Režie:
Marek NajbrtKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Midi LidiHrají:
Pavel Liška, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Marek Daniel, Jan Budař, Jana Plodková, Lucie Benešová, Katarzyna Zawadzka, Krzysztof Czeczot, Marcin Kobierski (více)Obsahy(1)
Čtveřice populárních herců – Tomáš Matonoha, Pavel Liška, Josef Polášek a Marek Daniel – se rozhodla natočit své vzpomínky na bezstarostná léta studií na brněnské JAMU. Dnes už legendární kabaret Komediograf, který s úspěchem hrají hlavní protagonisté téměř dvacet let, vznikal právě v uvolněné atmosféře první poloviny devadesátých let minulého století, kdy „komunismus zkrachoval a kapitalismus ještě nezačal a kdy jsme všichni měli dobrou náladu.“ Originální humor ústředí čtveřice umocňuje osobitý nadhled Jana Budaře, který v téže době studoval na JAMU o několik ročníků níž. Kultovní scénky, sametová euforie, totální svoboda, hudba okamžiku, absurdita mládí či laskavost kamarádství, které pomáhá překonat i to nejtěžší zkouškové období, to vše nabídne Polski film, až přijde do kin. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (433)
film o hercích a pro herce...hodně netradičně pojatý snímek ve kterém Najbrt umně stírá rozdíly mezi pravdou a fikcí.I divák který nepatří mezi příznivce ústřední čtveřice si zde přijde na své,jelikož Polski film je místy neuvěřitelně vtipný a nebojí se jít do neprobádáných vod.V českém film věc takřka nemyslitelná a už jen za to před tvůrci klobouk dolů.Po Ondříčkově Ve stínu druhý nejlepší český film loňského roku...80% ()
Jak už to tak posledních pár let u českých filmů bývá, v průběhu filmu se bavím, zasměju a rozhodně se nenudím. Ale po konci promítání vyjdu ze sálu a uvědomím si, že nemám nutkání o posledních desítkách strávených minut nějak hlouběji přemýšlet. Slušný nápad a spousty vtipných momentů. To, co se mi ve spojení s tímto filmem zaryje do paměti nejvíce, je náhodné setkání s rozjuchaným Markem Danielem v jedné karlovarské uličce:) 47. MFF KV. 6/10 ()
Všichni si myslí, že herectví je umění přetvářky. Ale herectví je umění vcítit se do situace, ne do přetvářky kurva. Třeba tyhlety hadry jo. Sem oblečený jako čůrák, ale nehraju čůráka. Já sem čůrák. Jednám jako čůrák, chodím jako čůrák, cítím se jako čůrák, sem čůrák. A těmhle mým oblíbeným čůrákům, dávám plný počet. Díky za Pavla Lišku (♥) i za ostatní čůráky s jedinečným humorem. Víc takových čůráků! A Havlátů! ()
Marek Najbrt je č*rák. Všichni jsme, ale on je největší. Prostě v mých očích synonymum pro Boha českého (a teď už i polského) filmu. Sežral jsem mu prvotní Mistry i s navijákem a teď celý prut Polskiho filmu, jenž se nebojí svlíknout se do naha, pomazlit se s Malkovichem a v hlavě natropit paseku, který se ještě teď směju. Prostě ideální "český film" za polskými hranicemi nebo chcete-li španělská vesnice v našich končinách, která se bere/nebere smrtelně vážně. I ♥ PL. ()
Polski film chápu tak trošku jako variaci na hollywoodské produkce, kdy si parta kámošů natočí vlastní film (jako např. Apokalypsa v Hollywoodu). V základu je takový i Polski film a mám na těchto kámošských filmech rád několik věcí. Vždycky je ten film něčím "jiný", zajímavý, improvizovaný a hlavně vybočující z klasických konceptů filmografie a tím je do jisté míry nezavislý. Pánové si točí, co chtějí, jak chtějí a tu je to jednoznačně také znát. Hlaví parta hraje sama sebe, odkazuje na vlastní tvorbu a přenaší věci ze svého skutečného života na plátno a to mě prostě baví sledovat. Navíc sebranka Matonoha, Liška, Polášek, Daniel je skvěle různorodá a každý se vypořádává s vlastním problémem (traumatem). Některé scény jsou zábavnější, jiné méně (Liškův románek ani nemusel být), ale jako celek to považuju za vyzrálé komediální dobrodružství čtyřicátníků, které trošku výří český film. PS: Danielova schíza je šílený underground a závěr před modrým pozadím považuju za geniální! "Hoši ... titulky", já sem málem umřel. Poláška a ten jeho tupoučký výraz mám rád :-)) ()
Galerie (22)
Zajímavosti (7)
- Název filmu naráží na tvrzení, že v polštině je sousloví "český film" synonymem pro "španělskou vesnici". (jenik71)
- Premiéře filmu v Praze netradičně předcházeli projekce v Brně nebo Valašském Meziříčí. Ve Valašském Meziříčí pravděpodobně proto, že se v blízkém okolí natáčelo několik scén. (Attta)
- Na začátku filmu Marek Daniel telefonuje v tramvaji, ve které ukazatel zastávek zobrazuje jako cílovou stanici Hrad Veveří. Tato zastávka sice v Brně existuje, ale je pouze autobusová a pro lodní dopravu. (velkyvezir)
Reklama