Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Petr Forman, Emília Vášáryová, Jan Tříska, Ingrid Timková, Kristýna Boková, Jiří Macháček, Nataša Burger, Jan Budař, Zdeněk Suchý, Pavel Liška, Marek Daniel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua Hřebejk – Jarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (515)
Hřebejk sice umí točit a je bezesporu výborným režisérem, jenže si neustále točí podle scénářů, jenž kopírují sami sebe. Opět se to točí okolo několika rodin a je to jenom další výcuc z českých domácností, kde lidé řeší svoje velké, drobné a malé problémy. Navíc si nemůžu pomoct, ale vtípky na jedné straně a drama na druhé mi zkrátka nesedí. V Pelíškách to bylo ok, jenže tady to prostě ruší. Vlastně, chvílemi jsem si připadal jako při sledování Pelíšků po 40-ti letech, takže už jsem měl neodbytný pocit, že jsem to už někde viděl. ()
První Hřebejkův výlet do současnosti a jeho první selhání.Ano je to tak.Hřebejk se tentokrát snažil vystihnout co nejvíce naší současnost,ale výsledek je velmi rozpačitý.Film postrádá nějaký zajímavý příběh a sledujeme tak jenom život několika odlišných lidí,kteří tentokrát ani nebydlí ve stejném baráku :-) .Hřebejkovu režii vůbec nepoznávám když jsi vzpomenu na jeho předšlé filmy.Jediný velký klad,kterým tento film disponuje jsou všichni zúčasnění herci(mezi nimiž kraluje Vášáryová,Macháček Dušek).Ano díky hercům jsem někdy opravdu zasmál,i když to třeba nebylo v úmyslu. ()
Na snahu svého neoblíbeného Hřebejka přidat do své filmotéky něco současného jsem byl hodně zvědav, zvláště když jsem se dozvěděl, že tenhle 'nadějný' filmař používá prostředky, jimiž chce navodit atmosféru absolutně nečeského filmu (to se mi líbilo). Horem Pádem je rozhodně lepší než jeho předchozí snímky, zejména pan Pavel Liška hodně překvapil svým dobrým hereckým výkonem, v tomto filmu jsou vůbec herecké výkony na velmi vysoké úrovni (i když se dočkáme i laciného přehrávání v podání skušených herců - zejména Macháček je otřesný), což by ovšem mělo být samozřejmostí. Hřebejkova filtrace obrazu se mi velmi líbila, ale to se dá omluvit tím, že na podobné věci mám v poslední době úchylku... Horší je to však se scénářem, který je absolutně nepravdivý. Pokus o sondu, jakýsi sociologický výzkum, do duší několika lidí působí neuvěřitelně vykonstruovaně. Pokud chce někdy Hřebejk opravdu natočit dobrý film, měl by si najít jiného scénáristu (podle ohlasů Šabach naprosto zabil i jeho poslední film). [TOP 19/11 56%] ()
To, co se dalo v předchozích Hřebejkových filmech omlouvat retro náladou, která s sebou automaticky přináší jistou idealizaci a zkreslení, vyplouvá v "současném" Horem pádem na povrch. Horem pádem je křečovitý, laciný, hysterický, kýčovitý a sentimentální film. Snaží se vyprávět o různých podobách mezidlidských vztahů, ale místo, aby citlivým způsobem vytvářel postavy, staví je do extrémních, nevěrohodných a vykonstruovaných situací. A pokud si nějaká postava vydobude alespoň určitou dávku porozumění, zabije ji v zápětí hysterickým výstupem. Jarchovský je neschopný scenárista a u Horem pádem to konečně snad vyšlo najevo, nedokáže napsat postavu, dialog, ani skutečný konflikt. Navíc používání filtrů (především tedy extrémně žlutý) akorát otravuje a vadí, navíc odvádí od toho, na čem zřejmě záleží autorům nejvíce, od postav a jejich vztahů. Přehrávající herci navíc zabíjejí i to, co by jinak mohlo fungovat... ()
Film, kterej má (aspoň pro mě) dost nezajímavej a slabej příběh a sází hlavně na různý "vtipný" hlášky a jednotlivý scénky. Občas tam nějaká ta vtipná hláška nebo scénka je, ale celej film to rozhodně neutáhne. Kouknul jsem se na to, nebylo to špatný, ale zároveň žádnej extra zážitek. Po všech stránkách průměrnej film, ze kterýho mi v paměti utkvělo několik hlášek (Víš, jak se jmenuje? - Gullit.) a hlavně asi tak posledních 10 minut. Ten konec byl sice chvílema trochu kýčovitej, ale mně se to líbilo. BTW: To se mi jako povedlo stáhnout nějakou podivnou verzi pro slepce, kde znuděnej ženskej hlas komentuje dění ve filmu hláškama typu "Franta leží na gauči a dívá se na fotbal. Franta pije pivo." a podobně nebo to bylo součástí filmu? ()
Galerie (24)
Zajímavosti (16)
- Pavel Liška a Marek Daniel, kteří ve filmu ztvárnili jednu z ústředních dvojic, již spolu účinkovali za dob studií na JAMU, když hráli v brněnském HaDivadle. Spolu hráli také ve filmech Vyhnáni z ráje (2001), Divoké včely (2001), Nuda v Brně (2003), Štěstí (2005), Venkovský učitel (2007) a Polski film (2012) (majky19)
- Australského souseda Petra Formana hraje jeho strýc a bratr slavného režiséra Miloše Formana, Pavel Forman. (Witta)
- Namaskovaný pysk Františka Fikese (Jiří Macháček) podle režiséra Jana Hřebejka rozhodně nebyl jen pro diváky, ale i pomůckou pro samotného herce: "Podle mě to Jirkovi pomáhalo. Jestli si něco vyčítám, pak fakt, že Jirka své nejtěžší monology točil na úplném začátku, kdy s tím drátkem na zubu, který mu dělal zaječí pysk, ještě nebyl srostlý, takže trochu šišlal. Řada lidí mi pak vyčetla, že je to nepovedenej pokus o vtip, přitom jsme o nic takového neusilovali. Ke konci natáčení už Jirka nešišlal, protože si na ten drátek zvykl, a my ho naopak museli nutit, aby tam aspoň trochu toho šišlání zachoval." (NIRO)
Reklama