Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle dílo je pro mě osobně docela zklamáním. Paní Janžurová (která podle mě patří k našim nejlepším současným herečkám) mě svým hraním zaujala až zhruba posledních 10 minut filmu, což mi nepřipadá jako moc vyrovnaný herecký výkon; zbytek filmu jsem si jí skoro nevšiml. Ostatní protagonisté, vyjma Kotršové jako babky, taky nic moc a zápletka s popelem mě téměř minula. Na filmu mě nejvíc zaujala ta partnerská krize, ta byla opravdu jako z reálného života. Docela zvláštní byla hudba; sice se mi docela líbila, ale chvílemi se sem vůbec nehodila. Nezlob te se na mě, ale ač se mi většina českejch filmů natočenejch po roce 1989 líbí a dokážu některé ohodnotit i 4 či 5*, tenhle mě prostě nějak nenadchnul a neoslovil, takže hodnotím jen průměrem. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Další z nemnoha filmů, kde je zmiňován Rakovník :-) Ale pouze zmíněn, v Rakovníku se film jinak vůbec neodehrává. Zajímavá, i když trochu smutná rodinná komedie (rodinná především v tom smyslu, že tam hraje rodina Ivy Janžurové), kde Iva Janžurová sedí opravdu skvěle. Nejen že se člověk pobaví, ale také se může zamyslet nad vlastním životem, vztahy. Tento rozměr mnoha dnešním filmům chybí. Ještě pro zajímavost: SPZ aut z Rakovníka ještě před změnou na systém krajských poznávacích značek skutečně byla RA, ale nikdy nedošla řada až k RAK jako na filmovém Wartburku, skončila v sérii RAE. ()

Reklama

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Vpustil jsem Alici Nellis k sobě do obýváku. Udělala tam pěknou paseku trvající něco přes 1,2 hodiny a s elegancí sobě vlastní odplula pryč:-) Teď VÁŽNĚ. Tenhle film mě převrátil naruby, vypral na 40 a vyždímal na 1500 otáček za minutu. Nevím co Nellis udělalal s herci, ale jejich výkony jsou naprosto famózní. A závěr graduje takovým způsobem, že se mi naskakovala husí kůže! ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Filmy Alice Nellis vyprávějí o o lidských, potažmo rodinných či partnerských vztazích a mají jen minimum děje. Dívám se na ně, tohle všechno mnou proplouvá a při závěrečných titulcích zjistím, že se mi to líbilo :-) Tohle platí o Ene Bene i o Výletu - někdo může namítnout, že je to stále to samé (zvlášť při podobném obsazení), mě to ale tak nepřipadne. Tenhle argument podpírá i vynikající Igor Bareš, černočerný humor a Theodora...která je...kočka ;-) Navíc s paní Ivou Janžurovou jsem měl možnost se osobně setkat, je to příjemná, zajímavá herečka, vůbec se nedivím, že si vybírá takovéhle netradiční a přitažlivé herecké příležitosti! ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alice Nellis .. Po filmu Ene Bene jsem byl natěšený i na tento film, ale ve výsledku jsem byl trochu zklamán. Možná to bylo moje přehnané očekávání. Nakonec vlastně nevím čeho.. Ale určitě to stojí za zhlédnutí, Alice Nellis totiž za kamerou umí a Janžurová před ní jak by smet! ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)

Reklama

Reklama