Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stárnoucí zámožný obchodník Arthur Hamilton zažije vskutku podivný příběh. Nechá se přemluvit k zvláštnímu podniku: jakási tajuplná organizace mu opatří novou identitu-mrtvé tělo jistého mladého muže. Obchodník začíná žít podruhé v Kalifornii, a sice jako etablovaný umělec Tony Wilson. Brzy se však ukáže, že jeho noví přátelé, dokonce i jeho milenka, jsou do jednoho členy zločineckého syndikátu nebo jeho klienty. Nový život se stane Tonymu utrpením a zoufale hledá východisko z této pro něho bezvýchodné situace. Organizace však nezná slitování: vzbouřenec je zabit a jeho tělo prodáno podruhé.. (Karlos80)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (57)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Doporučuji NEČÍST vše vyzrazující obsah! Já naštěstí nečetl vůbec nic, a tak jsem byl více než příjemně překvapen. Hlavní hrdina není spokojen s tím, co má, a tak se rozhodne pro změnu. Až příliš pozdě pozná, že udělal osudovou chybu. Skvostné černobílé drama upoutá už úvodními titulky (připomněly mi ty u Vetřelce4) a zlověstnou hudbou J.Goldsmitha. Pak se rozehraje herecký koncert, kdy stačí jen úsměvy, škleby, oči nebo povytáhlé obočí, abyste věděli, co bude následovat. Skvostná je slavnost u boha Pana (bakchanálie, dionýsie...prostě starověké orgie vína a sexu), která připomene, že film vznikl v uvolněných 60.letech (hippies...). Zdánlivou Rajskou zahradu však má pod palcem někdo úplně jiný... ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Prehnane deprimujúce psychologické bludisko v post-noiristickej, mysterióznej-sci-fi podobe s výborne ladenou, občas miernou, občas nepríjemnou Goldsmithovou hudbou. Manipulácia v pravom slova zmysle, ktorej krásy raja nepoznaného začnú hrdinovi prekvitať až časom a spôsobmi tamojších obyvateľov. Motívy filmu: boj o skutočný život, (!) strata identity, neviditeľná klietka z ktorej nevedno uniknúť, laboratórne experimenty... Kamera nás núti pretrpieť všetko spolu (spodné uhly vytvárajú beznádejnú bariéru) s úzko spätou hlavnou postavou. Niektoré prvky sú čiastočne inšpiráciou pre 12 Opíc, inak je Frankenheimer značne nečitateľný. Samozrejme, je to úchvatný pocit zahodiť všetko za hlavu a ísť niekam ďaleko a ako nový človek, ale po prevalení sprisahaneckej kauzy o tom, že vás každý sleduje a nedá pokoj sa tu prehlbuje nehoráznym spôsobom až do tých najťažších dimenzií. Odvážne, ťažko stráviteľné, nehrané pre krásu, neopakovateľné... Už mnoho filmov mi viac domotalo hlavu, ale Seconds sú tiež kvalitné dielo. ()

Reklama

mm13 

všechny recenze uživatele

Priam archetypálna moralitka s nevyhnutným vyústením, avšak úžasne, progresívne, vo výsledku až bezohľadne natočená. A Rock Hudson zaváľal v každej polohe (najviac ako opilec... som si myslel, že lepšie ako stará dobrá garda slovenských hercov sa to nedá dať... ani nedá, ale že to niekto dá rovnako dobre... klobúk dole). P.S.: Frankenheimer si zaslúži vážnejšiu pozornosť, než akú som mu doteraz venoval, navyše spolupracoval s pestrou plejádou prvotriednych a pritom nie vždy najhviezdnejších hercov. Čo mi plne vyhovuje! ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Výborná věc, která mě hodně bavila. Sice je na tom místy znát doba vzniku a filmu by pravděpodobně prospělo lehké zkrácení, ale jako celek je to hodně působivé, a samotný závěr je strašný psycho. Svým vyzněním mi to trochu připomnělo o 4 roky starší Wellesův Proces, ale referenčních filmů by se jistě dalo najít víc. Btw. toto je jeden z mála filmů, kde mi český titul přijde lepší než ten původní. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľmi originálny nápad, ktorý sľuboval prepracovanejší scenár a podľa mňa aj iný typ spracovania. Frankenheimer to trochu prestrelil s tým artovým chladným vizuálom a nedokázal ma do svojho scifi sveta emocionálne vtiahnuť, ako sa mu to podarilo jeho inými filmami. Film si už príliš nepamätám, takúto ťažkú látku asi treba vidieť viac krát a možno potom pozmením názor. Zatiaľ ale iba za tri vychladnuté artové hviezdy. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Davida Elyho. (Hans.)
  • Seconds bol Frankenheimerovým posledným čiernobielym filmom. (MikO_NR_1909)

Reklama

Reklama