Reklama

Reklama

Paříži, miluji Tě

  • Francie Paris, je t'aime (více)
Trailer 1
Romantický / Drama / Povídkový
Francie / Lichtenštejnsko / Švýcarsko / Německo, 2006, 115 min

Hrají:

Bruno Podalydès, Marianne Faithfull, Elias McConnell, Gaspard Ulliel, Steve Buscemi, Catalina Sandino Moreno, Barbet Schroeder, Javier Cámara (více)
(další profese)

V Paříži, miluji Tě se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří PAŘÍŽI, MILUJI TĚ... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (636)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tyhle povídkové koláže na téma hlavních měst jsou vždycky problematické. Paříž po roce 2000 přece nemůže být tak ploché město příběhů, které v jednotlivosti nezaujmout a v celku zapadnou. Kdybych si neděla poznámky, tak po pár dnech nevzpomenu ani na tu vcelku odvážnou Tykwerovu romanci s Portmankou a ten milý závěr Payneho, ve kterém se s městem všech měst rozloučila taková mile zemitá Američanka. Gérard Depardieu vysloveně zklamal a Natali natočil absolutní blbost. 18 fragmentů je skutečně příliš na jeden film. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Je to už dávno čo som naposledy pristával na letisku Charles de Gaulle, vandroval po šarmantných bulvároch/uličkách, navštevoval vznešené architektonické/muzeálne pamiatky, zdžiaval sa v zákutiach distingvovaných, zázračných a prelestných. Champs-Élysées, Place du Tertre, La Basilique du Sacré Coeur, La Tour Eiffel, Musée du Louvre, Centre Georges Pompidou, Bercy, Belleville-straty, nálezy, rozpoloženia-zakázané ovocie-Paríž-milujem ťa._______Osemnásť rozrôznených drobnokresieb skladajúcich úctu mestu lásky, svetiel, vzdelancov. Chcem zaspomínať, mrknime sa nato poporade a sviatočne nahodme približné percentá: 1. Montmartre (Bruno Podalydès) => Bledý, odhadnuteľný a indiferentný rozjazd. Muž osihotený naráža na ženu náhodnú. Neber to do slova, ale ani vážne, je to totiž fádne-40%. 2. Quais de Seine (Gurinder Chadha) => Dievča-chalan, iskry v očiach, rozhovor. Pokus o dočasné zblíženie divergentných rás, idylické, lenže aj ireálne-50%. 3. Le Marais (Gus van Sant) => Nájdi bližného svojho, nadviaž s ním kontakt, skús šťastie a možno pochopí kam mieriš. Hetero, homo, nezaleži za ktorý tým kopeš, si tvor živý, cítiaci, tak nerieš pochybnosti a bež-70%. 4. Tuileries (Joel a Ethan Coen) => Turistická neohrabanosť sa kríži s vymyslenou žiarlivosťou, stret, rozpaky, Mona Lisa a jej uškŕn- symptomatické i suchučké, bratia vedia lepšie-60%. 5. Loin du 16éme (Walter Salles a Daniela Thomas) => Pokračovateľ emigrantských úzkostí a ich odľahčenie. Prostomyseľné, nevtierajúce, sedmokrásne-80%. 6. Porte de Choisy (Christopher Doyle) => Výstrel do prázdna prostredníctvom rozpačitej áziskej vsuvky, nevravný, nezaujímavý-nepodarok, Ch. D. chce veľa, dáva málo a navyše mi je ľúto eufonickej sladkosti "faye wong - tian kong" v tak mizeráckej sedemminútovke-30%. 7. Bastille (Isabel Coixet) => Čosi pre mňa, trudnomyseľne, bôlne a skutkovo vypodobené medziľudské vzťahy. Emočnosť, ktorá ide až na dreň zaručená, obetavosť, ktorej nieje nikdy dosť tiež, "Umierajúce zviera" v krátkej verzií-90%. 8. Place des Victoires (Nobuhiro Suwa) => Nadoblačné preniknutie detstkej nevinnosti so smrťou, ľútostivá slza uronená, presvedčivosť v podaní najdená, som vďačný-80%. 9. Tour Eiffel (Sylvain Chomet) => Kto sú a ako sa spoznali tvoji rodičia chlapče. Kvetistá a fulminantná "rendezvous" mlčanlivých, ale zato roztomilých mímov. Gestikuláciou k rozkoši-90%. 10. Parc Monceau (Alfonso Cuarón) => Súvislá sledovačka rozháraného chlapíka idúceho po boku ustráchanej ženy počas ich privátnej debaty. Vítam dvojzmysly, ale vyžadujem od nich ešte väčšiu dobyvačnosť-70%. 11. Quartier des Enfants Rouges (Olivier Assayas) => Maggie ako užívajúca si umelkyňa, neplánovane hrdličkuje s priekupníkom, po žúre ho (to) chce zas. Tienistá strana drogovej problematiky zľahka líznutá s túžbou po opätovnom stretnutí, či je tam niečo viac? Napíšte mi prosím čo, stojím si na kábli-60%. 12. Place des fêtes (Oliver Schmitz) => Poviedka bolestivá ako dakedy samotné bytie. Ráno jej vyznávaš sympatie, napoludnie zažívaš incident, popoludní ti ošetruje ranu, oneskorene objedná tebou iniciované dve kávy-neskoro,podvečer zomieraš-ostávajú nevypité. Zlomové okamihy sú podstatnými článkami našich rozhodnutí, vedia byť radostné i zákerné, netreba podceňovať a treba načúvať-90%. 13. Pigalle (Richard LaGravenese) => Skúsený pár okoreňuje svoj pomer hovorovou činohrou, ktorá neublíži im, ani nám. Zamestnanie nadovšetko-70%. 14. Quartier de la Madeleine (Vincenzo Natali) => Zubatý osamotenec obsahujúci upírske pletky. Filtre, kontrasty, úlety. Takúto gurážnu medzihru vyciciam dobrovoľne-80%. 15. Père-Lachaise (Wes Craven) => Partnera trápi ego? Na dráte Oscar Wilde, rady-názory-postrehy, začnite týmto: zabednenosť ném dobrá vlastnosť-70%. 16. Faubourg Saint-Denis (Tom Tykwer) => Najkrajšia, najprecítenejšia, najdokonalejšia časť a ako samostatná jednotka najkomplexnejší kraťas o láske, ktorá tu dostáva (inovačne) dynamický a lákavo postmoderný odlesk. Môj vyvolenec, môj šampión-100%. 17. Quartier Latin (Gérard Depardieu a Frédéric Auburtin) => Ak to končí sarkazmom, je to koniec šťastný. Musel by som však tých dvoch osobne poznať aby sa vo mne niečo udialo-60%. 18. 14e arrondissement (Alexander Payne) => Návšteva priemernej Američanky a jej železné puto žiariace až na ďaleké predmestia. Vystihuje onu opravdivú náklonnosť z ktorej naskakujú zimomriavky. Apartné zakončenie-90%._______V reklame na Citroën DS3, Marlyn Monroe vraví: "nostalgia isn't glamorous", lenže aj keď žijem súčastnosťou, obzerať sa späť do minulosti ma proste rozptyľuje a pri takejto zbierke všakovakých, menej i viac lahodných chuťoviek vo mne kolujú hlavne superlatívy, takže robím jednu z ďalších výnimiek. Na záver to ukončim troma trojslovnými variáciami. Manuskript autorov-príznačný, pôsobivosť výlomkov-kľukatá, význam projektu-k nezaplateniu. A už mlčím... :-) () (méně) (více)

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Nápad jistě dobrý. Výsledky nebyly vždy dobré. Povídek je moc, a většina z nich skončila příliš brzy, aniž bych si všiml nějaké pointy. Dobré byly povídky od Gurinder Chadhy, Coenů, Vincenza Nataliho a Alexandra Payna, a skutečně skvělé pak pouze dvě - od Sylvaina Chometa (příběh o dvou zamilovaných mimech - hned se pozná, že tento hraný snímek režíruje animátor) a Toma Tykwera (vztah slepého mladíka a začínající herečky ve velmi zrychleném flashbacku). Příště raději méně (a delších) povídek, s'il vous plait. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Paříži, miluji tě je něco jako pohlednice. Občas kýčovitá, využívající klišé a zažité stereotypy, které se člověku asociují. Proto jsou také nejsilnějšími částmi ty filmy, které se snaží tak trochu tuto koncepci nabourat, ozvláštnit jí něčím novým nebo naprosto samotnou Paříž upozadit (Gus Van Sant, bratři Coenovi, Natali, Tykwer, Cuarón či Assayas). Ostatní filmy se dost propadají do nevýrazné šedi. Paříži, miluji tě je prostě velkou reklamou na Paříž, která často drží pozornost diváka jen díky přestylizovaným obrazům... ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

V tomto slepenci z několika zamilovaných historek z Paříže je jasně vidět, že se jedná o mozaiku několika rozličných režisérů. A to jak v dobrém, tak špatném smyslu slova. Některé příběhy jsou vynikající a dost originální, některé platí za čistý průměr a našlo by se i pár (asi doslova) celkem hrozných. Největší dojem ve mne zanechal asi ten od Toma Tykwera a upřímně jsem rád, že zrovna on mě nezklamal. Jsem zvědavý na New York. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (8)

  • Původní záměr byl natočit rovných dvacet povídek. Každá by se přitom odehrávala v jednom z dvaceti pařížských obvodů. Sice to tak bylo i zrealizováno, ale pro finální sestřih byly vynechány dvě povídky představující XV. a XI. obvod čili se od záměru odstoupilo. (DaViD´82)
  • Režisér Julio Medem měl také natočit jednu z povídek. Ač jí i začal připravovat, tak nakonec musel odmítnout, jelikož termín realizace kolidoval s natáčením jeho nového celovečerního filmu. (DaViD´82)
  • Povídka 'Parc Monceau' od Alfonso Cuaróna byla natočena jako jeden nepřetržitý záběr. (DaViD´82)

Související novinky

Zemřel herec Gaspard Ulliel

Zemřel herec Gaspard Ulliel

19.01.2022

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve věku 37 let zemřel po tragické nehodě na lyžích francouzský herec a držitel dvou cen César, Gaspard Ulliel. O jeho skonu informovala agentura AFP. Talentovaný… (více)

Festival krátkých filmů Praha

Festival krátkých filmů Praha

09.01.2016

Vyznání lásky osmdesátkovým akčňákům jménem Kung Fury, sonda do světa pornohereček, ale i pocta slavnému kameramanovi Jima Jarmusche a Guse van Santa. Takový bude 11. Festival krátkých filmů Praha,… (více)

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Clooneyho „bokovka“

Clooneyho „bokovka“

04.11.2009

George Clooney začne tento pátek v amerických kinech zírat na kozy a to je čas, kdy je potřeba upozornit na jeho osobu novinkou o nějakém dalším projektu. Král hollywoodských sympaťáků právě v těchto… (více)

Reklama

Reklama