poster

Triumf vůle

  • český

    Vítězství vůle

  • německý

    Triumph des Willens

  • anglický

    Triumph of the Will

Dokumentární

Německá říše, 1935, 114 min

  • salahadin

    Triumf vůle = triumf zvůle. Triumf filmařského nadšení pro špatnou ideologii. Triumf debility nad rozumem, triumf pomíjivého pozlátka nad citem. Nějaké hodnotící hvězdičky tady úplně pozbývají smyslu. Musím ocenit výtečný davový "kompars". Tady ukázkově vidíte, kam se může dostat vrcholná civilizace...do zvířecí platformy. Člověk má z dokumentu pocit, že Hitlouš byl vlastně takový příjemný usmívající se a při projevu prskající a slintající chlapík válčící proti rudému xindlu na východ od Německa (Československo nevyjímaje), proti židovským šedým eminencím, židovským zlodějům a židovským sektářům rozesetým na všechny světové strany od Německa, bůhvíproč proti Britům a Polákům na sever od Německa a dalšímu zbytku nenacistické a nefašistické Evropy, tedy demokratickému xindlu. Jen Němčouři jsou v dokumentu permanentně veselí, každej nácek je rovina chlap, žádnej levingston, ženy dostávají cirkulující orgasmus při Hitlerově projevu, vojáčci uchcávají blahem. Norimberk, mercedes a hákenkrojc, propaganda hnusná jako každá jiná komunistická...film vhodný pro výchovu nových nácků by se měl promítat jen v rámci školní výuky. Jeho filmařská zručnost totiž zobrazuje hnisavou ideologii země, která vždy vynikala seběvědomím nad ostatními národy (možná by to neměli s tím Oktoberfestem tak přehánět)... Toto je dokument a zároveň varování, které však bude pochopeno jen těmi "nevýznamnými"...(25.12.2009)

  • Mahalik
    *****

    Mistr řečník a profesionální "patlal" pomády na vlasy -Adolf Hitler-, si potřeboval vykompenzovat své...co já vím, třeba ráčkování a proto povolal do služby Leni Riefenstahl, aby mu natočila propagandistický film na pozvednutí ega. Leni naklusala spolu se všemi kameramany v Německu (ostatní natáčení muselo jít stranou..) a stvořila vážně gigant. Dívat se na tehdejší módní ikonu v detailních záběrech, kdy vidíte i chlupy v nose, je vážně unikátní. Byť normálně smýšlející člověk nad tím vším zvěrstvem kroutí hlavou, nemůže neuznat, že Riefenstahlová to vzala z gruntu dobře a i když bylo hodně patrné lezení do prdele "fírerovi" měla prostě talent a to je hlavní.___ Úplně nejhůř jsem se cítil při záběrech na Hitlerjugend. Tábory těchto malých fanatiků je úděs. Všichni tam jsou důležitý jak prkna od hajzlu a když spozorují kohokoliv s hákáčem na paži, div by se nepřizabili, aby mohli ukázat co v nich vězí. Já vím, byli totálně mimo provoz, ale co je moc, to je moc... Netrpělivý divák by se měl připravit také na německé lidové písně a hlavně na nesčetně záběrů na pochodující nácky, kteří sledují jak Hitler zvedá ruce do nebes a zase ječí něco o tom, že Německo je da best a pak pozvedá ruku, aby zabránil slunci ve vypalování svých očí a diváci si myslí, že hajluje a pak následuje uvědomění si toho všeho a prostě trapas! Myslím si, že kdyby Adolf nebyl takový gigantický řečník, zkončil by někde v zaprděným kanclu, neoholen a ztrapňován od nadřízeného. Hmm...docela směšná představa. P.S.- až budu 9.12. v Norimberku a uvidím ty ulice, kde se promenádovali ti hajzlové, budu mít na 100% náladu pod psa......(27.9.2008)

  • gogo76
    ****

    „Hitler ist Deuschland und Deutschland ist Hitler." Ťažko spočítať koľko krát tu zaznie slovo Deutschland, ale isté je, že Hitler vedel hrať na národnú strunu. Neskutočné davy a nadšený obyvatelia sú najčastejšími objektami režisérky. Dejiny sa však zvrtli tak, že mnohí dnes na tento film pozerajú s opovrhovaním. Talent však režisérke uprieť nemožno. Hlavne úvodné minúty sú dostatočne pestré, neskôr je to samý pochod, prehliadky a salutovanie a už od polovice to začína byť trochu jednotvárne. Hrdé davy v nablýskaných uniformách pochodujú s lopatami!! a Hitler reční o rovnoprávnosti a vážení si manuálnej práce. To malo úspech. Mnoho povrchne zainteresovaných ľudí nedokáže pochopiť to celonemecké nadšenie a uctievanie Hitlera. Neriešme to čo prišlo potom, ale ako to dosiahol. Po 1. svet. vojne i dlho po nej bolo Nemecko ekonomicky úplne na kolenách a bola tam obrovská nezamestnanosť. Chudoba bola obrovská. Hitler urobil jednu z mála dobrých vecí a zaviedol plán národno verejnej výstavby Nemecka. Prebiehaly obrovské rekonštrukcie, stavby mostov, diaľnic... a zamestnali sa milióny ľudí, ktorí boli vyplácaný špeciálnymi "Pracovnými certifikátmi". Nemecko začalo rýchlo prosperovať a začalo si veriť. Za neuveriteľné štyri roky dokázali nacisti postaviť ekonomiku na nohy a zaradiť ju medzi najsilnejšie na svete. To bol hlavný dôvod jeho úspechu, o ktorom sa veľmi nepíše. To, že svoju popularitu zneužil a stiahol nemecký národ až na samé dno je druhá vec, ktorá prebila všetko dobré čo urobil. Najväčší prínos filmu je jeho historická hodnota, ukážka doby, národného socializmu a už vtedy v 34 roku tu bolo cítiť hrdosť a nadradenosť z každého prejavu. Čo nasledovalo vieme všetci veľmi dobre. 80%.(13.11.2013)

  • MontyBrogan
    *

    Že je to propaganda a že mi to bolo jasné už pred pozeraním, to je snáď samozrejmosť. Ale že to bude taká hrôzostrašná nuda, to som nečakal. Konkrétne niečo v zmysle: 10 minút záberov na vlajky s hákovými krížmi a zástupy ľudí bez komentára, následne jeden Hitlerov prejav, 5 minút záberov na vlajky s hákovými krížmi a zástupy ľudí bez komentára, následne jeden Hitlerov prejav, atď., až do záverečného o niečo dlhšieho prejavu, ktorý aj tak nepôsobil nijak extra presvedčivo. Myslel som, že to bude nebezpečnejší film, resp. nebezpečný aj svojou nadčasovosťou. Ale podľa tej nudy a odriekaných ideologických floskulí som dospel k záveru, že to bolo robené skôr len pre skalných, ktorým už aj tak nič nepomôže, a pre ovce, ktoré keď uvidia obrovský dav, v ktorom chýbajú, začnú pociťovať potrebu pridať sa.(26.4.2016)

  • sinp
    *****

    Ambiciózní dokumentaristé si často troufají. Jejich sny a touhy jsou omezené pouze a jen možnými prostředky, jinak by si dovolili nemožné. Ale co když je zadavatelem agresivní ideologie, co se potřebuje zviditelnit? Pak můžete všechno. Stříhat na tisíc kousíčků mohutné zástupy, zabírat politiky ze všech stran, vidět věčně nadšené tváře davů a další sny megalomana. Ďábelsky talentovaná Leni Riefenstahl dává lekci všem tehdejším fádním dokumentaristům a zároveň sepisuje příručku pro pozdější naopak krajně levicovou filmařskou obec padesátých let. Triumf vůle může být dvojím pojítkem a tím je zásadní i dnes. Ukazuje z hlediska nacistů moc a nepopsatelnou charismatičnost jejich vůdce. A zpětně je možná ještě daleko významnější. Dokonale obnažuje šílený fanatismus mas a nelidskost Hitlerových projevů. Leni možná nechtěně vytvořila největší zbraň pro obranu mladých generací před nacismem. Její dokument mě zhrozil a utvrdil, že je silnější než desítky moderních rekonstrukcí, které zpravidla zvedají kazatelský prst a přísně varují. A koho Triumf vůle ovlivní negativně? Tomu zřejmě není pomoci, je to v něm a probudilo by se to třeba někde jinde. Už jen proto, že propaganda je tu i dnes a její síla rozhodně neklesá.(30.10.2009)

  • - Dokumentárny film Triumph des Willens je zostavený z nasledujúcich sekvencií: Staré mesto Norimberg / Kolóna áut od letiska k hotelu Deutscher Hof / Príchod do hotela / Hitlerova telesná stráž (Leibstandarte SS Adolf Hitler) / Nočné zhromaždenie pred Hitlerovým hotelom / Hitlerjugend a nemecká mládež táboriaca pri Norimbergu / Pochod roľníkov v krojoch a prehliadka Hitlerových úspechov / Prehliadka pracovných jednotiek (Deutsche Arbeitsfront) / Kongresová hala NSDAP a prejavy vrchných predstaviteľov fašistického Nemecka / Prehliadka ríšskych pracovných jednotiek a Hitlerov prejav k nim / Nočné zhromaždenie politických vodcov / Hitlerjugend a nemecká mládež na národnom štadióne, pochod Hitlerjugend a Hitlerov prejav k mládeži / Prehliadka vojska / Nočné zhromaždenie, vlajkový pochod, katedrála svetla / Prehliadka SA a SS pri príležitosti smrti ríšskeho prezidenta Paula von Hindenburga / SA, NSKK a SS prisahajú vernosť Adolfovi Hitlerovi / Slávnostné prijatie nových vlajok hnutia / Veľká prehliadka paramilitantných formácií NSDAP, SA a SS pred chrámom Panny Márie / Ukončenie dňa strany (Parteitag) v norimberskej kongresovej hale / Záverečný prejav Adolfa Hitlera. (MM_Ramone)

  • - Adolf Hitler film označil za „jedinečnou oslavu síly a krásy našeho hnutí”. (Coldrex)

  • - Film byl během války sestříhán a vznikl dvouminutový parodický klip Lambeth Walk (1940). Josef Goebbels, nacistický šéf propagandy, se údajně po zhlédnutí této legrácky rozzuřil a opustil sál. Cestou kopal do židlí a nadával na drzost spojeneckého střihače. (Coldrex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace