Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 1

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Diskuze

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

Gladiator15: Jen na notebooku? Nemáš na mysli stereoskopické? Tomu popisu by to odpovídalo.

Gladiator15

Gladiator15 (hodnocení, recenze)

3D bez okuliarov je už aj na notebooku. Bohužiaľ sa dá pozorovať len z jedného uhla. Na notebooku to síce vyriešili tak, že notebook sníma tvár užívateľa a podľa toho sa ten 3D obraz prispôsobuje. Nevýhodou je, že ten systém sa vie prispôsobiť iba jednému človeku. Takže v kine je to v tejto podobe nepoužiteľné. Samozrejme táto technológia je ešte len na začiatku, snáď prídu z niečím lepším.

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

Inirdin: Podle mě ve 3D bez brýlí půjde akorát o to, že bude možná nahlížet z více úhlů, ale zde je to jen o tom, co si každý představuje.
LojZza: Mám oči v pořádku a nosím nedioptrické brýle. A srovnávat ty těžké krámy na 3D s brýlema obyčejnýma je skoro neschopnost srovnat si dvě podobné, avšak rozdílné položky.

LojZza

LojZza (hodnocení, recenze)

st.ranger: Ja si myslim, ze s brylemi nebo bez, bude 3D uplne stejne. A samozrejme ze bude zalezet kde v sale sedis. Stejne tak plati, ze clovek co sedi uplne vpravo ma jinou perspektivu nez clovek co sedi presne uprostred. Kdyz odsuneme stranou argumenty typu "bryle mi na nose vadi" (tak mne napada jestli ti dotycni zvladnou nosit napriklad bryle slunecni), tak ta kvalita zazitku ze 3D bude uplne stejna.

Inirdin

Inirdin (hodnocení, recenze)

st.ranger: Až bude 3D bez brýlí tak právě naopak bude mnohem důležitější v jakém úhlu pohledu se dívák dívá. (viz. Nintendo 3Ds) Ovšem tahle technologije je nejspíš pro kina zapovězena jelikož si nedokážu představit tokoví displej. 
jojo33: Ehmm... To je pes Tintina osobně mi to připadá jako nejlepší překlad (překlad?) a nedokážu si ty komixi (film) představit se psem Snížkem, Miloušem, Běloušem, ... a podobníma hovadinama.

jojo33

jojo33 (hodnocení, recenze)

Mohol by mi niekto vysvetlit, co to znamena to - filuta - to som si myslel, ze po cesky viem vsetko, jazyk plny tajomstiev...

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

LojZza: Zkus hádat. Někdo mi tu dával návod, jak se koukat na 3D. Pokud sedíš ve špatné řadě, obraz je plastický, rozmazává, je to jen vystouplá plocha z pozadí. Bez brýlí bude jedno, kde sedíš a navíc tě nebudou otravovat. K tomu připočteme ztmavení a je to jasný vítez.
prasezlesa: Souhlasím, přece nebudu na špatném filmu hodnotit trapný efekt.
Kass: Sice jsem poslední, kdo by mohl něco srovnávat, ale byl jsem v IMAXu na Beowulf a Avatar a překvapivě Beowulf mi přišel ve 3D lepší než Avatar, avšak pro oba platí to, co pro normální 3D sály, pořád je to pro mě jen vystupující plocha.

Kass

Kass (hodnocení, recenze)

Na 3D jsem od "Avataru" až po dnešní projekci "Titntina" nebyl. A dlouho zase nepůjdu. Vadí mi ty brýle. Když pominu fakt, že potlačují přirozený jas a kontrast filmu, cítím se s nimi nepřirozeně a po cca půlhodině mě začnou přímo rušit (respektivě si skrz otlačky permanentně uvědomuji jejich nežádoucí přitomnost). To mi za těch několik místy vskutku kouzelných 3D scén nestojí. Samozřejmě, nikdy jsem nebyl v IMAX kde obraz zjevně vypadá mnohem líp. Jde ale hlavně o to, že brýle ruší moji pozornost a plně se nedokáži oddat tomu co se děje na plátně. Paradoxně mě tedy takhle prezentované 3D nevtahuje do děje, ale právě naopak.

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

Arbiter: Pro bude 3D až bez brýlí, zatím je ton upgrade zeleno-červených polí. A když jsem se ještě dozvěděl, že na 3D koukám špatně, není se čemu divit, že k tomu mám negativní postoj.

Arbiter

Arbiter (hodnocení, recenze)

3D je stejne chudak. Filmari za nej vydavaj kde co a divaci ho prozmenu chapou kazdej po svym. Debilne marketinhove libivy oznaceni '3D' by bylo mnohem realisticteji v tlači prijato treba jako 'Plasticka hloubka obrazu'. Takhle po tom jeden pomalu chce virtualni realitu a je zklamanej, druhej ma osypky pri sebemensim naznaku demonstrace moznosti a treti ma pocit, ze to je vlaste plochy. Kez uz konecne odpadne nutnost nosit brejle, sjednotej se ceny, nebude potreba to cpat jako lakadlo na plakaty a lidi prestanou mit potrebu si vzajemne vysvetlovat, jak to teda je..

Kubi21

Kubi21 (hodnocení, recenze)


Arbiter: Díky za info. Já to risknu. Avatar byl skoro dvakrát tak dlouhej a tohle je Steven. Já to dám.

Arbiter

Arbiter (hodnocení, recenze)

Kubi21: V tom případě, se nedá vydržet.
 
Jinak není křiklavé, vytváří krásně plastickej efekt i mimo Imax, neni teatrální a krásně podporuje hrátky volný kamery.

Kubi21

Kubi21 (hodnocení, recenze)

Dočkal jsem se a dnes vyrážím. Sice bude dabing a 3D, ale když to chce moje lepší polovička. Tak se zeptám, dá se 3D vydržet, zatí jsem viděl tři filmy, ale ve všech mne dost sra.. a to i včetně Avatara.

M.F.STUDIO

M.F.STUDIO (hodnocení, recenze)

TheDarKnig: Přesně tak! Hlavně se směji teďka všem kolem kteří na to nechtějí jít, nebo o tom filmu pochybovali! :D

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

M.F.STUDIO: souhlasím, vždyt se od začátku psalo, že tenhle film vychází z Tajemství Jednorožce, Rudého Rackhama a Kraba se zlatými klepety, ten závěr měl spíše navnadit na další dobrodružství obecně než na hledání pokladu samotného

M.F.STUDIO

M.F.STUDIO (hodnocení, recenze)

Poklad Rudého Rackhama určitě nebude jako samostatný film... bylo by to hodně nelogické...

M.F.STUDIO

M.F.STUDIO (hodnocení, recenze)

Tak, rád bych vám v tom udělal pořádek... Z pokladu Rudého Rackhama vychází částečně i Tajemství Jednorožce... Druhý díl Chrám slunce vychází ze dvou komixů - 7 křišťálových koulí a Chrám slunce. Oba dva tyto komixy se točí kolem postavy profesora Kalkuluse, který Tintinovi a Haddockovi dodá ponorku, se kterou putují pro poklad Rudého Rackhama pod vodu. Můžeme tedy a největší pravděpodobností očekávat, že poklad Rudého Rackhama bude nalezen na začátku druhého dílu a během něho se Tintin seznámí s profesorem, kolem kterého se pak později bude točit celý film.. logicky by to navazovalo. :D

Baxt

Baxt (hodnocení, recenze)

t.mon: To byla kravina, dvojka bude opravdu Chrám slunce.

t.mon

t.mon (hodnocení, recenze)

MartinezZwoody: S tím Chrámem Slunce mi to nejde do hlavy. Vzpomeňte si přece na novinku Tintin 2. To má zase zfilmovat Míříme na Měsíc a První kroky na Měsíci. Ale doufám, že ten Rackham bude.

woody

woody (hodnocení, recenze)

MartinezZ: Druhý Tintin bude právě Chrám slunce, je k němu i scénář, teprve ten třetí by měl být Poklad Rudého Rackhama...

MartinezZ

MartinezZ (hodnocení, recenze)

t.mon: Pokud se studio rozhodne, že si na sebe film vydělal, druhý díl bude režírovat Peter Jackson, který tady dělal druhého režiséra. dělat na tom ale začne až poté, co se dotočí film Hobit, což nemusí být tak hned, takže příští rok na druhého Tintina nečekej. A běhe, toho, co blbě žvástám už je tu profil druhého Tintina na 2013:
http://www.csfd.cz/film/305554-adventures-of-tintin-prisoners-of-the-sun-the/ 
A dokonce už i třetího na 2015:
http://www.csfd.cz/film/271839-untitled-third-tintin-film/ 

t.mon

t.mon (hodnocení, recenze)

Právě jsem se vrátil z kina. Je to úžasný! A dabing mi nevadil.  Kdy myslíte, že bude Poklad Rudého Rackhama?

AndreyCSFD

AndreyCSFD (hodnocení, recenze)

berg.12: Já s AJ problém nemám, ale kamarádi ano, takže titulkovaný film je dobrý kompromis. Každý, i ten průměrně vzdělaný právník, nemusí být angličtinář (jsou i jiné jazyky, že). Stejně 3D kazí oči a verze 3D+titulky jsou vzácné, protože do tohohle formátu se vkládají špatně a bývají méně čitelné (aspon co jsem viděla v zahr.).  BTW s angličtinou by měla být u Tintina v pohodě většina maturantů z AJ, takže tvoje narážka na můj profesní ,,cech" je značně od věci, ale pobavila:-)

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

st.ranger: Sledování 3D je hlavně nezvyk, ale k tomuhle by nemělo docházet. Někdy můžou být vadné brýle, u technologie IMAXU zase stačí naklonit hlavu, aby se stalo to, o čem píšeš. Nezvyk spočívá hlavně v pocitu zaostřování, ke kterému je oko zvykem jakoby nuceno, ale ke kterému fakticky nedochází. Často tak, zejména v rychlejších scénách,  vzniká pocit rozmazanosti či nepřehlednosti. Stejně jako ve vztazích pozadí-popředí. Na to stačí pohled trochu uvolnit, nesledovat jednotlivé výseky na plátně, ale více zapojit periferní vidění na celek. Na každého to působí jinak, stejně jako 3D obrázky, které jedni vidí hned, druzí ani kdyby se na hlavu postavili. U filmů to je jednodušší, protože to za člověka dělá technika, ale i já si dal jako rozcvičku tak tři 3D filmy, než jsem šel na Avatara a udělal jsem dobře. Obraz by se měl sloučit za každých podmínek, ale vpředu je do 3D zrak daleko více vtažen. U velkých kinosálů (Slováč  1) bych doporučil tak 4/5 řadu, u středních (Slováč 4) 2/3.

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama