Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický portrét polistopadové doby, kdy totalitní praktiky mocných našly živnou půdu v organizovaném zločinu a kriminálním podsvětí. Není divu, že se brzy rozpoutal boj o moc a peníze, který zcela potlačil práva jednotlivců a nebral ohledy na nic a na nikoho. Prvním mužem odsouzeným za nájemnou vraždu se stal Jiří Kajínek, obviněný z vraždy podnikatele Pernera a jeho osobního strážce Klempára. O jeho vině však i po deseti letech stále přetrvávají pochyby. Poté, co se pokusil uprchnout z věznice na Borech, se jeho případu ujímá mladá advokátka Pokorová, která žije se svým šéfem, právníkem Dočekalem, jenž Kajínka sám neúspěšně obhajoval. Pokouší se ji odradit, ona je odhodlána najít důkazy, které by jí umožnily případ znovu otevřít. Jak postupně odhaluje prorůstání zločinu do státní správy, zdá se stále pravděpodobnější, že její šance dosáhnout obnovy procesu jsou marné. Potom se však Kajínkovi podaří uprchnout z Mírova, věci dostanou nečekaný spád a Pokorová se konečně dostane na stopu tomu, co se tehdy stalo a kdo stojí v pozadí Pernerovy vraždy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 168)

POMO 

všechny recenze uživatele

Moderný vizualizmus “roztraseného”, realistického thrilleru v českom prevedení nie je trapný, naopak funguje dobre a pomáha vyzdvihnúť zážitok z filmu, ktorý nemá príliš čo ponúknuť po obsahovej stránke. Vo chvíli keď sa konečne rozbehne, totiž skončí. To ale nie je výtka scenáristom, ale českej Policii, ktorá Kajínka tak rýchlo chytila a nedala mu priestor narobiť vonku viacej neplechy :) Herci slušní, komerčný úspech obdivuhodný. Žeby sme sa v budúcnosti od Jákla dočkali prvého naozaj dobrého českého akčného filmu? Aby si na seba zarobil, musel by disponovať divácky podobne atraktívnym námetom ako Kajínek, čo nebude ľahké... ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Mě osobně teda Jákl potěšil, že na českou filmovou scénu přines trochu toho dravějšího točení v americkým stylu, který asi okoukal, když sám šaškoval v Americe, sice to teda mnohdy s tou super akční a super nápaditou a dravou kamerou přehání, ale to nic nemění na tom ,že Jákl svůj debut zvlád fakt dobře a vidět v našem filmu kvalitní bitku, to je jako vidět Eltona Johna bez teploušských oblečků, prostě prakticky nemožný a Jákl to přece dokázal. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

KAJÍNKOVI nikdo na dlouhou dobu nevezme rekord za nejlepší návštěvnost za první víkend, ale ve výsledku jde o rozporuplné dílo, které dost dobře neví, koho chce oslovit. Jednalo by se o výbornou exploataci, jež bulvárním způsobem těží z domácích předsudků (zkorumpovanost policie, podsvětí ovládané vládními špičkami a vykreslení menšin) a vzhlížení k západu (scottovsky dravá forma s greengrassovsko-wooovskou akcí), kdyby nešlo o příběh inspirovaný skutečnými událostmi, a tak by mohlo jít o žánrově uspokojivý počin. Okázalý odkaz na I SPIT ON YOUR GRAVE dává na vědomí, že se bude operovat na bázi rape-and-revenge thrilleru. (Potenciální spoiler: rape - první část, motivace advokátky, revenge - druhá část po odtajnění motivace advokátky, Kajínek na útěku. Konec spoileru.) Jenže očekávání spojená se znalostmi žánru zde kolidují s obeznámeností se skutečným případem mírovského uprchlíka, tudíž ona část s pomstou není dostatečně uspokojující. Dalo by se polemizovat, nakolik má ona hořká pachuť po skončení odpovídat rozhořčení z vývoje demokracie po pádu totality, když i přes dobovou ukotvenost se setkáváme s řadou těžko nezáměrných anachronismů (vysílání zpráv v HD, současné mobilní telefony, notebooky či poznávací značky na automobilech), ale spíš jde o celkovou rozháranost celého projektu. Jako politický thriller by totiž film selhal, protože Marek Dobeš se sice etabluje jako žánrový znalec, ale nikoliv jako scénárista píšící sofistikovaná díla, a debutující režisér Petr Jákl nedovede vést herce, aby hráli v jedné poloze, celku dát soudržnou podobu a opodstatnit zvolené formální podstupy (rekontextualizace úvodní scény do nového významového rámce, rakurzy a tříštící se zvuková stopa, vystříhávání políček pro zdynamičtění a zběsilé sedmdesátkové zoomování i během rozhovorů) napojením na některou z postav, určitým typem myšlení či něčím podobným. Je tak jasné, co film říká, ale nemá ujasněno, komu to chce říct a proč mu to říká zrovna takovým způsobem. Navíc ty opravdu povedené exploatace slouží jako "historické dokumenty", aniž by byly explicitní v odkazování se na to, co se zrovna snaží reflektovat, a tak KAJÍNEK s odstupem času spíše poslouží jako důkaz toho, že kombinace exploatace a politického thrilleru inspirovaného skutečnými událostmi ve výsledku dost dobře nefunguje, ale dokáže blockbusterovou propagací natahat diváky do kin. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Filmová obdoba MF Dnes: bulvár, který si hraje na seriózní žurnalistiku. Exploatační atrakce (anální sex!, slzy!, krev!), za každou cenu zajímavá vizuální stránka a postavy, které lze charakterizovat jedním slovem (s vykřičníkem) dělají z komorního soudně-vězeňského dramatu skoro antickou tragédii. Všechno je na povrchu VELKÉ a DŮLEŽITÉ a rozhodně se od nás nežádá, abychom se pod tím povrchem moc šťourali. Role jsou rozdělené jasně, protagonista je superkladný borec, kterému parta sviní zmrvila život (čemu bych po odmyšlení titulku „inspirována skutečnými událostmi“ neměl problém uvěřit). Dramaturgie byla zvládnuta obstojně. Konec jedné scény probouzí zvědavost, co bude v té příští, jednoduché vizuální zkratky pomáhají s orientací ve vztazích mezi aktéry a podstatné informace jsou opakovány dost důrazně, aby vám po pár desítkách minut došlo to, k čemu se právnička šokovaně dopídí krátce před koncem. Použité formální prostředky jsou navíc natolik nadužívané, že na začátku většiny scén budete vědět, kam režisér míří (tady někoho zastřelí, tady někdo vyletí z vozovky), kvůli čemu je film prost jakéhokoli překvapení. Jakožto podívaná jak pro ty, kdo jsou vůči neskutečné naivitě neteční, tak pro ty, kdo se onou naivitou dokáží dobře bavit, Kajínek vyčnívá z žánrové české produkce, která tuhle "binární" možnost kulturního vyžití, určitý prvek sebevědomé brakovosti, nenabízí. 50% Zajímavé komentáře: Faidra, Psema, JFL, FlyBoy, NinadeL, Marthos, Dannysek4U, Pasifae, Jack.Pott ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Typicky český obsah s rádoby přesahem a s nefungujícím nabádáním diváka k zamyšlení se tu střetává s výborným, pomalu až americkým vizuálem. Řemeslo odkoukal Jákl dobře, to se mu zase musí nechat. Kamera je výborná, střih dynamický, celý to docela rychle uteče a hudba se taky docela povedla. Bohužel se zbytkem už to tak slavné není. Dialogy jako by vypadly z Ulice či jiného nováckého seriálu. Kamera se někdy klepe i na místech, kde to není nutné. Ale hlavně, kdyby to celé nebylo o Kájínkovi, ale o nějakém no name vězni, tak by výsledný dojem byl asi lepší. Takhle tomu nemůže uvěřit ani člověk, co o tom ví jen málo informací. Některé scény, i když nejen kvůli tomu, vyznívají velice vtipně a ty, které nezkazí scénář, ty zkazí někteří herci, jako např. Noid a Bendová, která se postarala o největší wtf scény filmu. Zbytek hereckého osazentstva je na tom tak 50:50. Z Lavroněnka jde sice respekt, ale jakmile promluví, tak je všechno v tahu. Vilhelmová se sem nehodí a nejlépe tak z toho vycházejí bratři Dlouzí, kteří jsou opravdu výborní a jakmile je jeden z nich na scéně, tak je aspoň na co se těšit. Po řemeslné stránce tedy Jákl uspěl, příště by si k tomu měl ale vybrat i adekvátní látku. Akční béčko v našich končinách a s ním za kamerou by jistě nebylo špatné.50% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (44)

  • V číslech: Herecká sestava byla poskládána z pěti různých zemí. Při zásahu URNA způsobily rozbušky hluk okolo 300 dB. Scénu s autem, letícím z mostu, snímalo sedm kamer. Catering během natáčení připravil přes 5400 jídel. Během natáčení bylo vystříleno 600 nábojů. Natočeno bylo celkem 150 hodin filmového materiálu. Při natáčení bylo použito 50 zbraní. Klapka klapla přesně 1609krát. (Dreadd)
  • Alici Bendovou (Křížková) měla dle smlouvy v erotické scéně zastoupit dublerka, ale podle režiséra Jákla byla málo žhavá a živočišná, takže do toho herečka nakonec skočila sama a nálada z natáčení jí prý vydržela až domů. (Karlos80)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

Lloyd Kaufman na Bloody Xmas Festu

23.10.2010

Hororový guru, na kterém vyrostl Quentin Tarantino, přijíždí! Lloyd Kaufman hlavním hostem 2. ročníku Bloody Xmas festu. Lloyd Kaufman je hororová legenda. Quentin Taratino, který na Kaufmanově… (více)

Zemřel Vladimír Dlouhý

Zemřel Vladimír Dlouhý

20.06.2010

Už jako dítě se sice objevoval ve filmu a v televizi, ale po herecké profesi netoužil. Chtěl se stát stavebním inženýrem jako jeho otec. Po neúspěšném pokusu o přijetí na průmyslovku se šel učit… (více)

Reklama

Reklama