Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 480)
Ukázka neefektního efektu. Po většinu krátké stopáže filmu jsem měl pocit, že jsem svědkem realizace typicky řídkého scénáře katastrofického filmu, který byl chytře obalen vytříbenými technickými prostředky a naservírován publiku za syrova. To bohužel nic nemění na tom, že pod syrovým obalem je „Monstrum“ propečené, místy až spálené. Vlastně i na technické provedení je nutno hledět v kontextu doby – stačí se podívat, do jaké míry dominuje ruční kamera např. současným americkým seriálům. Z tohoto pohledu podržel producent J. J. Abrams dokonale prst na tepu doby a předložil publiku snímek s povědomým vzhledem a obsahem, který plně vyhovuje současné posedlosti pocitem ohrožení. Bohužel „Monstrum“ není víc než obal a i ten obal hraje pouze na první signální. Tenhle film je pouze obraz a zvuk. Mizerné postavy, afektovaní herci, žádný obsah. Ačkoli se jedná o bezesporu kvalitní žánrovou záležitost, způsob, jakým z filmu prosvítá jeho ledabyle zakrytá konvenčnost, mě zklamal. Navzdory skromným očekáváním... [6/10] ()
Originální myšlenka brilantně roztažená do celovečerní podoby. Reeves je silný jak v detailech, tak v celku a když už si myslíte, že usne na vavřínech, vybalí na vás další trumfové eso. Pečlivě vymyšlená zábava nejen pro fanboye. Nejsem si jist, jak to bude fungovat při druhém zhlédnutí (nebo třeba v dalších projektech), ale jisté trendy z toho trčí na sto honů a přitom je to pořád lehkonohá popcornová zábava, která vám nažene husí kůži. Kdo někdy přemýšlel nad tím, co by v podobném případě dělal, kam běžel, komu volal a čím odháněl mimozemské potvory (a že asi všichni...), ten před Reevesem musí smeknout. (80+%) ()
Asi tak dvacet minut jsem nechápavě koukala, na co jsem se nechala vytáhnout do kina a pořád jsem si říkala - nemělo to být scifko? Jenže pak se ozve první otřes a celá ta partička mladých, co si doteď nahrávala svoje bezvýznamné problémy na video má najednou velké starosti, jak vůbec zachránit holý život. Kdo nemá rád Blair Witch, ať tenhle film snad radši ani nezkouší, ale pro mě to mělo slušně děsivou atmosféru a samotné monstrum mě dost příjemně překvapilo svojí neobvyklostí. Překousněte tu roztřesenou kameru a občas mizerné záběry a vžijte se do toho a nemůžete být zklamáni. ()
Tento film mi přišel docela zajímavý; ne v ději, protože tématika "něco útočí na město" tu byla již mnohokrát. Zajímavý v tom, jak byl natočen, a vůbec jak byl celkově pojat. Dávalo to filmu jistou autentičnost. Takový film jsem, co se pamatuju, ještě nikdy neviděla, a pokud měl být film Monstrum prvním, jsem docela ráda, protože jde o zajímavý a vcelku vydařený kousek. Trochu mi to připomínalo film "The Mist". Jen mně ještě napadá, jak by tento film asi vypadal, kdyby byl natočen "standartním" postupem... ()
Abrams je pravděpodobně génius v marketingu a schopnosti trefit se do vkusu diváka, ale není to Bůh. Zde to dokazuje, když předložil v trailerech vizi New Yorku pod útokem neznámé potvory sledované z pozice několika prostých občanů s kamerou, kteří jdou napříč městem zachránit přítelkyni, jednoho z nich. Fádní zápletka, kterou jsem snad i ignoroval a očekával zábavu. To byla poměrně velká chyba, protože po prvních 20ceti minutách nudy, které z filmu dělají spíše komedii mi bylo předloženo až příliš nereálné a na efekt natočené dílo, které svou dokumentárnost má jako poslední možnost zajímavost. Kamera ušla, ale hlava sochy svobody o rozměrech dvou aut vedle sebe byla totálně k smíchu a scény, ve kterých "rádoby kameraman" raději točí než, aby přidal ruku k dílu byly naprosto k smíchu. V podobné chvíle jsme se jako divák začal ptát proč, proč drží ten člověk kameru a sleduje jak ostatní umírají? Odpověď pochopitelně nikde a ani to obrovské neskutečné monstrum mi nebylo předloženo, jak bych si přál. Jediné štěstí má snímek v tempu, které mi nedávalo prostor na příliš těchto otázek, ale po skončení se sami vynoří a otravují mojí mysl. Ani několik dobrých scén nedokáže unést celý snímek, který je na efekt příjemný, ale také směšný až stupidní. Příběh je velké klišé a už jen čekám, až bude natočen druhý díl, v kterém se snad dozvím o té potvoře trochu víc a už to nebude s rozklepanou kamerou v ruce. Nejsmutnější mi přišel fakt, že na konci vám má být líto ústřední dvojice, ale jejich romantická rovina v mých očích naprosto nefungovala. Velmi slabé 3*, po druhém shlédnutí, pokud k němu dojde, to budou jistě 2, škoda. PS: připadali ty malý potvory někomu jako zmenšená kopie "hmyzu" z Hvězdné pěchoty? Kde je originalita...Pozn.:neviděno v kině a nějak mě to nepálí. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- Scéna, kde hlavní hrdinovia boli v obchode s elektronikou, sa odohrávala v Los Angeles, Downtown. (Greenpeacak)
- Scény, kde bolo možné vidieť paľbu tankov a vojakov, sa natáčali na pozemku Warner Bros v Burbank v Kalifornii. (Greenpeacak)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 80 milionů amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 172,4 mil. (NIRO)
Reklama