Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krátkometrážní
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Akční

Recenze (191)

plakát

Cruella (2021) 

Emma Stone a její strhující výkon jako Cruella Emma Stone, která je mojí vrstevnicí (mladší zhruba o měsíc a půl), je pro mě osobně v současnosti nejlepší herečkou na světě. Jistě, mám spoustu dalších oblíbených hereček, které se všechny nemohou nikdy vejít do TOP10 na ČSFD.cz. Ale Emma svoji přední pozici nikdy neztratí. Samozřejmě jsem nemohl odolat otevření velkých kin a vidět Emmu a její strhující výkon jako Cruella. Do kina jsem se vydal s tím, že se bude jednat o její (zatím největší) životní roli. A má předtucha se vyplnila. V kině jsme seděli pouze 3. O to více jsem si ale film užil. Nerušilo mě křupání popcornu (alespoň jsem ho nezaslechl) a mohl doslova hltat každý záběr. Hodně se mi líbila kamera, zvláště v momentu, kdy se Estella šla ucházet o práci v módním, řekněme butiku, Liberty. Samotný příběh nabízí několik zvratů a nemá snad žádného hluchého momentu, pořád se zkrátka něco děje. Bylo poznat, že si Emma svůj prostor náležitě užívá a ve scénách se svojí jmenovkyní Emmou Thompson ji vždy o něco lehce převyšuje (myšleno spíše charakterem její postavy). Jedná se o trochu temnější komedii, která nabízí několik vtipných momentů (mohlo jich být ale více), někdy se jedná spíše o drama. Všichni zúčastnění podávají skvělé výkony a myslím si, že každý/á z nich mohl/a být poctěn/a už jen tím, že si zde mohl/a zahrát (třeba ani „štěk“). Režisér Craig Gillespie se svým týmem (zdařilý scénář, hudba, kostýmy…) vytvořil velmi kvalitní film, ve kterém mohla Emma Stone ukázat další své kvality. Pro mě jednoznačně (zatím) nejlepší film tohoto roku (ve svém žánru). Kéž akademici (a další kritici) nejsou skoupí a pošlou co nejvíce svých nominací na významné (a další) filmové ceny.

plakát

Poltergeist (2015) 

Více jak celou první hodinu stopáže mi film přišel hodně průměrný. Skoro žádná atmosféra. Když pominu tak 2 až 3 hororové scény, tak by zobrazovaný příběh obstál jako drama. Poslední třetina filmu byla o něco lepší, ale na 4* to prostě pro mě není. Sice už byla obstojná atmosféra, ale čekal jsem, že většina této části bude o hledání nejmladší dcery v jiném světě. To mi přišlo hodně odfláknuté (možná vinou malého rozpočtu?). Přišlo mi, že většina scénáře byla psána horkou jehlou. Příliš mě to nezaujalo, proto zůstanu u slabšího průměru.

plakát

Lady Bird (2017) 

Film mě velmi zaujal. Je to takové ze života, co se běžně stává - problém s komunikací (rodiče mezi sebou i jednotlivý rodič s dcerou a jejich rozdílné přístupy). Film je výborně natočený s velmi dobrými hereckými výkony v čele se skvělou Saoirse Ronan. Moc se mi to líbilo. Přál bych si více takových filmů. Greta Gerwig se svého samostatného debutu ujala znamenitě!

plakát

Jaga. Košmar ťomnogo lesa (2020) 

Synopse byla zajímavá. To je často důvodem (nepočítaje komentáře), proč se na nějaký film celkem brzy kouknu. Atmosféra byla také zajímavá. Ale kromě pár míst se to naplno rozjede až ve finále, které samotné hodnotím skoro za 5*. Ale více jak polovina filmu byla spíše průměrná, takže celkově zůstanu u lepšího průměru. Zpracování špatné nebylo, ale z námětu se dalo vytěžit mnohem více. Ale asi bylo záměrem film zpřístupnit širší mase diváctva. Líbila se mi i hudba, asi si výjimečně poslechnu soundtrack, který příliš nevyhledávám. Herecky nemám výtky. Cíleně to nevyhledávám, ale rád se vždy kouknu na dětské herce. Občas se stane, že si někoho později přidám na svůj filmový seznam. A vždy rád slyším i jiné jazyky než značně převažující angličtinu (i když u té mám výhodu, že už po těch letech skoro ani titulky nepotřebuju, je to spíše taková podpora - možná je načase se konečně začít pořádně učit i nějaký další jazyk).

plakát

Geniální přítelkyně (2018) (TV seriál) 

Doporučuji přečíst knihy. Poslední 2 jsou sice trochu slabší, hlavně příběhově, ale Elena Ferrante, ať už je to kdokoliv, dokáže velmi poutavě psát. První série je věrně dle knihy. Viděl jsem to těsně po přečtení. Tak za mě velká spokojenost, nedá se nic vytknout. V brzké době musím zhlédnout další sérii. Doufám, že se pak dočkám i těch zbylých dvou dílů.

plakát

The Candy Witch (2020) 

Povedený horor, na který jsem narazil náhodou tak, že jsem viděl nízké hodnocení uživatele ricci.s, a to byl právě důvod ke zhlédnutí. Je to výborný horor. K plnému hodnocení mnoho nechybělo (asi by i stačilo, kdyby všechny vraždy bylo přímo v záběru). Potěšil mě dost povedený hrůzostrašný vzhled samotné Candywitch/Jennifer v podání Kate Lush. Povedených scén bylo několik, zejména ve druhé půlce filmu - vykrajování masa ze zad Trish (Kate Milner Evans), zranění Ruth (Heather Jackson) a Willieho (Richard D. Myers). Zajímavý byl také závěrečný zvrat a vysvětlení celé situace. Divím se, že zde jsou teprve 2 hodnocení, včetně mého. Ale asi to zřejmě dost prošumělo bez povšimnutí (i IMDB uvádí jen 285 hodnocení). Budu se muset podívat i na další filmy režisérky Rebeccy Matthews, protože tohle se jí velmi povedlo. Bylo to sice spíše takové minimalistické, ale to mi vůbec nevadilo.

plakát

Potvora (2016) (TV seriál) 

První řada a půl druhé dokonalé, hodně vtipu. Bohužel ke konci série už to šlo dost dolů, vtipu výrazně ubylo. Phoebe Waller-Bridge to už nezvládla, možná to chtěla nějak ukončit a věnovat se dalším projektům, ale bylo to minimálně hodně uspěchané. Takže bohužel jsem nucen jít s hodnocením níže. Je to velká škoda.

plakát

Lék na život (2016) 

Nakonec jsem to dal najednou, i když kvůli délce 2,5 hod. jsem i zvažoval, že se kouknu jen na část a zbytek další den. Bohužel mě to nezaujalo. Vůbec jsem nepochopil, kde měl být zastoupen prvek fantasy (snad úhoři?), a proto mě také překvapila schválená zajímavost, že práce na vizuálních efektech zabraly 10 měsíců. Je to neúměrně dlouhé, určitě by se to dalo zkrátit třeba na necelé 2 hod. Líbilo se mi prostředí sanatoria (i když by mohlo být využitu mnohem lépe, ale to by film asi musel být o něčem úplně jiném), více jak polovinu stopáže bylo dobré mysteriózno. Ale příběh mě teda moc nezaujal. Čekal jsem zkrátka od toho něco jiného. Jo a Jason Isaacs (ředitel sanatoria) mi strašně připomíná Gregoryho Pecka.

plakát

Za krásu (2021) (divadelní záznam) 

Tohle mě vůbec nezaujalo. Daniel Špinar by udělal mnohem lépe, kdyby nazkoušel skutečnou životopisnou hru. Takhle to je jen snůška aklamací a ve druhé části je aspoň trochu naznačeno Hilarovo zkoušení Macbetha. Ale špatný a velmi nudný dojem z první části to nedokázalo vylepšit. Zajímavé je otočení jeviště a hlediště (v „mém domovském“ Liberci jsme to měli již 2x - Višňový sad, Běsi), i když je to pak pochopitelně na úkor scény, ve které se tak nachází prakticky jen jakoby spadlý velký lustr. Trochu neobvyklé je, že Hilara ztvárnilo několik hereček. Jediné, co stojí za pochvalu, jsou herecké výkony Kateřiny Císařové a Jany Strykové. Zajímavé je také krátké kytarové sólo Kateřiny (kromě herectví je také členkou folkové kapely Kabája). Kateřinu jsem poprvé divadelně potkal v roce 2012, kdy se od začátku prosince v libereckém Malém divadle Františka Xavery Šaldy uváděla komedie Ženy významné americké dramatičky Clare Boothe Luce (1903 – 1987), jejíž dílo je u nás prakticky neznámé. (Kateřina zde ztvárnila několik rolí; hra byla velmi úspěšná, pravidelně bývalo vyprodáno, uváděla se 3,5 roku.) A Jana před svým odchodem do Prahy působila v Liberci. Myslím si, že se hra udržela na repertoáru 2 roky (včetně doby covidu) jen proto, že si ji Špinar z pozice šéfa činohry prosadil na delší dobu. Mě se zkrátka tento jeho experiment nelíbil.

plakát

Deník Ellen Rimbauerové (2003) (TV film) odpad!

Související horor Dům v růžích jsem viděl už v září 2012 (viz komentář). Až po mnoha letech jsem zjistil, že má také nějaký související film. Se zhlédnutím jsem dlouho neváhal poté, co jsem v zajímavostech zjistil, že se scénárista inspiroval Kingovým scénářem k uvedené minisérii. Ale byl to jen slabý odvar! Mistr hororu Stephen King nepíše skoro nic jiného než horory. A toto „pokračování“ rozhodně není hororem! Dům vůbec nic nedělá, případně zůstane jen u velmi slabých náznaků (pohybující se kočárek, ukázání několika duchů k závěru). Kdybych dostal nabídku si v něčem podobném zahrát, tak bych po přečtení scénáře měl jasno, že do toho rozhodně nepůjdu! Autor se patrně snažil jen přiživit na slávě Kinga a vytvořil jakýsi „patvar“ (to je jen mírné slovo). To jsem si zase dal :-( (pokusím se příště horory lépe vybírat). Nechápu, komu se takovýto film může líbit (pokud zahrnuju jen fanoušky dobrého hororu). Pár hodin po zhlédnutí a původním hodnocení 1* jsem nucen jít na nejnižší hodnocení! A nelíbila se mi ani zvláštní úprava vousů hlavní postavy - připadalo mi to jako dva neprostorové porty :-D. A manželská dvojice mi hodně připomínala Hughe Jackmana a Christinu Ricci :-)

Reklama

Reklama