Reklama

Reklama

Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (440)

Dudek 

všechny recenze uživatele

Ani jsem nedoufal, že pořádnou bondovku uvidím tak brzy. Zítřek nikdy neumírá splňuje jasně všechny mé představy o povedeném akčním filmu. Charismatický hlavní hrdina dává pořádně zabrat nesympatickým záporákům, kteří jsou přiblblí asi jako oponenti v PC hrách. K tomu přidáme krásnou ženu, která je tentokrát důstojnou Bondovou partnerkou a plno efektních soubojů a napínavých scén. Zítřek nikdy neumírá se od ostatních ''bondovek'' - které jsem zatím viděl, samozřejmě - liší především svou náplní. Hluchá místa se ve filmu vyskytují jen ve velice malém počtu, díky čemuž převažuje důmyslná akce. Právě akce, která je hlavní náplní filmu by měla být natočena co nejcitlivěji, což se bohužel nepodařilo. Tedy abych to uvedl na pravou míru, dokud se jen střílí, je všechno v pořádku, ale zpomalené scény při výbuchu jsou jako vystřižené z béčkového seriálu. Seriálovost, to je přesně to co naplňuje začátek a konec filmu a strhává mu tak maximální možné hodnocení. Ono mi totiž celkem dlouho trvalo, než jsem si, hlavně v úvodu, na tu režii zvykl. Slušný záběr byl vždy pokažen nějakou dementností. Ale přeskočme začátek, vždyť film se rozjíždí teprve po něm, a tam rozhodně funguje. Zítřek nikdy neumírá neselhává kromě výbuchů snad nikde, zvláště podařenou částí jsou pak humorné pasáže, které se opravdu povedly. Fungují perfektně, neboť nejenže nerozptylují, ale ani přehnaně neuvolňují atmosféru. Narozdíl od Zlatého oka tu začal pořádně hrát i Pierce Brosnan, který konečně vypadá jako James Bond, v čemž mu samozřejmě hodně napomáhá kvalitní scénář. Herecké výkony v druhé ''brosnanovce'' jsou vůbec na lepší úrovni, než jak tomu bylo Campbellova filmu, za což může možná i režisér... Zítřek nikdy neumírá nabízí stabilní a kvalitní filmovou podívanou, která je rozrušena jen na pár místech. ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Tak jak globalizace postupuje, zaplavuje nejen datovou a informační síť, ale i herecké obsazení. Místo ruska a orientu tu ted máme čínskou představitelku, která se mi ze všech agentek líbí nejvíc, protože nestaví na vzhledu, ale na schopnostech a jí jediné jsem sto uvěřit že je, byla a vůbec může být agentkou. A zase jsem si našla oblíbence - toho fešáckého blondýna. Ptám se sama sebe, kam na to chodím. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Pro mě je to asi nejlepší Bond s Brosnanem. Proč? Je zde vyvážený poměr akce a děje, takže herci mají i čas hrát. V tomto filmu je patrné, že Brosnan umí dobře hrát, protože dostaly prostor i emoce. Zároveň je zde Bond sice totální über superman, ale ne za až tolik jako jinde, což ho činí trošku lidštějším. To že jich i pár schytá z něj dělá lidštější postavu. A další důvod je, že Tomorrow Never Days se nese v klasickém bondovském duchu. Trochu připomíná špionážní filmy ze staré školy, jako-by vypadnul z pera samotného Iana Flemminga. Je to zkrátka tradiční bondovka se vším všudy a skvělým Herr Kaufamenm navíc. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jakmile se Pierce Brosnan výtečně jako James Bond uvedl ve Zlatém oku, bylo jasné, že se v roli ještě pár let zdrží. V roce 1997, 2 roky po Zlatém oku se tedy Brosnan vrátil v bondovce Zítřek nikdy neumírá, které se ujmul režisér Roger Spottiswoode, který víceméně navázal na styl Martina Campbella z předchozího dílu a definitivně bondovky začínají využívat v této době už dostatečně pokročilé počítačové efekty, které dopomáhají k velkolepější akci a dobrodružství Jamese Bonda se tak v té době daří posouvat ještě o kus dál. A to velmi funkčním způsobem. Brosnan je jako James Bond ve své druhé bondovce nadále přirozený a šarmantní. Tahle bondovka se vrací do časů, kdy měli záporáci v bondovkách megalomanské plány a hlavní záporák Elliot Carver v podání Jonathana Pryce chce rovnou rozpoutat 3. světovou válku. Pryceův Carver je velmi zajímavým protivníkem a Pryce je v téhle roli neskutečně super. A pak jsou tu též dvě parádní Bond girl (Michelle Yeoh a Teri Hatcher), nadále výtečná Judi Dench jako M a nadále skvělý Desmond Llelwelyn jako Q. Síla je už v samotném castingu a tím se nekončí. Po vzoru Zlatého oka se daří Spottiswoodeovy opět natočit do jisté míry vrcholnou blockbusterovou bondovku, které ovšem též nechybí důraz na emoce. Bonda totiž ve finále pojí s hlavním záporákem víc než pouhá snaha o zastavení jeho plánů a James Bond se tedy ve finále opět vrhá na cestu pomsty. Brosnan v téhle póze nadále dokazuje, že mu nedělá problém být elegantní, stylový a zároveň se mu skutečně daří dát Jamesi Bondovi duši. Akce v téhle bondovce je na vrcholné úrovni, kdy už úvodní scéna bravurně naláká na další akční jízdu. Spottiswoode možná nepřináší do akce takovou eleganci jako právě Campbell, přesto je ovšem i Zítřek nikdy neumírá sbírkou parádních akčních sekvencí, které fungují díky Brosnanově přesvědčivosti, bravurnímu tvůrčímu uchopení a především očividné kreativitě. V tomhle ohledu právě tolik dopomáhají digitální efekty, které sice v rámci testu času trochu skřípou, kdovíjak ale samotný zážitek rozhodně nekazí. A i té fyzické akce s využitím praktických efektů je tu pořád dostatek. Momenty jako honička na motorkách jsou ovšem důkazem toho, že se za akční scény tahle bondovka prostě stydět opravdu nemusí. Je tu velmi dobrá Michelle Yeoh, která dokazuje, že se Bond girl od 90. let stávají více silnými ženskými hrdinkami i Teri Hatcher, která má na poměry ostatních Bond girl silnou linku. Právě zde bondovky dokazují sílu v tom, jak jsou aktuální a jak už tehdy menší volání po silných ženských hrdinkách vzalo za výsledek. Michelle Yeoh se stává nejen Bond girl, ale vyloženě rovnoprávným Bondovým parťákem. A to je pokrok, který tato série nevyhnutelně potřebovala. Zítřek nikdy neumírá není tak výtečnou bondovkou jako Zlaté oko. Jenomže šlo o důstojného nástupce, který má též velice kvalitní řemeslnou stránku, kreativní akční sekvence, výtečné obsazení a opět se tu k Jamesi Bondovi přistupuje trošku jiným způsobem, přičemž tu klíčovou roli hrají i (tehdy) moderní technologie a Bondova konfrontace s nimi. Bravurní bondovka, která má jen smůlu ve srovnávání s ostatními filmy z Brosnanovy éry. () (méně) (více)

classic 

všechny recenze uživatele

„Zajtrajšok nikdy nezomiera” , priam naprosto majstrovsky vystihuje dvoch najväčších rivalov, t. j. mediálneho (novinového) magnáta Elliota Carvera, ináč náprotivok Williama Randolpha Hearsta, ale vari v trochu menšom merítku, keď zrovna "TOMORROW" ("Zajtrajšok"), označuje jeho pochybný Denník, ktorý príliš predbieha dané súvislosti, čo ešte v skutočnosti ani vôbec nenastali, a ďalej nikoho iného, než skrátka Jamesa Bonda, ktorý jednak (zatiaľ) "nikdy neumiera" , veď predsa sa nemôže stotožniť práve s tým, že zajtra by mal zomrieť, keď je stále iba prítomný čas, čiže dnes ! Carver je taktiež absolútne šialený blázon, ktorý túži (umelo) rozpútať III. svetovú vojnu medzi Veľkou Britániou a Čínou so začiatkom v juhočínskom mori s britskou fregatou H.M.S. Devonshire... Úvodným prostredníkom bude kódovač GPS, vďaka čomu sa iná, viditeľná loď môže stať ľahko "neviditeľnou" a prístroj, alias podmorský vrták Sea Vac, je už samotným urýchľovačom nasledujúcich, rýchlo spádových udalostí, kvôli ktorým sa neskôr stretávajú britský a čínsky agent/ka, aby započali prvotnú spoluprácu, ktorú budú naďalej i pekne rozvíjať, pričom Wai Lin ovláda bojové umenie, inak je zrejme zo všetkých Bondových dievčat snáď úplne najatletickejšou, alebo trebárs o Bondovej starej láske Paris, sa to síce povedať asi nedá, no i napriek tomu (ne)stihne včas zatiahnuť ručnú brzdu. Carverova pravá ruka Stamper a ľavá Dr. Kaufman, sú obidvaja nekompromisní sadisti, a tak to (ne)bude mať James Bond zrovna jednoduché, možno mu pomôže BMW 750iL i na diaľkové ovládanie... / Zajtrajšok nikdy nezomiera je jednoznačne, podľa mňa - najlepšou bondovkou s Pierceom Brosnanom, kedy sa asi nezhodnem s tými, ktorí tvrdia, že je ňou Zlaté oko. Dokonca ešte o chlp prekonáva i Jeden svet nestačí, že sa ani nestačím čudovať, ako ma vlastne táto "brosnanovka" pozitívne omráčila, najmä som si obľúbil malajskú krásavicu Michelle Yeoh. Aj hlavný naničhodník Jonathan Pryce, sa tiež poriadne vyfarbil, ale v negatívnom svetle, i keď si prednedávnom strhol rolu pápeža Františka, dokazuje, že mu nie sú cudzie ani extra záporné postavy, klobúk dole ! Škoda ale menšieho hereckého priestoru pre televíznu Lois Lane zo Supermana. Vskutku, nadpriemerný film. ()

Galerie (170)

Zajímavosti (60)

  • Scéna s motocyklovou naháňačkou v Bangkoku sa nakrúcala v anglických štúdiách Frogmore. (ash99)
  • Teri Hatcher (Paris Carver) musela své scény natočit co nejdříve, protože na začátku práce zjistila, že je těhotná. (becki_tu)

Související novinky

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama