Reklama

Reklama

Hanebný pancharti

  • USA Inglourious Basterds (více)
Trailer 2
USA / Německo, 2009, 153 min (Alternativní 147 min)

Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)

(více)

Diskuze

vBaker

vBaker (hodnocení, recenze)

směšnější je, že stále na něj reaguješ ty a tobě podobní :)

Rogue

Rogue (hodnocení, recenze)

flanker: obavam se, ze se obavas spatne

dolin: vyrovnavani se pomoci pelisku je mnohem hloupejsi, protoze si hraje na neco mnohem vic nez je. Rambo si na nic nehraje ale zase neni zadnym vyrovnavanim. Typicke americke leceni si svedomi je Tepla hora, kdyz teda uz neco. Jedine rozumne vyrovnani se s minulosti predvedli v posledni dobe nemci.

forsberg: pochopitelne to bylo na levente

Forsberg11

Forsberg11 (hodnocení, recenze)

Svojimi kecami tých 90 % nepotlačíte ani keby ste sa rozplakali. A ty dolin1 nezabudni silno bojovať, pretože ak tento boj prehráš... ale čo to táram veď ty nemôžeš prehrať ty si budeš stále dokola trepať to svoje ako paranoický verklík. Je to smiešne ako vážne berieš jednu posratú diskusiu. Najsmutnejšie na tom je to že proste nemáš pravdu a si zakomplexovaný...

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

Osobně mi je milejší české vyrovnávání se s historickými bolestmi ve stylu Pelíšků nebo Musíme si pomáhat, než americká "cesta síly". ************** kiddo: IB jsou jejím ne tak úplně typickým zástupcem, ale vysledovat se v nich dá. 27.09.2009 14:15

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

Forsberg11: Ode dneška ti budu říkat IQ tester.
kiddo: Až na to že ta návštěva vypadala trochu jinak a kdyby se cca 3/4 wehrmachtu čirou náhodou zrovna nekousalo nudou a nedloubalo v nose v Bělorusku a na Ukrajině, asi by ta návštěva zas taková švanda nebyla (teda ona to nebyla taková švanda vůbec,a le to je vedlejší).
Rogue: Obávám se, že takovej film by sejmuli i ti nejzarytější disidenti, co si nevšimli, že studená válka skončila...
woody: Obávám se, že nemáš pravdu, Red dawn se imho bere smrtelně vážně. Co se Ramba týče - hm, ten se sice úplně vážně nebere, nicméně, že si na něm Amíci léčili komplexy je imho zřejmý. Aby bylo jasno netvrdím, že je to výsada Amíků, pouze se s jejich produkcí tohoto typu člověk momentálně setkává mnohem častěji.

Morloth

Morloth (hodnocení, recenze)

Demencí bych to nenazýval, spíše velkohubostí, milý Webbe. Vždy se dobře řeční a špatně koná. Zajímaly by mne též argumenty, ale ony asi nejdou moc třeba... Můžeš říci, že se Ti film nelíbil, že se Ti trailer nelíbil, že tam bylo moc krve, málo krve, málo zvrácené, moc zvrácené, můžeš říct kdo ví co, ale nazývat evidentně zručně (držme se při zemi) odvedenou filmovou práci amatéřinou, je dle mého velkohubost, pro níž se nedají argumenty najít.

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

mm13: Naopak - já ten fakt akceptuju, ale holt mám potřebu se vyjadřovat v intencích svého názoru na film. Jako ostatně všichni diskutující. Že ten názor jde proti většinovýmu by přece neměl bejt důvod k tomu, aby mě tu ostatní uráželi. Můžou přece nesouhlasit. Ale vždycky se to dá napsat slušně. Pak se o tom můžeme pobavit a v případě názorového nesouladu diskuzi ukončit. *********** Forsberg11: Obsahují tvoje diskuzní schopnosti také něco jiného, než vulgarity, posílání do e, kategorizace a narážky na inteligenci a nízké ego druhých? Nevšiml jsem si toho po celou dobu, co tvé komenty sleduju. To hovoří za vše. ******** levente: Přeju hodně štěstí při obhajobě názoru (se kterým souhlasím), je to tady boj.

Forsberg11

Forsberg11 (hodnocení, recenze)

Chlape na čom fičíš? také svinstvo by som veru nechcel brať. Leze ti to pekne na mozog. Ani v jedne vete nemáš pravdu, ani v jednej...

levente

levente (hodnocení, recenze)

re: mm13. Omezené vnímání Tarantinovo světa? Cože!!! Tarantino žádný svět nemá. Nebo alespoň jeho filmy žádný nový nevytvářejí. V textu distributora lze najít vždy jedno podivné slovo. Pocta. Každý jeho film je poctou něčeho. Tu béčkových filmů, tu céčkových. U hanebných parchantů se uvádí alespoň pocta konkrétnímu herci, hudbě a určitě najdeme i další... pocty. Mně tento rys přijde charakteristický pro sračky. Ve filmu, v literatuře, na koncertech. Pokaždé, jak chce někdo někoho uctívat, lze v tom spektáklu poct hledat alibi. Je pak samozřejmé, že se do mrtě budou přít lidé, kterým pocty tak nějak nevoní a lidé, kteří se chtějí bavit. Nic víc. Zábava je pěkná věc, poněkud zajímavé je, že lidem přijde zábavná krev. Rozseknutí hlavy basebalovou pálkou. Detailní záběry na zabíjení. Sákryš, to je věc... Tarantino v mnohých scénách prolamuje tabu medového snění, které nám obyčejně filmy přináší. Lámat tabu je bezva věc. Když se tedy láme tabu v něčem pokryteckém. Co je však pokryteckého na tom, že je obvykle tabuizována představa rozšlehané hlavy?

Forsberg11

Forsberg11 (hodnocení, recenze)

dolin1: poviem ti to otvorene. Si už trápny jak hovno v tráve a každý sa tu na tebe smeje, choď si ten komplex z američanov vylievať niekde inde, veď stále píšeš to isté dokola bez akýchkoľvek rozumných argumentov. Sú to len tvoje pošramotené dojmy a ventiluješ si tu malé ego. Alebo nás chceš ešte dlho presviedčať o tvojej inteligencii, ďakujeme už sme videli dosť. flanker.27: strašne si ma urazil, neviem či to do rána rozchodím. A IQ máš tiež vysoké, ty playboy...

mm13

mm13 (hodnocení, recenze)

najlepšie je, že celá táto diskusia začala uverejnením odkazu na vystrašený článok nejakého blogera s obmedzním vnímaním Tarantinovho sveta a dolin sa toho musel okamžite chytiť, pretože nie je schopný akceptovať fakt, že je v názoroch (je otázne či v prípade dolina možno hovoriť o "názore") na IB v menšine... keby si dolinko napísal hoci toľko, že ten článok je miestami hlúpy, ale že ti lahodí že názor na film má obdobný a ďalej to nerozvádzal, bolo by to možno v poriadku... ti si sa ale vehementne pustil do diskusie štýlom "aha, vidíte, som vám vravel", chytil sa aj najposlednejšieho hovna v inkriminovanom článku, stihol pridať zopár vlastných vedier a nemieniš s tým prestať... naozaj nemieniš???

kiddo

kiddo (hodnocení, recenze)

Btw, nevím, jaké jsou tvé znalosti historie, ale Amíci v 44 skutečně na francouzskou a následně i německou půdu zavítali a nedá se říct, že by se jim tam vedlo tak špatně, že by se museli hojit nějakými vyřezávanými háknjkrojcy, takže upřímně nechápu, o jakém komplexu to mluvíš.

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

woody: Nevím, nebaví mě to vyhledávat zpátky v diskuzi, ale na základě nechápu jakejch faktů (proto dojmologie) jsi odmítal, že IB karikují. Opakovaně se dojmologicky domníváš, že moje vidění světa je nějak pokřivené. Znovu ti musím oponovat. Je v pořádku. Zmíněný film jsem neviděl, ale netvrdím, že to tak musí být jen v americkém filmu. Až uvidím takový ruský, nazvu to ruskou onanií.

woody

woody (hodnocení, recenze)

dolin: Kde jsem predvadel dojmologii? A btw. co třeba takových 17 zastavení jara - tam se zcela vědomě překrucuje historie a Rusové tím omlouvají všechna ta - na první pohled - špatná rozhodnutí ve vztahu s Třetí říší a ještě to vydávají za jediný správný obraz... Chápu, tohle do tvého pokřiveného vesmíru, kde ti zlí, co si léčí mindráky jsou jen amíci, nezapadá, ale zamysli se nad tím. Rambo se bere jako zábava... Red Dawn taky (oporoštěno od balastu patosu je to navíc docela chytrý film)...

Rogue

Rogue (hodnocení, recenze)

vidis, ja to nazvu zazrakem v ceske kinematografii a rada pujdu na plny pocet.

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

kiddo: Sice teď nevím, jakej film máš konkrétně na mysli, ale až natočíme nějakej, ve kterým československý útočný komando v osmašedesátým pronikne na ruský území, bude vraždit důstojníky a na čelo jim vypalovat srp a kladivo, nakonec sejmou bombou celý ruský komunistický vedení, aby tak svrhli celý režim, patrně to onanií nazvu také.... :-/

Rogue

Rogue (hodnocení, recenze)

Ne, ameriku videt nechci, lide jsou mi tam nesympaticti. Filmy, kde amik nakopava rusum mam rada. Takze nevim, asi jsem amik. James Bond je take soucasti tveho fenomenu? BTW nepopiram, ze tohle leceni si svedomi ve filmech bylo, ale nejpozdeji v osmdesatych letech to zmizelo a kulisy (rozumej rusove) zustaly.

kiddo

kiddo (hodnocení, recenze)

Takže když se třeba Češi ve filmech navážejí do Rusů, tak si tím taky léčíme pošramocené sebevědomí?

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

Rogue: Přesně tak. Takový film, o kterém mluvíš, apriori počítá s americkými výdělky, takže hraje na limbickej systém frustrovanýho americkýho diváka tak, aby vyvolal příjemné pocity (my jsme Američani, vždycky vyhráváme, všem nakopeme zadel, na nás nikdo nemá atd.). To je fenomén, který v amerických filmech i realitě prostě existuje, ať před tím budeš zavírat oči, jak chceš. A já to prostě jen nazval (filmovou) onanií. IB jsou jejím ne tak úplně typickým zástupcem, ale vysledovat se v nich dá. A propos - byl jsi někdy v Americe?

moviefilm

moviefilm (hodnocení, recenze)

TaanStari: V istom zmysle ide o karikatúru, len záleží od uhľa pohľadu...Len nechápem, prečo je potrebné o tom diskutovať, pretože tým že film je, alebo nie je karikatúrou sa nič nemení. Tu už asi ide fakt o to, že sa niekto chce (anonymne) hádať...

Rogue

Rogue (hodnocení, recenze)

Takze ty si opravdu myslis, ze kdyz je ve filmu amik a dava na drzku treba rusovi, je to nutne americke leceni si svedomi? Nemuze to proste jen byt zabava? Protoze ano, z historickych duvodu je vtipnejsi nakopat rusovi, hitlerovi, nebo cinanum, nez nejakemu eskymakovi. Teorie o Rambovi je smesna.

levente

levente (hodnocení, recenze)

Obávám se, že Hanební parchanti uspěli! Kategorie: Nejstylovější film všech dob. 90 %, umístění v žebříčku nejlepších filmů... ty krávo. Ha.

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

Rogue: Proč jsem užil právě označení žido-americká onanie (jakkoliv si uvědomuju, že je to označení problematický) vysvětluju myslím dost jasně v první části mýho komentu 27.09.2009 01:16... Nebylo to myšlený nijak rasisticky, jen věcně. Myslete si o tom, co chcete...

Rogue

Rogue (hodnocení, recenze)

ja klidne na karikatury pristoupim (pokud pak uzname, ze vlastne vsechny postavy ve filmu jsou karikatury), muzeme si tedy prosim promluvit o tom zidovsko-americkem elementu?

dolin1

dolin1 (hodnocení, recenze)

moviefilm: Ne - když už je natočenej tak, jak je, tak fakt nemá ;-) Šlo čistě o princip. **************** Rogue: Jak kterej názor. Jsou věci, o kterejch jsem přesvědčenej, věci, které vím a znám a samozřejmě i věci, u kterých si nejsem až tak jistej v kramflecích. Jako každej. Jen prostě spor o to, jestli tenhle film krikuje/nekarikuje historický osobnosti zrovinka spadá do do oblasti silnýho přesvědčení, podepřenýho logikou a znalostí definice karikatury, takže by musel přijít někdo se skutečně pádnejma a fundovanejma argumentama, aby mě dokázal přesvědčit; nikoliv s dojmologií, jako tu předváděla kiddo a woody.

Související novinky

Guy Ritchie chystá válečný thriller

Guy Ritchie chystá válečný thriller

22.02.2021

Režisér Podfu(c)ku či Gentlemanů Guy Ritchie si zdá se vyhlídl svůj příští projekt. Britský filmař se čerstvě upsal režii snímku Ministry of Ungentlemanly Warfare pro studio Paramount. Kromě režie se… (více)

Jeremy Irons ve filmu o Mnichovské dohodě

Jeremy Irons ve filmu o Mnichovské dohodě

04.11.2020

Netflix obsadil první herce do chystané adaptace knihy Mnichov, jež není nijak spjatá se stejnojmenným filmem Stevena Spielberga z roku 2005. V novém snímku, který vychází z bestselleru spisovatele… (více)

Star Trek 4 našel režiséra

Star Trek 4 našel režiséra

20.11.2019

…a není jím Quentin Tarantino. Na eRkovou verzi Star Treku od režiséra Pulp Fiction nebo Hanebných panchartů si nejspíš budeme muset ještě nějakou dobu počkat, mezitím ale studio Paramount najalo… (více)

Tarantinův Hollywood ještě delší?

Tarantinův Hollywood ještě delší?

25.05.2019

Okolo nového snímku Quentina Tarantina (Pulp Fiction) je po premiéře na festivalu v Cannes dost rušno. Většina recenzentů film chválí, našli se ale i tací, které neoslnil režisérův přístup k ženským… (více)

Reklama

Reklama