a Audrey Hepburn hrají v příběhu o Popelce v režii slavného filmaře Billy Wildera (Sunset Boulevard, Někdo to rád horké). Bogie a Holden jsou velmi bohatí bratři, žijící na Long Islandu. Bogie je samá práce, Holden samá sukně. Ale když se Sabrina, dcera rodinného řidiče vrátí z Paříže dospělá a okouzlující, schyluje se k rodinnému zemětřesení, protože oba bratři podlehnou šarmu Audrey Hepburn. (Magic Box)

(více)

Recenze (190)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi je chybou vidieť najskôr remake a potom slávny originál. Myslím všeobecne. Potom sa buď stane, že vás originál absolútne ohúri, alebo si budete vybavovať situácie, ktoré ste videli a porovnávať ich, respektíve si hovoriť, aké sú si podobné. Napríklad som si povedal, že aj v Pollackovej verzii je casting vynikajúci. Možno som očakával viac humoru, oproti ďaľším romantickým komediálnym dvojhodinovkám je Sabrina skôr vážnym filmom. Ale u Wildera sa mi stáva, že mi jeho filmy sadnú viac na druhý krát a "vzhľadom na vzhľad" Audrey a aj jej zmenu účesu som s jej a Wilderowou Sabrinou ešte neskončil. Vidíme klasické dlhšie hollywoodske zábery a zároveň to ubieha ako voda. Nenaháňajú dnešní hyperrýchli kameramani a strihači svojim tempom zajaca vo vreci, keď nás tak často nudia? 70% a zaokrúhlenie dole iba preto, že som ešte nepridal poslednú hviezdu Some like it hot. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Celkem přijatelné zpracování jinak již nastokrát otřepaného příběhu. Příběhem se sice příliš neliší od těch dnešních romantických filmů, ale tento rozhodně stavím výše než tu současnou tvorbu. Tato komedie je svižnější a především si myslím, že tehdejší herečtí představitelé uměli takovéhle role zahrát s elegancí, přirozeně... Nikoho nepřekvapím tím, kdo se mi zdál jako nejlepší - Audrey Hepburn předvedla asi nejpůvabnější ztvárnění této popelkovské role. Už jsem v minulosti několikrát psal, že se mi více líbí její pozdější role ze šedesátých let, ovšem tyhlety křehké princezničky neuměl snad nikdo na světě lépe než ona. Jednou jsem měl takové slabší období, kdy jsem si říkal, co na ní tolik vidím. Pak jsem si ale pustil jeden film s ní a znovu mě okouzlila. Od té doby ji zbožňuji ještě víc a už vůbec nepochybuji. Škoda, že charismatický Humphrey Bogart i přes pár vtipných replik nijak výrazně nezáří a to, že je uváděn v obsazení na prvním místě, je spíše záměr přitáhnout diváka - má podstatně menší roli, než můžete čekat. A upřímně, na tuhle roli je už trochu starý. Tento snímek posouvají o úroveň výše také vypilované dialogy, které Billy Wilder prostě uměl - několikrát jsem od srdce zasmál. Skvost to rozhodně není a především v druhé polovině ztrácí dech, ale na nedělní odpoledne celkem dobré - lepší tři hvězdy. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Audrey Hepburn v roztomilé romanci, která pod režijní taktovkou mistra Billyho Wildera vznikla podle divadelní hry Samuela Taylora. Laskavý příběh prosté dcery řidiče, která je slepě zamilována do syna otcova bohatého zaměstnavatele. Po studiích v Paříži však přijíždí elegantní dáma, která dozrála do krásy a nehodlá se svých snů jen tak vzdát!! Snad jediné, co zrovna nefunguje, je chemie mezi Hepburn a omšelým Humphrey Bogartem, který se jí na „přání“ rodiny začne dvořit!! ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Dříve než tuto filmovou klasiku jsem viděl remake filmu z roku 1995 s Harrisonem Fordem a Julií Ormond v hlavních rolích. Byla to vskutku „tragédie“. Proto jsem šel do sledování dílka Billyho Wildera s obavami, ale zároveň s vědomím, že horší už to snad být nemůže. Vskutku, nemýlil jsem se. Původní film je o dvě třídy lepší než jeho nepovedený remake. Přesto k dokonalosti mu pár věcí chybí. Hlavní slabinu vidím ve scénáři, který považuji za málo nápaditý a příliš tendenční. Nenarážím na základní kostru příběhu. Vzhledem k žánru víc neočekávám a je to v pořádku. Jde spíš o drobnosti, které mi tu chybí a kazí tak celkový dojem. Nějaký výraznější impuls, který by nevycházel přímo z jednání postav hlavního trojúhelníku, ale ovlivnil by jejich jednání uvnitř tohoto trojúhelníku, by byl na místě. Doplnit tak v jedné či dvou krátkých scénkách silné momenty, které vnitřně rozhodí hlavní hrdiny tak, aby začali přemýšlet o tom, co vlastně chtějí a v případě, že vědí, aby je to donutilo přemýšlet, zda je to správné, aby již dříve museli řešit vnitřní dilemata. Kdyby se toto ve filmu objevilo, výrazně by to usnadnilo hercům práci a přidalo by to na věrohodnosti názorových zvratů hlavních hrdinů na konci. Některé scény mi přijdou zbytečně dlouhé, což ubírá na tempu. Hlavní pozitivum tohoto filmu je samozřejmě Audrey Hepburn. Už samotná její přítomnost zvedá laťku každého takto laděného snímku. Ono vlastně jen stačí, když jí kamera zabere a v tu chvíli je jedno, jestli se směje, mluví, tancuje nebo pláče, divák je prostě spokojen. Tím nechci nějak snižovat její herectví. Naopak. Scéna při pokusu o sebevraždu, kdy dělá pššššš na nastartovaný jeep v obavě, aby někdo její pokus nepřekazil (následně si otevře okno), je jedna z nejroztomilejších, jaké jsem viděl. Občas čtu narážky, že o generaci starší Humphrey Bogart byl pro Audrey Hepburn příliš starý. Těmto musím dát za pravdu. Zatímco postava Audrey ztvárňující mladou naivní dívku věřící na čistou lásku, je věrohodná, o postavě postaršího bohatého obchodníka a workoholika Linuse, který začne Sabrině nadbíhat čistě účelově, aby si pak v samotném závěru trochu neortodoxním způsobem uvědomil, že to s ní vlastně myslí jinak, to říci nelze. V této těžké pozici Humphreymu Bogartovi scénář nepomohl. Uniformní dialog v kanceláři ani konzervativní projížďka na lodičce nic nenaznačí o změně citů, která má u hlavního hrdiny nastat. Ten konec mi přijde, že už je skutečně rvanej silou přes koleno. K názorovému zvratu hlavního hrdiny mělo dojít v delším časovém úseku a ne po hádce s bratrem (účelově vyvolané ze strany Davida) při stěžejním obchodním jednání firmy. Závěr v této podobě je příliš vykonstruovaný a účelový. Kdyby Linus za Sabrinou po čase odjel do té Paříže, kde by se sešli, byl by to uvěřitelnější konec. Sabrina od Wildera je velmi milý pohodový film, ale má svoje šrámy, které se nedají skrýt ani okouzlujícím šarmem Audrey Hepburn. Ve výsledku to vidím tak na 70%. Bez Audrey by to bylo minimálně o hvězdu méně. () (méně) (více)

gegina31 

všechny recenze uživatele

Mám ráda tenhle příběh, zpracování s Fordem. Proto jsem byla připravená dát tomu plný počet. Dokoce se mi líbilo, že nové zpracování není jako přes kopírák, takže i tady mě něco překvapilo. Jenž David se jim vůbec nepovedl. Jeho představitel by měl spíš hrát Linuse. Samotný Linus byl samozřejmě dědula, ale o byl Ford taky. Ale nic z toho by mi ani tak nevdalo. Ale ten konec. To se jako opravdu jen objali? To si nemohli dát pořádnou americkou pusu? Tak to teda ne. A co nejdřív si pustím novější verzi, protože jestli se na konci taky jenom objali, tak tu hvězdu uberu taky. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (21)

  • V posledních natáčecích dnech na Long Islandu projevili přání podívat se na natáčení řecký král a královna. Wilder vypůjčil dva trůny z filmu s Bobem Hopem Monsieur Beaucaire a při vedení k trůnu elektrikář zavolal: „Hej, královno, kde jste byla včera, když jsem měl postupku a chyběla mi tam už jen královna?“ (Pavlínka9)
  • Športové auto, ktoré vlastnia bratia, je značky Nash-Healey. Toto auto sa vyrábalo v rokoch 1951 až 1954 a v tejto dobe stálo 6000 amerických dolárov. (TheRoller)
  • Kostýmy pro film vytvářela legendární kostýmní výtvarnice Edit Head firmy Paramount Pictures, jednalo se ale pouze o Sabrininy (Audrey Hepburn) prosté domácí šaty, které nosila před svým odjezdem do Paříže. Šaty, které Sabrina používala po svém návratu z Paříže, navrhoval pro Audrey Hepburnovou poprvé kostýmní návrhář Hubert de Givenchy, ve své době se jednalo o legendání oděvy, zaujaly zejména bílé plesové šaty, které vypadaly jako složená motýlí křídla, a dále také černé večerní šaty. Hubert de Givenchy nebyl vůbec uveden na titulcích, ačkoliv film získal Oscara právě za kostýmy. (SeanBean)

Reklama

Reklama