Režie:
George WaggnerScénář:
Curt SiodmakKamera:
Joseph A. ValentineHrají:
Lon Chaney Jr., Claude Rains, Warren William, Ralph Bellamy, Patric Knowles, Bela Lugosi, Maria Ouspenskaya, Evelyn Ankers, Fay Helm, Gibson Gowland (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Hororová klasika, jež na plátna kin přivedla jedno z nejproslulejších monster! Lon Chaney jr. ztvárnil Larryho Talbota, který přijíždí na otcův (Claude Rains) zámek ve Walesu a seznamuje se s krásnou Jenny (Evelyn Ankersová). Oné osudné noci Talbot dívku doprovází na karneval a cestou potkávají tajuplnou cikánku. Věštkyně dívce vyjeví neblahý osud, jenž ji čeká. Zlověstná mysteriózní atmosféra umocněná skvostnou výpravou a plíživou hudbou učinila z Vlkodlaka mistrovské dílo uctívané fanoušky všech žánrů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
Nestárnoucí klasika a nepochybně nejlepší vlkodlačí film historie, který podle mne v této odnoži nebude nikdy překonán. A to i přesto, že se Wolf Man na obrazovce sotva ohřeje a žádných libových vražd se nedočkáme (narozdíl od remaku), což se důkladně vysvětluje ve skvělém filmu o filmu a zároveň průvodcem vlkodlačích filmů, které naleznete na dvd z tématické kolekce – studio Universal se bálo přílišné děsivosti, čemuž se v dnešní době můžeme leda tak pousmát. Jedním slovem SKVOST! ()
Velice odfláknutá rychlokvaška se scénářem, který by svedlo i pětileté dítě. V ději není ani jeden zvrat, žádná zápletka nic. Nic z toho by ještě nevadilo, kdyby vlkodlak vypadal dobře, ale takhle trapnou masku jsem snad ještě neviděl. Chlápek v teplákách s trochu delším hárem mě o tom, že je vlkodlak nepřesvědčí, ani kdyby se snažil sebevíc. ()
Vcelku ucházející podívaná, která trochu ztrácí svou středometrážní délkou, a působí spíše jako krátká a lehce načrtnutá povídka bez silnějšího vyústění, než celovečerní film. Studiové natáčení a vůbec práce s mizanscénou (výtečné svícení) jsou zřejmě nejzajímavějšími záležitostmi na tomto, přes šedesát let starém, horroru. Waggnerovi se podařilo v ateliérech vykouzlit téměř Dickensovská blata, po kterých se neustále líně táhne mlha a střední vrstva se zde pouští to nebezpečného a nerovného souboje s krvelačnou bestií, která svou rozdvojeností trochu připomíná další klasické dílo a tentokráte od spisovatele Stevensona. Racionalitě a vědě je věnováno dosti málo prostoru stejně jako dobrým hereckým výkonům, což je ovšem každému po pravdě ukradeno. Hlavně že je na co se dívat a solidně to odsýpá. Dovolím si ovšem ještě konstatovat, že dvojexpozice v roce ´41 nebyla opravdu žádným trikovým milníkem a vlčí maska zobrazované zvíře vlastně ani moc nepřipomíná. ()
"As if dead men didn't have all eternity." Universalovská klasika, která má jediný výraznější zápor. Vpravdě otřesnou "vykulmovanou" masku vlkodlaka. Tady se tvůrci měli inspirovat Vlkodlakem z Londýna. A to ostatně platí i o nenápaditých prolínačkách při transformacích. Jinak zbývají již pouze samé klady. Chaney je ztělesněné charisma a zde je navíc evidentně ve své živlu. Napětí je rovněž přítomno, hudba je prvotřídní a i atmosférický mlžný opar se dostavil. V přímo lahůdkové podobě. Děj o šest let staršího (a lepšího) bratříčka z města nad Temží tento film rozhodně nijak nekopíruje. Jde svou vlastní cestou. Dnes již nespočtukrát zrecyklovanou. Vyčítat Waggnerovu Vlkodlakovi příliš klasické schéma teda není zcela, respektive vůbec, spravedlivé. ()
Som obdivovateľom filmovej horrorovej tvorby. Mám rád všetky jej subžánre. No a ku mojim najobľúbenejším patrí werewolf horror. Fascinujú ma príbehy o vlkolakoch. Preto som si s veľkým nadšením a nemalým očakávaním pozrel čienobiely americký snímok "The Wolf Man" z roku 1941. Je to albsolútna werewolf horrorová klasika. "I člověk srdce čistého, jenž k modlitbě se večer sklání, múže se vlkem stát. Když kvete vlčí mor a podzimní luna ho svým jasem mámi.". **** ()
Galerie (64)
Photo © Images courtesy of Park Circus/Universal
Zajímavosti (27)
- Pracovní název snímku zněl Destiny (Osud), který byl pracovním názvem mnoha snímků společnosti Universal, mimo jiné i Son of Dracula. (liquido26)
- Původní příběh Roberta Floreyho pojednával o chlapci, který je unesen a vychován vlky v bavorských Alpách. Vlkodlakem se stal až po svém zachránění. Tato verze nakonec nebyla vybrána, jelikož v ní byla mimo jiné i proměna ve zvíře při zpovědi, což studio považovalo za přílišný extrém. (DaViD´82)
- Vlkodlačí srst na masce byly vyrobena z vlny jaka. (DaViD´82)
Reklama