Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

Paldini 

všechny recenze uživatele

Skvělá zábava. Film je nabitý dějem od samého začátku a úplně postrádá unylost prvního Wolf Mana. Autoři doslova nacpali film všemožnými béčkovými ingrediencemi ze světů obou titulních postav. Hrdinové a i ti vedlejší jsou dost nejednoznační. Nenajdete tady typicky zápornou ani typicky kladnou postavu. Dokonce se některé charaktery, ovlivněné okolními podněty, vyvíjí, což bych v takovémto filmu vůbec nečekal. Vše je podřízeno tomu, aby se divák královsky bavil a já si to královsky užíval. Vrcholem potom byly kulisy a triková stránka. A těmi triky nemyslím je vlkodlačí přeměnu, ale hlavně hrátky s miniaturami staveb. Krása. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Crossover patřící k těm lepším kouskům starého dobrého Universalu, který táhne především linie Chaneyho vlkodlaka. Nechybí žádný z tradičních prvků od vykradačů hrobů plížících se za úplňku hřbitovem, přes monstrum odnášející si v náručí bíle oděnou krásku až po vlkodlakovu proměnu a starou cikánku. Dokonalá esence klasických horrorů třicátých let natočená v době, kdy byla realita mnohem děsivější než cokoli, co se odehrávalo na plátně. ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Nechtělo by se mi žít ve vesnici s názvem Vasaria. Kromě toho, že je to na venkově plném Němců, ještě je čas od času terorizuje Frankensteinovo monstrum - a teď se tam objevil i nesmrtelný Larry Talbot. Vynikající pokračování Ghost of Frankenstein (hrají tu opět všichni, jen si trošku zpřeházeli role :) ) a Wolf Mana. K filmu samému jen dvě výtky: konec samotný (vlastně to naznačuje, že pravdu měli omezení venkovani a jejich radikální řešení) a nevýrazný Lugosi. Když se monstrum šklebí, jde poznat, že je to on, ale na rozdíl od strašidelně golemovského pohybu Borise Karloffa vsadil na klátivou chůzi jako na chůdách, takže vypadá akorát směšně. Jinak je to ale skvělý snímek, atmosférický, temný, tragický, s hezkou baronkou Frankensteinovou a - to nejlepší nakonec - především fantastickým Lonem Chaneym. Snad poprvé někdo ve společném filmu přehrál Lugosiho (i když to, pravda, scénář nařizoval, ale všichni víme, co Bela umí). Působivé. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vlkodlaka nestretáva Frankenstein, ale Frankensteinove monštrum, aby ste sa nenechali oklamať názvom. A je to solídny crossover, ktorý sa mohol stať tuctovým zameniteľným béčkom v katalógu Universalu, ale prekvapivo prináša zaujímavé filozofické otázky a nečakaný koniec. Avšak určite už nejde o prvotriednu kvalitu ako pri Whaleových dielach, štúdiové prostredie cítiť až priveľmi a atmosféra mohla byť rozhodne temnejšia a intenzívnejšia. Napriek tomu ide o príjemné prekvapenie. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Noc. Mraky se valí přes úplněk a dvě postavy spěchají mezi kříži temného hřbitova. Jejich cílem je hrobka, kde tuší poklad. L. Talbot, pohřbený před čtyřmi roky, má údajně u sebe v rakvi zlaté hodinky, prsten i peníze. Mrtvola v rakvi je pokryta bylinami - vlčím bobem. Jejich odstraněním vykradači rozhodli o své krátké budoucnosti... V rámci universalovské série příjemný kousek se vším, co má klasický gotický horor mít. Strašidelná krajina, ruiny zámku, podzemní chodby a...monstrum. Největší prostor má samozřejmě vlkodlak, který se snaží zlomit své prokletí a v klidu zemřít. Ozdobou filmu je Ilona Masseyová, naopak Lugosi mne příliš nenadchnul. Bohužel každá doba má své blbce, ten zdejší se postará o apokalyptický konec. Škoda, že na závěr nešvenkla kamera směrem k vesnici... ()

Galerie (99)

Zajímavosti (10)

  • Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
  • Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)
  • Kaskadér Gil Perkins zaskakoval za Lugosiho v akčních scénách, stejně tak jako ve scéně, kdy je Monstrum osvobozeno z ledu. Ve vrcholné scéně zápasu mezi Vlčím mužem a Monstrem se Gil Perkins objevuje jako monstrum a další z kaskadérů - Eddie Parker dabluje za Chaneyho. Podle pozdějších rozhovorů je rovněž možné, že se Gil Perkins objevuje jako Vlčí muž ve scéně, kdy je pronásledován k ruinám zámku. Filmoví odborníci rovněž tvrdí, že v několika záběrech v závěrečném boji je to Eddie Parker pod make-upem Frankensteinova monstra. (liquido26)

Reklama

Reklama