poster

Zkrat

  • USA

    Haywire

  • Slovensko

    Skrat

Akční / Thriller

USA / Irsko, 2011, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Amarcord_1
    **

    40% - Narativní selhání kolosálních rozměrů. Jestli za tím někdo vidí nějakou sofistikovanou legraci, dobře mu tak. Já takové štěstí neměl a už po prvních dvaceti minutách filmu jsem se nemohl zbavit dojmu, že se vše zajímavé vešlo již do traileru, a co v traileru nebylo, to bych s klidem oželel. To je sice dost nelichotivý dojem, ale vážně... Když si každých deset minut říkám, že postavy se v jediné scéně pronásledují, kráčí, nebo na sebe koukají o deset až dvacet sekund déle než by bylo přesvědčivé, a že díky tomu je najednou vidět ruka nešikovného filmaře, kterému nevychází jakýsi experiment, je to NUDA k zbláznění. Tenhle film má problém s originalitou, s formou, ale nejvíc ze všeho sám se sebou, což dokázal na zpackaných závěrečných dvaceti minutách, během kterých někteří návštěvníci kinosálu hlasitě chrápali...a já mohl jenom souhlasit.(29.3.2012)

  • castor
    ***

    Měl jsem k dispozici nějaké volné lístky, tak jsem po čase zas vyrazil do kina. Názory na Haywire se docela dost liší, já stojím někde uprostřed. Jedno je jisté, Steven Soderbergh dál mile překvapuje svým žánrovým rozptylem. Jeho novinka se naštěstí neopírá o nějaký stroboskopický střih a digitální triky. Sází na poctivou fyzickou akci (Gina Carano o bojových umění leccos ví), hladí tím, že je čistě nasnímaná a precizně sestřihaná. Jenže tím solidnímu náběhu na agentský film roku dochází dech. Poměrně prostá story se totiž tváří jako špionská vážnost sama, Soderbergh se snaží, aby bylo vše neotřelé, vědomě jde proti konvencím a neptá se, jestli o to divák stojí. Ten, troufám si odhadnout, by chtěl příval adrenalinu (jako v případě úvodní bitky s Tatumem, hotelové bitky s Fassbenderem, automobilové honičky s policajtama nebo úprkem po střechách) ve větším balení. A co, že je leccos úmysl s potutelným Soderberghovým úsměvem někde za rohem? Díky umně nasnímaným soubojům se možná divák tetelí blahem, ale to ještě filmový zážitek nedělá. Zvlášť, když vedle výše zmíněných „lahůdek“ jsou spoje, které tak úplně nelahodí uchu a oku diváka. A to jde hlavně na Soderberghova bedra!! Přiznejme si, že hrdinka namočená do podvrhu proradným šéfem, jdoucí po odhalení pozadí celého podrazu a následně po krvi těch, kteří vše zosnovali, není úplně neotřelé povídání a tím, že na nás Soderbergh hned z úvodu vybalí tři časové roviny, to příliš nezachrání. Ba naopak. Je to všechno tak trochu škoda, zvlášť když zase dostal před kameru zajímavou hereckou skvadru (dle mého ji nevyužil). Nedokážu odhadnout, zda má Carano před sebou nějakou zajímavou kariéru, kovaná herečka to není, svou práci ale odvedla velmi spolehlivě – navíc ve večerní róbě vypadá úchvatně..(16.3.2012)

  • Shakers
    ****

    Steven Soderbergh si privolal do filmu opäť známe tváre a pre mňa je to asi aj dôvod, prečo ma ten film s časti bavil. Je pravda, že tých hercov tam je moc a nie každý dostane svoj priestor, ale keby tie vedľajšie role hrali nejaké béčkari, tak by ma to bavilo ešte menej. Ale k filmu. S hereckým obsadením som teda spokojný a príbeh tiež nie je zlý. Páči sa mi akým štýlom je to divákovi podané a o to je to zaujímavejšie. Čo sa týka hlavnej star Giny Carano, tak rozhodne prekvapenie a po dlhej dobe konečne nie len stroj na zabijanie ale aj kočka, ktorej som tie kopy uveril (prečo asi, že :-). Čo sa týka akčných scén, tak sú podla mňa dosť dobre, aspoň mne sa páčili a dokázal som si ich vychutnať. Ako ste si už možno všimli film ma len hoďku a pol s titulkami, takže tempo filmu skoro nikde nedrhre, stále sa vysvetľuje alebo kope, no na druhú stranu, ten príbeh aj keď je pekne naservírovaný, nie je zas extra zaujímavý, či napínavý, čo je škoda. Ale bavilo ma to. 80% - 4*(30.9.2012)

  • verbal
    *****

    Naserete li testosteronovou prsatici s premenstruačním syndromem, máte kolem krku anakundu dřív, než stihnete zabouchat rukou o tatami a skálopevný stisk macatých stehen nepovolí, dokud barva vašeho obličeje nepřipomíná třikrát použitý tampón. Vynikající shemale fatale na zabijácké misi napříč kontinenty, u níž si bude nejedna militantní feministka čechrat bobra a machistický šovinista sahat po suspenzoru. Historicky první, dokonalý Soderbergh, u něhož člověka nepřemáhá narkolepsie, než se hrdinové unyle prokuckají k závěru či nudně prokecají k rumu s kolou v Zátoce sviní. A teď mě omluvte, musím jít preventivně ztřískat manželku, než mi to doma přeroste přes hlavu.(24.4.2012)

  • Gilmour93
    ****

    Mallory je dívka mých snů. V potemnělém parku bych se s ní o sebe nebál, autem couvá rychleji, než já jezdím směrem dopředu a je iniciativní v sexu. Co na tom, že po předehrách (jejichž krátkou, byť z rukou trochu vymknutou ukázku, jsme mohli vidět při druhé hotelové scéně s Fassbenderem) bych častěji investoval do nového nábytku.. Slovem "shit" to začíná i končí, ale to mezitím je povznášející hravost obratně laškující se zavedenými postupy. Soderbergh mě položil do houpací sítě tuctového příběhu, pustil chill-out melodii a precizní režií i kamerou mi dopřál devadesát minut stylové relaxace. Škoda, že Zkrat ještě pár minut netrval - docela rád bych viděl jaký odstín nachu by se objevil na lících Antonia, až by si dal kolem krku to slušivé boa ze vzteklé krajty stehenní..(16.7.2012)

  • Gina Carano

  • - Úplne prvé a posledné slovo, ktoré vo filme zaznie je "Shit." Mallory (Gina Carano) ho povie na začiatku a Rodrigo (Antonio Banderas) na konci. (m.a.t.o.)

  • - Film bol ohlásený pod názvom Knockout, no ešte pred začiatkom produkcie sa jeho názov zmenil na Haywire. (m.a.t.o.)

  • - Mallory Kane (Gina Carano) nosí ve filmu zelenou mikinu s nápisem „Trinity College Dublin“. Samotná herečka ve skutečnosti chodila na střední školu v Las Vegas, která se též jmenovala Trinity. (Gatz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace