Reklama

Reklama

Bojuje se zločinci i s místními politiky... Policejní poručík Frank Bullitt (Steve McQueen) dostává velmi důležitý úkol: ochránit po dobu 48 hodin klíčového svědka Johnyho Rosse, který má vypovídat před senátním výborem proti mafiánské organizaci. Tímto úkolem ho pověřil ambiciózní politik Chalmers (Robert Vaughn), který chce rozkrytím této organizace získat kladné politické body pro svou plánovanou kandidaturu do Kongresu. Svědek Ross je bývalým členem této organice a před klíčovým slyšením se ukrývá v hotelovém pokoji, který má Bullitt střežit společně se svými kolegy. Brzy ovšem do pokoje vniknou dva muži, strhne se přestřelka a Ross na následky postřelení umírá. Poručík Bullitt se rozhodne zprávu o jeho smrti zatajit, pouští se do nebezpečného vyšetřování a na vlastní pěst pátrá po pozadí celého podivného případu... Akční kriminální snímek Bullittův případ se v době svého uvedení v roce 1968 setkal s velkým úspěchem a byl oceněn Oscarem za nejlepší střih. V současnosti lze snímek zařadit mezi klasiky kriminálního žánru, proslulý je zejména automobilovou honičkou v ulicích kopcovitého San Francisca a hereckým výkonem Stevea McQueena v roli mlčenlivého a zatvrzelého policisty. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (382)

petaspur 

všechny recenze uživatele

Frank Bullitt se jednoho dne v jednom rozstříleném bytě rozhodl raději mlčet, než by vytruboval do světa, že dnešního dne po krátké přestřelce zemřel korunní svědek Ross, kterého měl Frank chránit do roztrhání těla. Frankovu detektivnímu čumáku se totiž leccos nepozdává a dobře si rozmyslí něco plácnout dříve, než se mu jednotlivé indicie složí v hlavě ve smysluplný celek. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Dobre, nedá sa ako prvé nespomenúť úžasná scéna automobilovej naháňačky centrom San Francisca. Je to jedna z mojich najobľúbenejších filmových scén. I keď je pravda, že obsahuje aj chyby, v podobe opakujúcich sa záberov a preto viac krát vidíme napríklad zeleného chrobáka a po opakovanom pozeraní to kazí dojem. Ale pri prvom zhliadnutí som bol naozaj unesený. Aj vďaka skvele vybranej hudbe. Čo však nemôžem veľmi pochváliť je dej a nudnejšie pasáže. Film je ukážkou starej filmovej školy so všetkými svojimi kladmi i zápormi. Bullittov prípad si na nič nehrá, a len nám ukazuje ako má vyzerať pravá a nefalšovaná kriminálka. Len čo ma veľmi mrzí na tomto snímku, je scenár. Je síce pravda že McQueen hral policajta ktorý toho veľa nenahovoril, ale keď niečo povedal tak to bola perla a nielen on ale všetci. Všetky dialógy a rozhovory boli nemastné neslané, vlastne by sa dalo povedať že veľmi suché a len vďaka tomu dávam menej než by som čakal. ()

Reklama

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

To pomalé (a tiché) tempo tomu neskutečně sedí, užíváte si tak každou jednu scénu. A ty jsou všechny do jedné jednoduše řečeno skvělé, nejen ta legendární automobilová honička (o to spíš, když tam Steve jezdí v nejkrásnějším autě, jaké kdy sjelo z výrobní linky). Zkrátka hollywoodský film, kdy 'hollywoodský' ještě nebyla urážka. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

V podstatě tu jde jen o ty dvě dlouhé honičky (jedna svým neotřelým způsobem dost pěkná v autech, byť místy zpětně i nechtěně komická, druhá ještě trochu vydřenější po letišti) a o podezřele jednoduchý Bullitův morální kodex v tom ošklivém světě padouchů a naivních milenek a politických kompromisů a zároveň od počátku i o jeho zpochybnění: neboť i Bullitt je svolný za zprávy od informátorů přímluv nad tresty pro různé zlodějíčky – a kde je pak hranice jeho kompromisů, když je sám omlacuje o hlavu Chalmersovi? Slibné počáteční náznaky, že Bullitt odhalí, že tu svoje vlastní pikle kul sám politik Chalmers (jediný věděl o úkrytu, sám vybíral hotelový pokoj, který se ukázal být pastí, atd.), mizí do ztracena jak pára nad hrncem a film pro svou prostou zápletku postrádá kloudné vysvětlení: proč byl tedy nepravý Ross v tom hotelovém pokoji a proč byl srozuměný se svým hlídáním policisty a proč odemkl vrahům ten pojistný řetěz? – ne že by ho navíc nemohli střelci vykopnout, když už vykopli dveře – a co skutečně věděl Rossův bratr? Scénář taky jaksi zapomene na postřeleného Bullitova kolegu, kterého opouštíme s šancemi padesát na padesát, a už se nedozvíme, jak dopadl. Chm. Připadá mi, že si sice hodně lidí všimlo, že film má až neřestně či nudně jednoduchou zápletku, ale možná jen jedna z mála, kdo si dal práci zaznamenat, že ji vlastně ani nedovede k žádnému vysvětlení... diváci se spokojí s poznáním, že hlídaný muž byl zaměněn, ale jaksi se nepotřebují dozvědět jak, proč a kým a jakou roli v tom Chalmers hrál, a stačí jim, že pro politika významný svědek skončí tak jako tak zabitý, takže tady jaksi hodně varchlatě vítězí policistův (kompromitovaný) morální kodex nad nejasnými a možná dobrými úmysly politika Chalmerse. Chm. Nebo mi logika věci unikla, ale zdá se mi to být na začátku až příliš jednoduché – a na konci až příliš zamotané a nedotažené. Tři hvězdy jsou možná přehnaně moc, ale zase ty honičky, byť ta letištní byla trochu prkenná a přihlouplá (uvědomují všechna stanoviště, aby zkontrolovala pasy, pak mobilizují ostrahu, ale padouch stejně pokaždé proklouzne, aniž by byl kdovíjak rafinovaný, ale budiž, možná je to povzdech, že policejní realita je taková pitomoučká) byly relativně chytlavé. Dvě a tři čtvrtě z nostalgie. *** Ale Peter Yates je nevyvážený režisér s širokým záběrem, a i když tenhle film rozcupuju, kupříkladu na křehkou, vzácnou, intimní krásu procesu sbližování Johna a Mary v podání Dustina Hoffmana a Mii Farrow v jeho režii nedám dopustit ani po osmnáctém shlédnutí. *~ ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Film, ktorého hodnota spočíva v opätovnom stretnutí s húževnatým Steve McQueenom, slizkým Robertom Vaughnom a krásnou Jacqueline Bisset. Strmé ulice San Francisca nemohli ostať nevyužité na efektnú naháňačku automobilov, ktoré už dnes nazývajú veteránmi. Inak sa v ňom veľa chodí a jazdí bez toho, aby sa divák počas hluchých miest mal nad čím zamýšľať. Jedine ak nad tým, ako si scenárista zjednodušoval svoju prácu. Dnešní mladíci sa budú asi čudovať, čo vlastne na tom filme príslušníci staršej generácie videli. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (45)

  • Při automobilové honičce řídí Frank Bullitt (Steve McQueen) auto Ford Mustang 390 G.T. a jeho protivník Phil (Bill Hickman) Dodge Charger 440. (lofa)
  • Ve scéně, kdy Frank Bullitt (Steve McQueen) stíhá svým Fordem Mustang vrahy, jedoucí v Dodge Chargeru, je možné si všimnout, že muž nabíjející brokovnici do této nabíjí prázdné brokové nábojnice, jelikož tyto nejsou na svém konci uzavřené. (JohnSmith)
  • Přáním režiséra Yatese bylo, aby se vozidla při automobilových honičkách pohybovala rychlostí 120 až 130 kilometrů za hodinu. Ve výsledku však auta řítila až 170-kilometrovou rychlostí. (DruidKarel)

Související novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Spielberg našel svého Bullitta

Spielberg našel svého Bullitta

18.11.2022

Známý režisér Steven Spielberg (Mnichov, Jurský park) zdá se našel svůj další projekt. Bude jím „remake“ akční klasiky se Stevem McQueenem (Le Mans, Sedm statečných) Bullitt. Vedle toho už pak tvůrce… (více)

Smrtící Zvěrokruh Davida Finchera

Smrtící Zvěrokruh Davida Finchera

15.06.2006

Pravděpodobně nejznámějším skutečným sériovým vrahem v Americe je the Nash Bridges. Ti všichni a mnoho dalších jsou více či méně ovlivnění Zodiakem. V Bullittově případu se Steve McQueen inspiroval… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno