Recenze (1 045)
Blade (1998)
Na první shlédnutí se mi to nelíbilo. Působilo to na mě jako vykalkulovaný béčko. Jsou lepší filmy s upíří tématikou.... Ale je to béčko, který uvízne a vůbec nevadí opakované shlédnutí.
Rupture (2016)
Komorní snímek Rupture (Proměna) na mě působil dojmem, že jde debutové dílo čerstvého absolventa filmové školy. Shainberg ale Rupture natočil ve svých 53 letech... Vlastně to není ani horor. Spíš komediální sci-fi thriler. Místo horových prvků divák uvidí "cukrátka pro oči" (candy eye), nad kterým skalní fanoušci žánru nejspíš ohrnou nos. Rapace jediná trochu hraje (vyděšenou, tramatizovanou). V podstatě je jí do tohohle filmu škoda. Ostatní zírají a člověk čeká, kdy jim cuknou smíchem koutky... Tak si říkám, pro koho je to určeno. Možná milovníka francouzkých filmů z 90. let.
Kurýr 3 (2008)
Angažmá nezkušené neherečky Natalye Rudakove je velmi obtížně vysvětlitelné.
Kurýr 2 (2005)
Ta mimozita a extravagance mi mimořádně sedla. Kate Nuta rulez.
Wanted (2008)
Je to slátanina. Na Wanted ale oceňuji hlavně jinakost a neobvyklý konec.
Close (2019)
Na Close jsem se těšil. Noomi Rapace mám rád. A tento typ rolí ji sedne. Charakter silné ženy se zbraní je vyvážen rozdrolenou psychikou Sam (Rapace dobře zahranou), která se ještě nevzpamatovala z předchozí akce. Ujme se klientky i po skončení kontraktu, čímž si řeší vlastní problémy. Začátek výborný. Jedna dobrá herečka ale akční film nespasí a kromě Rapace a akčnění je potřeba něco navíc. Bohužel film sám sebe pohřbívá nesmyslnou akcí ve stylu Takenu a podivnými zvraty. A tak se hutná atmosféra tohoto feminního akčňáku postupně rozplizvává do pohádkovosti. Chtělo by to méně tlačit na pilu s akcí a naopak přidat atmosféru thrileru ve hře na kočku a na myš.
Havel (2020)
Film potěšil. I přes pár nedostatků. Jako by tomu něco chybělo. Např. příběh, že? Divák sleduje spíš sled scén, dialogů a metafor. Mozaikovitost moc neprospívá celkové dramaturgii. Trochu mě prudilo rozechvělé jednostranné vykreslení charakteru Havla... Po úvodní scéně, ve které Dvořák důsledně imitoval Havlovu mimiku a výslovnost, jsem si říkal, šmarjá, snad to přežiju. Ale postupně se Dvořák rozehrál a Havla vystřihl dobře. Libíla se mi Gaislerová a výborný Hofmann, kterému pruďasové zkrátka jdou... a jemný humor. Když nic jiného, alespoň ty dnešní děcka uvidí, jaký byli komunisti ku*vy. 3 a 1/2*
Hodně štěstí, Charlie (2010) (seriál)
Trestuhodně podhodnocené. Ale vzhledem k tomu, že hodnocení samotných sérií je v červených číslech, tento sitcom se zřejmě nezavděčí každému. Komediální sitcomy vysílané v 80. a 90. letech, tj. časů mého dětství, mě vesměs nudily. Ať již to bylo Krok za krokem, Cosby Show, Ženatý se závazky, Alf, Kutil Tim... Tohle mě baví. Hodně!
Esa z pralesa (2014) (seriál)
Miguel: Bouchy, bouchy, bouchy! Trochu stupidní. Trochu geniální.
Divoké umění (2011) (pořad)
Věda je zábava, Šikulové... všechno na jedno brdo. Tři hvězdy za osvětu.