Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stáhnou vás s sebou až na dno orlické přehrady! V roce 2005 byl tento film uveden v českých kinech. Inspirován skutečnými událostmi zdál se být reflexí své doby. V hlavní roli s Michalem Dlouhým a Janem Dolanským natočil Sametové vrahy režisér Jiří Svoboda. Mezi aktéry filmu uvidíme i další známé tváře, např. Alici Bendovou, Lucii Benešovou, Jana Vondráčka, Richarda Krajča, Dušana Urbana aj. Režisér Jiří Svoboda o práci na tomto díle napsal: „Události, které se nám staly bezprostřední inspirací pro námět našeho filmu, mají časové ohraničení let 1990–1995. Jsou fascinující a strhující nejen objemem zla (nebo možná přesněji: úplnou absencí čehokoli, co souvisí s dobrem a vědomím hodnot), nýbrž i objemem banality, kterou prorůstá jako živel fantaskní grotesknost. A právě tím jsou osudy orlických vrahů v jejich autentické podobě tak dráždivé a inspirativní. Přírodní skutečnost je mnohorozměrná a ve své přirozené podstatě se vymyká kategoriím dobra a zla, kterými člověk přírodní děje poměřuje v nutkavém pokušení je pochopit." Orlické vraždy, následný soudní proces a další osudy pachatelů, z nichž dnes už někteří nežijí, vyvolaly svého času řetězce mediálních reakcí. Jejich filmová podoba rozkrývá motivace aktérů rozsáhlé trestné činnosti, jejich soukromí a provázanost se společenskými strukturami. V další linii vyprávění se odehrává policejní vyšetřování až směrem k zadržení všech pachatelů. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (452)

movie odpad!

všechny recenze uživatele

Ten odpad! myslím naprosto vážně. Tohle je fakt hrozný. Herecký výkony trapný až otřesný a nepřesvědčivý. Jediný kdo svoji roli zvládá je Krajčo, ale moc si nezahraje. Režie Jiřího Svobody je zmatená a neucelená, je v tom strašnej bordel, zvuk strašně řezavej a hudba zase až moc protivná. No a scénář už je kapitola sama pro sebe, totální blbost, která snad nemůže dávat ani smysl kriminalistům, kteří se případem orlických vražd zabývali. Navíc je to neskutečně dlouhý, ale díky tomu, že se tam buď za a) často souloží, b) často přerušuje soulož, c) často se říkájí slova "kurva, kurva, kurva" a d) vraždí, je to alespoň čas od času nečím naředěný. Ale jinak děs běs, nomen omen ... Prostě v Čechách patří kamera do ruky jen málokomu !!!! ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No po tech nadsenejch recenzich jsem cekal vetsi maso. Je pravda, ze je tohle po case ceskej film, kerej je o necem, ale ze by to byla naka vynikajici detektivka se rict neda. Misty je film sice hodne dobrej a napeti je taky slusny, cemuz napomaha celkove temnejsi atmosfera a sediva kamera, ale jako celek je zbytecne roztahanej a navic strasne dlouhej, takze misty nudi. Po prvni pulhodine jsem se zacal orientovat v tech nejdulezitejsich postavach, ale ve filmu je nich tak moc, ze nektere vztahy mi unikly a ani po konci filmu jsem nevedel, kdo nektery lidi byli. Dej moc komplikovanej neni, ale vztahy postav jo a je to trochu skoda. Herci jsou na cesky pomery docela slusny, hlavne Jan Dolansky, vzhledem andilek a povahou zabijak je fakt dobrej. Taky se mi nezdali policajti, v podstate vubec nevysetrovaly a v zaveru najednou vse odhalily. Mozna jsem cekal moc, ale na vic jak 3* to nebude. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Český film Sametoví vrazi má ambice být více než jen standardní českou kriminálkou s primitivní vizuální stránkou a příznaky naprostého nepochopení pravidel žánru. Snímek šedesátníka Jiřího Svobody je natočen agresivně a současně, využívaje výrazové prostředky zahraničních žánrových snímků, aniž by působil směšně. Stylizované dialogy, barevné filtry, velké detaily, šílení vrazi, sex a brutální násilí v Sametových vrazích nejsou jen „tvrďácké pokusy vytvářet v malém českém rybníčku uhrančivé scény z amerických filmů“, ale stávají se nedílnou součástí mrazivého thrilleru, ve kterém se nejednoznačné postavy stávají oběťmi svých vlastních ambicí. Třebaže Svoboda občas naznačuje, že jeho příběh není ukotven ve stejné době jako ten reálný, dýchá z filmu poněkud děsivá atmosféra nespoutaných počátků devadesátých let. Jiří Svoboda se občas stává otrokem svých formalistních hrátek a místy ve snaze o detailní zachycení událostí sklouzává k přílišné popisnosti, která znepřehledňuje plynutí vyprávění, ale vzhledem k tomu, že se primárně soustředí na trojici vrahů a jejich osudy, divák se ve nepřehledné struktuře filmu ztrácí jen občas. Zásluhu na tom mají především slušní herci, mezi nimiž září brilantní Jan Dolanský coby psychopat Křížek, který věrohodně osciluje mezi polohami „upřímně milujícího manžela“ a „nevypočitatelného zabijáka“. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Jiří Svoboda .. Výborná česká kriminálka volně inspirovaná případem orlických vražd. Hodně moderní, chutná filmařina, leč bohužel zatím poměrně osamocená záležitost. Málo vídané herecké obsazení nemá vážnější nedostatky a spolu se scénářem a výbornou režií dotváří skvělý film. Oceňuji důraz na psychologii postav a nastínění tehdejších podnikatelských praktik. Po technické stránce je rozhodně na výbornou práce kamery a střih. Až se divím, proč jsem tento film doma tak dlouho obcházel. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Sametoví vrazi" ma príjemne prekvapili. Aj keď je to celé nasnímané viac menej televíznou kamerou vtiahlo ma to do deja. Sledovať počínanie trojice povahovo rozdielných týpkov, ktorí chladnokrvne, bezcitne likvidujú svojich oponentov a konkurenciu, bolo hodne zaujímavé. Vykreslenie ich charakterov zvládli tvorcovia tohto film na jedničku. Taktiež aj herci v hlavných úlohách sa posnažili. Michal Dlouhý ako hlava vražedného gangu bol výborný, a Jan Dohanský čo by psychopatický zabiják Ludvík Křížek ešte lepší. **** ()

Galerie (14)

Zajímavosti (29)

  • Režisér a scénárista Svoboda při natáčení nepoužíval storyboard. Scénář měl celý v hlavě a záběry komponoval pár minut před ostrou, po dohodě s kameramanem Martinem Šáchou. (hippyman)
  • Filmovalo se ve Stanislavicích u Českého Těšína, Řitce u Prahy, Albrechticích, Ostravě, Žďákovském mostě na Orlické přehradě a Žermanicích. (M.B)
  • Když policie obklíčí dům Karla Hrubeše (Michal Dlouhý), můžeme si při střídání záběrů ze zaměřovače a z bytu všimnout, že zde mizí a zase se objevuje záclona. Při pohledu ze zaměřovače vidíme až do bytu a na Karla Hrubeše, ale při pohledu zevnitř stojí schován za neprůsvitnou záclonou. (tommahol)

Reklama

Reklama