Reklama

Reklama

Sběratel

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý bankovní úředník (Terence Stamp) vyhraje ohromnou sumu ve sportovních sázkách. Rozhodne se, zakoupit odlehlou nemovitost a tím si začne plnit svůj utajený sen. Je vášnivý sběratel motýlů, ale příběh bohužel odkrývá, že ne jen to mu stačí k životu. Unese mladou, pohlednou studentku(Samantha Eggar), kterou zná ze základní školy. Snaží se jí přesvědčit, že i v zajetí se do něho časem zamiluje. Dívka se díky náhodě málem osvobodí a divák zjištuje, že (T. Stamp) není úplně duševně v pořádku. Ať už to dopadne, jak to dopadne, nechová se k lidem nijak špatně, ale v závěru snímku přijde nečekané zjištění... je to opravdu sběratel ... (Svata)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Psychologická komorná dráma, ktorá sa skvele hodí do svojho obdobia, dnes už pôsobí predsa len menej presvedčivo a trochu naivne. Terence Stamp si ale svojho zakomplexovaného ešte stále mladíka vystrihol s veľkou gráciou, zase je tu ale ten problém, že dnes na vás budú pôsobiť dialógy medzi ním a jeho "láskou" proste divne. Výhodou naopak je, že vôbec netušíte, kam to celé smeruje a je to tak, záver vás vopred, dokonca ani pár desiatok minút pred koncom, zrejme nenapadne. Skrátka v dnešnom globalizovanom a virtuálnom svete tento slušný film už nemá svoje nadčasové miesto. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Jeden by nevěřil, jaký nervák může být voda tekoucí ze schodů... Tak copak to máme ve sklepě? Housenku, ze které je třeba vypěstovat motýla. Motýla do sbírky. Příjemně se tvářící Terence Stamp dokáže na svém obličeji vykouzlit takové grimasy, až z nich běhá mráz po zádech. Unesená Samantha Eggarová za ním trochu pokulhává, ale je jen o malinko horší. Skvělé konverzační drama ze starého sklepa s gotickou křížovou klenbou, které má nakročeno ke špatnému konci. Výborná kamera, hudba...zkrátka poctivě udělaný film po všech stránkách, i když současný divák by nemusel pomalejší tempo zcela unést... ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Samantha Eggar v některých záběrech vypadá o dost starší, než její věznitel Terence Stamp, což se k naraci příliš nehodí. Žánrově se nejedná o horor, ale spíše o čistokrevné drama. Od začátku jste nuceni přemýšlet, jak bude příběh pokračovat, kolik motýlů a žen ještě Freddie uloví. Závěr mě osobně trošku zklamal, čekal jsem nějaké omylem objevené dveře do dalších místností sklepení, kde ve věčném klidu odpočívá půl tuctu Mirandiných předchůdkyň. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Mladý psychopat sbírá nejenom motýly, ale i ženy. Není s nima schopen fyzického kontaktu, ale rád se na ně dívá a vyžaduje jejich pozornost. Bohužel za cenu toho, že je vězní u sebe doma. Což, jak jistě uznáte, není příliš standartní a to samé si myslí i dívka, kterou vězní. Terence Stamp jako citově deprivovaný psychouš s ledovým výrazem je znamenitý. Ovšem co každého překvapí, aspoň tedy mně a to nemile, je neobvyklý konec. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Opravdu jsem byla mile překvapena, když jsem zjistila, že film se drží originálu (tedy knihy od Johna Fowlese). Jistěže všechno podchytit nedokázal a trochu ubral psychologicko-filosofickému střetu dvou odlišných mentalit, nicméně je dokázal alespoň nastínit (ve scéně s knihou asi nejsilněji). Prostě krásné podobenství o společnosti a lidech, horror bez krve, psychologické válečné drama ... já vlastně ani nevím jak bych ho charakterizovala ... podivnost, při které řvu vzteky. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Když Fredie sleduje Mirandu, je vidět, že jde do kina na fil Ben-Hur. Režisér William Wyler Ben-Hura režíroval. (Chatterer)
  • Film měl být původně černobílý. (Chatterer)
  • Představitel hlavní mužské role Terence Stamp získal pověst talentovaného herce na londýnských jevištích a ve filmu se prosadil titulní úlohou naivního námořníka v adaptaci Melvilleovy novely Billy Budd (1962), za niž byl nominován na Oscara. Wyler ho obsadil především kvůli andělské tváři, s níž kontrastovala jeho pověst neodolatelného světáka a svůdce. Právě tato dvojakost byla podle režiséra nutným předpokladem pro přesvědčivé ztvárnění titulní postavy. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama