Recenze (874)
Battlestar Galactica (2004) (seriál)
O Galactice jen v superlativech. Od hereckých výkonů, scénáře, na seriál nadprůměrných efektů, snahu o uvěřitelnost, hloubku, propracovanou mytologii a výtečnou hudbu Beara McCrearyho. Nejlepší sci-fi seriál, jaký jsem měl možnost vidět.
Battlestar Galactica (2003) (TV film)
Výborný úvod do ještě lepšího seriálu.
Potomci lidí (2006)
Podle mě jeden z nejlepších filmů posledních let. To co Cuarón předvádí je čistá magie, koncentrované nadšení z filmařiny, která se neštítí žádné výzvy. Bojím se jen toho, že u široké veřejnosti Potomci nikdy nenaleznou takovou míru pochopení, jakou by si zasloužili a dost možná budou brzy zapomenuti.
V tom domě straší! (2006)
Většinou jsem sice proti animákům, které nepocházejí z dílen Pixaru zaujatý, ale výjimka potvrzuje pravidlo. Tento ze zažitého schématu dětských podívaných poměrně dost vybočuje a je to jen dobře. Rozhodně nebude nudit ani dospělého diváka, ba naopak... ;)
Star Wars: Clone Wars (2003) (seriál)
I když seriál zdaleka nedosahuje kvalit hraných snímků, výborně mi ukrátil nesnesitelně dlouhé čekání na Epizodu III. Animace a stylizace je sice svérázná, přesto si myslím, že k seriálu výborně pasuje a pomáhá vytvářet nezbytný SW feeling. Např. takový mistr Yoda je přímo neodolatelný. :)
Neuvěřitelná cesta (1993)
Za nadšené dětské dojmy, za vzpomínky, které mi při každém sledování tohodle dílka vytanou a za hudbu Bruce Broughtona (přenádherný hlavní motiv).
Navždy a daleko (1992)
Lehce nadprůměrný film s několika nezapomenutelnými a strhujícími scénami jako je např. finální honička za půdou, slušivým ústředním hereckým duem Cruise a Kidmanové a pro mě legendární díky nadčasové hudbě kouzelníka Johna Williamse. Možná by ale bylo lepší (i kvůli vyznění), kdyby na konci neproběhla ona nechvalně známá reinkarnace zhořklá koňskou dávkou patosu...:)
Wall Street (1987)
Zřejmě nejlepší film z burzovního prostředí. Je radost sledovat Michaela Douglase (to je ale charismatický parchant!) a Charlieho Sheena. Jediné, co mi na filmu výrazně vadí je otřesná hudba.
Serpico (1973)
Nádherný příběh čestného a neúplatného policisty v temném světě korupce a nepochopení. Al Pacino v jedné ze svých životních rolí a jeden z mých nejzamilovanějších filmů. Snad za to může ta nebývalá upřímnost výpovědi, která přímo čiší z každého záběru.
Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)
Snímek, který v mém životě nastolil rovnováhu v Síle; přivedl mne k filmové hudbě a společně s dreamworky Stevena Spielberga odstartoval mou lásku k filmu. Děkuji, Georgi! Děkuji, Johne!