Režie:
Ladislav SmoljakHudba:
Pavel VondruškaHrají:
Zdeněk Svěrák, Petr Brukner, Jaroslav Weigel, Genadij Rumlena, Jan Kašpar, Marek Šimon, Robert Bárta, Michal WeigelObsahy(1)
V pořadí objevů čtrnáctá Cimrmanova hra nás zavede do nitra kontinentu téměř nedotčeného civilizací. Čeští cestovatelé se tu setkají s podivným kmenem lidojedů a málem skončí na jejich jídelním lístku. Příslušníci tohoto kmene jsou zvláštní ve dvou směrech: svým vzhledem a svou neobyčejnou učenlivostí. Tyto vlastnosti umožnily Cimrmanovi vyřešit jazykové a inscenační problémy s elegancí, jakou mu ostatní světoví dramatikové mohou jen závidět. Kdyby takové téma zpracoval dejme tomu G. B. Shaw, strávili by diváci v hledišti 5 až 7 hodin. Cimrman tu vystačil (nepočítáme-li úvodní vědecký seminář) s pouhou hodinou. Poprvé v historii Divadla Járy Cimrmana vystupuje na jevišti i živé zvíře. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (217)
Dávám 4 ale jsou to spíše 3,5... Hodnotím po Českém Nebi a to je to nejhorší, co jsem od DJC kdy viděl. Afrika je vcelku dobrý námět, ale realizace je horší. Lidožravci (po té co se naučí češtině) mě totiž neskutečně iritovali. Jejich projev je totiž neuvěřitelně stupidní a debilní pochechtávání za každou větou drásá uši jak křída na tabuli. Jinak je hra vcelku snesitelná, i když první místa v pomyslném žebříčku oblíbenosti neobsadí. ()
V této hře, ale již v semináři se objevuje trochu vyprázdnění studnice nápadů autorů. Obojí je milé a vtipné, seminář má několik nezapomenutelných momentů (ačkoli, jména indiánských herců jsem zapomněl skoro okamžitě :-) a hře chybí spád a grády, i (ne)herci působí někdy ve svých rolích rozpačitě. Autoři si stále umí pěkně pohrát s češtinou, ale...Jak mám Cimrmany rád, toto už přece jen není ten starý dobrý Cimrman. ()
V přednáškách tentokrát zavítáme jak do Afriky (práce se zvířaty na železniční stanici), tak do předzvěstí informační doby (šapitó), nejlepší je ale Opeřený had (Tančila jako blázen až do bílého rána). Samotná hra je fajn, asi ne zcela nejlepší ze všech her, ale bod navíc dostává za jmelí. Co jmelí, ale jmelí.....a malý bonus za Josefa Václava Sládka! Já jsem se tedy bavil. ()
Trošičku slabší Cimrman ale i tak to je Nesmrtelné dílo.Někdo by řekl že sou vtípky moc laciné a jednoduché ale i přesto se jedná o humor inteligentní a originální.Ve hře dominuje jako obvykle Z.Svěrák coby vedoucí výpravy.Hodně dobrej je i náčelník afrického kmene J.Kašpar.Opět je zde několik desítek výbornejch hlášek co jen tak nezevšední. Inu Jmelí:-)))) ()
Určitě skvělá zábava, chytré vtipy, neuvěřitelné obsazení, ale mě některá místa přišla trochu nudná. Taková zbytečně nenaplněná. Ale přednášky mě bavili fakt hodně, a některé vtipy byli prostě perfektní. Na plný počet to ode mě není, ale za čestné čtyři určitě. Bavila jsem se, a navíc se tím člověk i pár věcí naučí. Pěkné. No pěkné! Ale co teprve jmelí.... ()
Galerie (7)
Photo © Divadlo Járy Cimrmana
Zajímavosti (9)
- Turecký zpěv, který můžeme slyšet při cestě do Afriky, nazpíval Petr Brukner. (mnaucz)
- Miloň Čepelka v této hře nikdy rád nehrál (hrál roli Cyrila Metoděje), a proto se brzy role v této hře vzdal. (mnaucz)
- Úryvky ze hry jsou použity v dokumentu o Zdeňkovi Svěrákovi Tatínek (2004). (mnaucz)
Reklama