Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný
  • Komedie

Recenze (540)

plakát

Sugar Rush (2005) (seriál) 

Vůbec to nebylo co jsem čekala a dostala jsem sondu do života jedné puberťačky se vším tím co se mi na pubertě nelíbilo ještě když mi bylo taky patnáct :). Beru ale, že u každého člověka je to s pubertou jinak, takže mi nevadilo, že se koukám na takovou tu "nepěknou pubertu" a navíc, když je v tomhle seriálu i spousta velmi zábavných scének a hodně humoru. Každopádně co se mi nelíbilo ze všeho nejvíc byla postava Sugar, která byla něco šíleného. Člověk, co snad nemá jedinou dobrou vlastnost a neustále terorizuje hlavní postavu seriálu Kim, která jí to všechno navíc hnedka sežere, protože je do ní celá zblázněná, i když Sugar z určitého úhlu vypadá jak Lenny Kravitz :), tak možná jestli to nebylo tím :). Každopádně Sugar strašně sabotuje snad všechny stránky Kimina života a i když to vede k různým zábavným scénkám, tak jako ráda jsem za to nebyla. To co jsem čekala, že ten seriál bude, tak bylo v osmé a deváté epizodě první série (než to Sugar zas celý podělala v poslední epizodě) a pak většinu druhé série, protože prostě se tam objevili mnohem sympatičtější lidi, než příšerná Sugar :). Jinak to ale byla zábava a určitě stojí za to kouknout i pro lidi jako já, kterým nefunkční rodiny, puberťácké odmlouvání, falešní zloduši typu Sugar a další strasti puberty nepřijdou jako lákavé téma :). Ale i tak by to bylo lepší kdyby tam bylo víc Kim a jiných holek a míň Sugar :).

plakát

Živí mrtví (2010) (seriál) 

Ty čtyři hvězdičky za první sérii Walking dead tomu dávám asi trochu slabší, protože to není žádnej zázrak, i když je určitě velmi oceněníhodné, že se vůbec někdo rozhodl natočit seriál o zombie apokalypse :). Zas tak moc to ale není o zombiích, jako spíš o tom, co je to být člověkem. To je totiž hlavní náplní děje všech šesti dílů první série. Pokaždé se tu totiž ukazuje především to, jací lidé doopravdy jsou, když ztratí oporu dnešní civilizace a možnost ztratit svoje špatné vlastnosti v davu a morálce společnosti, a tak je v každém díle na programu hlavně přežití a ty nejzákladnější pudy, ale zároveň taky spousta snahy o nějaké ty správné ideály i ve světě, který zrovna skončil. Od toho je tu hlavní hrdina policajt Rick, co se vždycky snaží udělat jakože "to správné" v každé situaci a pořád zůstat člověkem, protože sice všechny postavy se tu, ať už optimisticky nebo pesimisticky, ale pořád lidsky, vyrovnávají s koncem světa, ale v jednom díle se tu přecejenom ukáže alespoň náznakem, jak to vypadá, když někdo přestane být člověkem, ale pořád je ještě naživu narozdíl od všech těch zombie okolo. Tohle je na Walking dead to dobré i špatné zároveň. Ono se totiž většinu dílů neděje nic moc zvláštního a většinou jde jen právě o tu lidskost a na tu apokalypsu se zas tak nedostane, ale to se, obvykle koncem každé epizody, vyrovnává docela napínavými scénami jako třeba výborný závěr prvního dílu, ten se mi líbil hodně v tom kontrastu s těmi "klidnými" zombie na předměstí. Takže je fajn vidět něco úplně nového mezi televizními seriály, ale akorát teda snad to bude mít nějaký ucelenější směr, kterým se to chce ubírat, protože v první sérii to byly spíš epizodky ze života přeživších, než aby šlo o to, co vlastně chcou dělat s tím světěm po konci světa :) a hlavně taky bych byla radši za trošku jakože monumentálnější zobrazení apokalypsy :), ale jinak fajn. A komiks jsem ještě nečetla.

plakát

Green Lantern (2011) 

Velmi pěkné a skoro Star Warsovsky megalomanské a barevné :). Hlavně teda Ryan Reynolds je sympaťák, takže ten dává Green Lanternovi hodně, protože v tomhle filmu je jinak možná až příliš jednoduchý děj a semtam je dost znát, že je potřeba nalákat i spoustu toho dětského publika, i když na druhou stranu se nedá popřít, že Green Lanternovy schopnosti vytvořit cokoli silou myšlenky k tomu prostě svádí, aby se tam objevila autodráha a kdyby chtěli, tak by tam mohli v klidu dát i obřího panáčka Michelina s námořnickou čepičkou a nikdo by proti tomu nemohl nic říct :). Ale ať už si divák zvykne nebo nezvykne na to, že green lantern umí udělat i obří autodráhu, tak snad aspoň zapůsobí pěkně kýčovitě vybarvené prostředí Green Lanternovské planety a pěkně rozanimované efekty a superzloun a ostatní starwarsovsky vypadající lanternové z jiných planet a tak, to vypadá hezky a pěkně je to použité v té green lanternovské megalománii, kterou tenhle film aspoň trošku dokáže využít a navíc v HD to má fakt pěknej obraz :). A co je tu velké štěstí je to, že v tom megalomanském vesmírně bojovacím příběhu je místo i pro docela překvapivé množství humoru, kde si pěkně hráli s frajírkovským Ryanem Reynoldsem a hlavně se mi velmi líbil ten vtip točící se kolem toho nejklasičtějšího superhrdinského klišé :). Takže pohodová popcornovka a lepší než Captain America, protože je to vtipnější, hlavní hrdina je sympatičtější a hlavně je tu na co koukat s tím pěkným obrazem a barvičkama a vším :). Jo a taky to mělo zábavné scény když se Ryan Reynolds poprvé dostal na Green lanternovskou planetu :). Jo a akorát ten zkouřenej Rimmer na straně zla tam tak nutně být nemusel teda :).

plakát

Captain America: První Avenger (2011) 

S hodnocením Captain America jsem čekala ještě než se kouknu na Green Lanterna a porovnám to dohromady ještě s Thorem a s X-men first class radši ne, protože ti jsou úplně jiná kategorie, na kterou se tihleti nedotahujou :). Jak teda dopadli marveláci mezi s sebou? Captain America má jednoznačně lepší akci a víc akce než Thor, i když je to taková dost jednoduchá a nenápaditá akce, ale aspoň to bez nějakých zdržovaček bouchá a střílí a tak :). Taky má Captain America lepšího záporáka než Thor. V čem ale prohrává Captain America je ten fakt, že se bere příliš vážně. Je tu pár jednoduchých vtípků jako v každým superhrdinským filmu, ale jinak je tenhle film na sto procent vážnej a to včetně toho, že vážně se bere i v tom svém patriotství. Tady prostě měla být ta nadsázka nebo aspoň náznak sebeparodie podobné té Thorově, protože takhle z toho Captain America vychází jako nuda, které moc nepomáhá ani ten fakt, že Chris Evans v hlavní roli je nesympatickej. Dokonce i když na jakýhosi plašmušku digitálně nalepili hlavu Chrise Evanse a on mluvil pořád tím zastřeným drsňáckým hlasem, tak i v těchto chvílích byl film úplně smrtelně vážnej :). Jako je to slušně zábavný superhrdinský film s pěknou nenáročnou akcí, která se stupňuje zvlášť v posledních minutách, má to fajn záporáka, ale jinak to samo sebe děsně sráží tím jak je to bez nadhledu. V tomhle se tvůrci prostě netrefili, když šlo o humor a vůbec pojetí příběhu a téhle postavy celkově. Původně jsem chtěla dát čtverku, i když výrazně slabší než u Thora, ale potom co jsem koukla na Green Lanterna mu musím dát trojku, protože Green Lantern byl prostě alespoň na oko "bombastičtější" než Captain America a taky si ze sebe dokázal dělat legraci, což Captain America neuměl a to byla jeho největší chyba.

plakát

Thor (2011) 

Kdyby existovala soutěž o nejnudnějšího superhrdinu papírového komiksového světa, tak by se Thor s největší pravděpodobností dostal mezi finalisty. Nikdy jsem ani nechápala jak někoho vůbec mohlo napadnout mezi ty "moderní mýty" o superhrdinech, kteří jsou zároveň taky trošku i bližší normálním lidem, nacpat bez jakýchkoli změn už existující legendy a mýty ze skandinávie, protože to prostě nemůže fungovat tak, aby to bylo aspoň něčím zajímavé. Jako beru, že je děsně cool že tam jako lítá a má úplně brnění a všechno, ale je to ospalé asi jak superman, který pro jistotu nemá ani žádnou slabinu a "superschopnost" jeho úhlavního nepřítele je mocný talent na vydělávání peněz. Tohle všechno se ale naštěstí do tohoto filmu nedostalo, teda skoro všechno. První asi půlhodina totiž oplývá přesně tím, proč je Thor nuda se vším brněním a kladivem, ale pak se děj úplně promění a stane se z něho docela překvapivě hodně vtipná sebeparodie právě těchto nudných Thorových atributů a to je důvod proč si tu čtyřku zaslouží :). Není to kvůli akci, které je tu navíc dost málo, není to kvůli efektům, které vypadaly prostě tak nějak normálně, a není to ani nijak zvlášť kvůli tomu superhrdinství, bez kterého by se to stejně obejít nemohlo. Je to prostě kvůli tomu, že Thor je překvapivě sympaťák, což je velká proměna po té první půlhodině, a kvůli tomu, že se to prostě nebere vážně a tvůrci věděli, že kdyby se to vážně bralo a bylo to bez vtipu, tak by to prostě nefungovalo ani trošku. Zrovna v tomhle případě by se vůbec nechytlo hodit semtam nějaký lehčí vtípek, tady to prostě potřebovalo té komedie trochu víc a vyšlo to, což mě osobně překvapilo hodně vzhledem k tomu, že jde o Thora :).

plakát

Říše vlků (2005) 

Mám takovej dojem, že se tu tomuhle filmu, o kterém jsem mimochodem nikdy předtím neslyšela, tak trochu křivdí. Není to úplný trapas a technicky je to většinu času taky zvládnuté dobře. Semtam je to úplně nesmyslně zběsilé, ale ne nějak často. Má to trochu absurdní scénář, který se ke všemu bere příliš vážně, takže se prostě nedá operovat s tím, že je to přehnané vtipným způsobem. Má to Jeana Rena oblečenýho jak Daniel Nekonečný, ale jinak jako to šlape celkem slušně. Začátek je možná trošku nezvládnutý, protože ty dva děje jsou prostě příliš oddělné a je to jak přepínat telku mezi dvěma filmama, ale jinak to funguje dobře jako taková trošku mysteriózní detektivka z francouzské školy a jean reno všechny podezřelé pořádně mlátí. Co je ale opravdová chyba tohohle filmu je to, že s přibývajícími minutami je čím dál jasnější, že se prostě snaží být tím nejultimátnějším a nejhustějším thrillerem na světě. Prostě bere dohromady všechno to úspěšné ze všech kvalitních thrillerů, podotýkám ale že ne jen z thrillerů jeden druhému a tomuto filmu podobných, a plácá to na sebe dohromady s cílem úplně jakože ohromit diváka, ale ve výsledku to nefunguje a nejspíš ani nemůže ve filmu, co se bere takhle vážně, protože prostě u dalšího vývoje děje si člověk říká prostě že už to ani není možný takhle a stává se to uměle zamotanějším a hrozně přestřeleným :). Ale jinak to teda podle mě nebylo až tak úplně trapný, zvlášť když se člověk trošku povznese nad to, že chtěli udělat prostě ten nejnabitější akční thriller na světě :).

plakát

Lola běží o život (1998) 

Nečekala jsem, že to bude až tak jakože "artové" :), prý to původně bylo určené jen artovým kinům a jako není se čemu divit, když je to víceméně takové filmové experimentování, ale vůbec mě nepřekvapuje, že to mělo tak velký úspěch i u toho obyčejného "neartového" publika, protože je to prostě pecka :). V první řadě je to hrozně zábavné a dynamicky natočené, takže si nedovedu ani představit, že by to někoho mohlo vyloženě nudit, zvlášť když to celou dobu hecuje elektronická hudba v pozadí. Za druhé to má velmi zajímavé nápady a scénář, který je využitý v tak krátké stopáži úplně maximálně a bez jediného hluchého místa. A za třetí, a to především, to má Franku Potente s červenýma vlasama, takže úspěch zaručen :). A taky Moritz Bleibtreu tu hraje takovýho frajírkovskýho zmatlíka výborně a bez něj by to nebylo ono. Tom Tykwer navíc v rozhovoru o tomto filmu řekl, že vycházel nejdřív jenom z úplně jednoduché představy o běžící holce s červenýma vlasama a že chtěl nakonec zobrazit jak vypadá energie, kterou člověk uvolní, když má cíl, když prostě žije pro něco naplno a za tohle si film zaslouží tuplovanejch pět hvězdiček, protože tenhle záměr mu vyšel úplně.

plakát

8 MM (1999) 

V novinách je to každý den, v televizi taky každou chvíli, na internetu a všude. Prostě existují lidé, se kterýma je něco vážně špatně a přesně o tomhle je tenhle film. Čekala bych, že ne každému asi sedne trochu překvapivá hudební kulisa v první polovině filmu, která podle mě je lehce mimo a hodila by se spíš do detektivky o něčem jiném, ale s tím co má nakonec přijít bude asi divákovi docela jedno jakou to má hudbu. Točil to Joel Schumacher a je to americký film, ne srbský, takže se na to nejde cestou explicitního násilí, které stupňuje svou brutalitu čím víc se blíží konec, ale i tak to podle mě má podobně silný efekt, protože stejně jako u Srbského filmu i tady jde o snuff a lidi co ho točí a co se na to dívají. Prostě čím hlouběji se Nicolas Cage dostává při pátrání po původu pásky osmimilimetrového filmu s vraždou mladé dívky, tím horší to je a zase se to dostává k tomu, že prostě s některýma lidma je něco špatně a nikdy to nic nespraví. V tomhle filmu je to navíc výborně ztvárněné, s velmi napínavým stupňováním děje a silným závěrečným vyzněním filmu. Navíc je to taky zajímavý důkaz toho, že Nicolas Cage sice automaticky přijímá všechny nabídnuté role, ale pokud má kvalitní scénář, tak z toho dostane i slušný výkon :). 8mm se v klidu může stavět do stejné ligy vedle Sedm nebo Mlčení jehňátek.

plakát

Stepfordské paničky (1975) 

Dřív jsem viděla remake Franka Oze z roku 2004 a ten byl jakože fajn, ale nic extra a tohleto je něco dost jiného. Zatímco remake byl takový shiny happy free a všechno a celé to bylo točené jako komedie mnohem spíš než něco strašidelného, tak tohle je úplný opak. Hlavní hrdinka se sice taky dostane z new yorku do stepfordu a nudí se jak hrom protože všechno je tam takový bez života, ale se svou kámoškou nakonec nezjišťují, že je to bizarně vtipné, ale že s tou ubíjející nudou se pojí i nepříjemné tajemství. A přesně to tu vytváří nečekaně stupňující se napínavou atmosféru, kdy se nic neděje a městečko je prostě jen tak podivně nudné svou dokonalostí, až po chvíle, kdy doopravdy přituhuje a znovu říkám, že oproti tomu remaku tohle je ke konci docela strašidelný film i bez nějakého bafání nebo něco. Prostě je to s přibývajícími minutami tíživější a temnější a závěr vyznívá nakonec taky úplně jinak než v remaku, takže pokud má někdo dojem, že mu komediální usměvavé Stepfordské paničky s Nicole Kidman nesedly, a že předloha si zaslouží strašidelnější zpracování, tak tenhle film je přesně pro ně :).

plakát

Sherlock Holmes (2009) 

Sherlock Holmes je nejlepší v příbězích, co se týkají nějakého tajemna a okultních praktik jako třeba černá magie lorda Blackwooda v tomto filmu. Takže velmi zajímavý námět by tu byl. Dále se mi moc líbí devatenácté století a přelom devatenáctého a dvacátého a nejlépe ve spojení se steampunkovými udělátky a strojky. Tohle tu je úžasné a moc pěkně udělané a s krásnými kulisami Londýna ušpiněného kouřem továren pod ocelově šedivým nebem :). Pak tu máme výborný scénář s nabitými a chytrými dialogy, které nemají žádné hluché místo a i ve chvílích kdy se jen tak tlachá jsou vtipné a dynamické a zábavné :). Ale to hlavní co tenhle film má je samozřejmě Sherlock, kterého v tomhle provedení nejspíš ani nemohl hrát nikdo jiný než Robert Downey Jr., protože by ty jeho chytrácké repliky jinak prostě neměly takovou šťávu a v tomhle filmu to funguje výborně a navíc, i když se tu Sherlock zdá dost jiný než jak si ho asi představovali čtenáři, tak překvapivě je i dost stejný jako ten literární Sherlock :), což překvapilo i mě. Pak tu je Rachel McAdams, která si svou roli očividně vychutnala, dál pěkně vybraná Kelly Reilly, dostatečně zlotřilý lord Blackwood a vůbec moc příjemné obsazení celkově. Ale to úplně nejvíc nejhlavnější co tenhle film má je Watson :). Nikdy nikde předtím nebyl lepší Watson než v tomhle filmu a dost pochybuju, že někdo někdy udělá lepšího Watsona než Jude Law, protože ten byl prostě úžasný a za to má film ode mě pátou hvězdičku (ikdyž mě bavil dost na to abych mu ji dala i tak :)). Jakkoli jinak napsaný, obsazený a zahraný Watson by prostě nebyl rovnocenný parťák Downeyho Sherlockovi, takže prostě úžasné a hlavně kvůli Watsonovi stojí za to se na tohoto nového Sherlocka podívat i pokud je někdo skalní fanda literárního Sherlocka a jakékoli inovace ohledně své oblíbené literární postavy se děsí :).