Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Těžko točit příběh o ženské, která chtěla změnit věci vírou v Boha. Tak se obvykle točí o těch lidech kolem ní a když se to natočí zajímavě, tak to i s tou světicí vezme dobrý konec. V případě Johanky z Arku ani Besson ani Christian Duquay nedopadli nejlíp.  Každý měl svou vizi a myslím, že ani jeden ji beze zbytku nenaplnil. 60% ()

fanaraken88 

všechny recenze uživatele

Musím se přidat k ostatním a přiznat, že tato televizní Johanka se mi líbila mnohem více než ta Bessonova filmová. Asi jako hlavní důvod bych uvedl to, jak na mě obě hlavní aktérky působily. Jahanka byla symbolem čistoty, spravedlnosti, pravdy, lásky k Bohu a naděje...toto všechno na mě z té televizní v podání L.S. působilo...prostě jsem jí to věřil. Oproti tomu její konkurentce od Bessona toto všechno scházelo....zjednodušeně jsem ji to prostě nevěřil. Nevím čím to je, ale je to tak. Ještě bych si dovolil malou poznámku. Ten kdo se trochu zajímá o historii, tak ví, že Johanka začala slyšet hlasy někdy v 15 letech a v 19 byla upálena. Leelee bylo v době natáčení 16 let, takže se pro roli hodila nejen svým vzhledem, herectvím, ale i věkově. Mille bylo kolem 24 let, to se nemusí na první pohled zdát jako takový rozdíl, ale rozdíl to je celkem zásadní a souvisí s nedůvěryhodností Johanky v jejím podání...na tu náctiletou Johanku je příliš stará, nemluvě o tom, že by ji divák měl věřit "panenskou čistotu". ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Netuším, jestli skutečná Johanka byla stejně půvabná jako L.Sobieski (zřejmě ne), ale zcela určitě je mi jasné, že když ji vedli k hranici, neměla na sobě moderní teplé zimní boty, jak je patrné z jednoho záběru. Nadstandardní televizní záležitost s příjmně nehysterickou (na rozdíl od M.Jovovich) představitelkou titulní role. Ale kdoví, jak to tenkrát doopravdy bylo? (Teda až na ty boty) ()

Narya89 

všechny recenze uživatele

Příběh sám o sobě mě vždycky hrozně dojímal, protože se dokážu lehce ztotožnit s bojovnicí za dobro, která nenachází tak úplně pochopení. Příklady takového chování najde člověk i v každodenním životě a o to právě jde, o nadčasový rámec celého vyprávění. Jste vyvolení, ale podle lidí jste blázni, chcete zlepšit svět a druzí vás jen využijí...odedávný konflikt dobra a zla, nevinnosti a protřelých intrik se dostane hluboko pod kůži, stejně jako mladičká Leelee Sobieski, které lze věřit každé slovo. Krásné, nespravedlivé, pravdivé, ale stále krásné. ()

Ronkar 

všechny recenze uživatele

Poetičtější, výpravnější a celkově reálnější ztvárnění než verze s Millou Jovovich. Historickou přesnost/nepřesnost soudit nemohu, ale svou funkci ikonického příběhu o lidské víře a přesvědčení, které jde proti většinové společnosti splňuje na výbornou. Leelee Sobieski jako panna Orleánská podává kvalitní výkon, působí věrohodně a má skutečné charisma. Kanadská herečka součaně nepostrádá něžnost, která k postavě Johanky neodmyslitelně patří. Stejně výborný je i Peter O'Toole v roli arcibiskupa, který Johanku soudí, ale to u herce tohoto formátu není překvapení. Kvality film vytasí především v poslední třetině u církevního soudu, který dokáže z diváka vyždímat emoce až na dřeň. Dějově výpravnější a zajímavější než Bessonova verze, včetně hereckého obsazení. Prozatím nejlepší filmové ztvárnění, kterému by jen slušel větší rozpočet na bitvy, jinak nevidím výrazné chyby. Silný příběh. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • "V bitvách byly scény, kdy koně padají v útoku. Proti nám pouštěli šípy a byla přesně určena místa, kde kůň padne. Musí se to vypočítat tak, aby se právě v tom místě střetl se šípy. ty jsou duralové, s gumovými špičkami a při  dopadu se bortí. Vypouštějí se z trubek, najednou jich letí asi sto padesát," řekl kaskadér Martin Hanuš. (JOhanka.1412)
  • Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)
  • Pro složité kaskadérské scény byli angažováni vyhlášení kaskadéři z České republiky a Slovenska. (Lynette)

Reklama

Reklama