Obsahy(1)
Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň... Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill the Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (181)
Keď sa človek dobre napije, tak aj odboj proti okupantom zorganizuje. Pokiaľ si pomôže fašistami. Teda v divadle a toto je čisto divadelný film. S dobrými divadelnými výkonmi, ale tie mi až tak celkom nestačili pri trochu jednoduchom príbehu. Trochu divná hudba, až mám z toho trošku zmiešané pocity. ()
Naprosto nesmlouvavý pohled na lidskou (českou?) povahu v netradičním snímku. Čekal jsem víc tragikomický zážitek a dostal tuhle hutnou studenou sprchu, po které mi dobře po těle nebylo. Výborný songy. Moc děkuju za obsazení Otakara Brouska ml., který si i přes svůj nesporný talent takových rolí moc neužil. A na Vlastimila Venclíka bychom taky zapomínat neměli. Michale Nohejle, rychle natočte další film! 70% ()
Celkem vtipná, vizuálně příjemná a typicky česky pojatá černá divadlení groteska o tom, jak se popasovat s nečekaným ožraleckým bolševickým zmr*stvím, přičemž alkoholový opar vládne i na straně řešitelů náhle vzniknuvší extrémní situace. A ačkoli se člověk celkem pobaví, jedná se na konci spíše o jednu jen lehce rozvinutou filmovou anekdotu. ()
Nevzpomínám si, kdy mě naposledy nějaký český film bavil skoro všemi svými aspekty – kamera, střih, hudba, scénografie, herci… hlavně jsem si ale užíval, s jakou režijní jistotou a scenáristickou důvtipností je anekdotická výchozí situace (do zapadlého divadla v normalizačním Československu přichází po představení Reportáže psané na oprátce opilý Rus s kanystrem benzinu) rozvedena do podoby kousavé morality, ve které padají masky, busty Klementa Gottwalda i bariéry oddělující komedii od thrilleru, minulost od přítomnosti, divadlo od skutečnosti. Jde o dílo interpretačně poměrně otevřené, z něhož jsem si sám odnesl, že Češi se sice rádi označují za mistry v ledasčem, ale ze všeho nejlíp nakonec ovládají umění přizpůsobit se. 80% ()
Tak panu Pechlátovi jako herci za to jak mě baví (cca od Odpad, město, smrt) bych lalůček žužlal a ten rus... pan Gorbunov -absolutně skvělý. A ostatní taky dobrý. - Pro mě na stole triptych: Případ pro začínajícího kata, Nezvaný host , a tohle.- A že v tomhle dílku není vše dokonalé a že divadlo ve filmu a film v divadle.... no a co.. . Za toho facáka co mi páni tvůrci jako že čehůnovi s klapkami na očích , uších, a uzlem na jazyku už zase nadělili, děkuji pěkně. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (5)
- Film byl natočen v kulturním domě v Novém Strašecí. (raininface)
- Prvotním impulsem k napsání scénáře k filmu byla historka jistého Zdeňka Vaňury, zvaného Koza, který byl otcem spolužáků režiséra Nohejla ze základní školy. Podle této historky vzali dva čundráci v německých uniformách namol ožralého ruského vojáka do sklepa a tam ho zabili. (raininface)
- Herec Alexej Gorbunov se dle slov štábu filmu velice vžil do role i kvůli tomu, že je ukrajinského původu a nemá rád Rusy. (vyfuk)
Reklama