Tvůrci:
Veena SudHudba:
Frans BakHrají:
Mireille Enos, Joel Kinnaman, Billy Campbell, Liam James, Michelle Forbes, Brent Sexton, Kristin Lehman, Eric Ladin, Jamie Anne Allman, Evan Bird (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(44)
Obsahy(2)
Sarah čeká poslední den v práci. Stěhuje se i se synem za snoubencem. Je však povolána do parku, kde se našel dívčí svetr a kreditní karta. Vyjde najevo, že oblečení patří pohřešované dívce. Osobní život bude muset jít na chvíli stranou... (TV Prima)
Videa (11)
Recenze (412)
"Nikdy neříkej nikdy" na mě v tomhle případě platí dvojnásob. Nikdy jsem si nemyslela, že by se mi Michelle Forbes mohla v nějaké své roli zalíbit (a ještě k tomu, že si ji i oblíbím). Ale ona to dokázala, resp. tvůrci ji napsali postavu přímo na tělo. Jediné mínus, které na seriálu vidím, je to, že ta politická část, ač očividně nezbytná, zabírá mnohem více místa, než by se mi líbilo. Ale s druhou sérií se i tohle mínus odstanilo, takže jsem musela přihodit jednu hvězdičku navíc. ()
Zapeklitý případ, kdy s každou následující epizodou máte větší a větší chuť se vrhnout na další pokračování. Kdo zabil Rosie Larsen? Specialistka Lindenová s novým parťákem Holderem pátrají po vrahovi, přičemž hlavní hrdinka neváhá upřednostnit práci před osobním životem. Postupné odhalování skutečností dodává na poutavosti, divák je neustále držen v očekávání a napětí, k prožitku napomáhá i dobrá hudba a atmosférou prosycené prostředí. Scéna, kdy se rodiče dozví o smrti své dcery, je neskutečně emotivní, sugestivní a výtečně zahraná a naaranžovaná. Pro mě vůbec nejsilnější zážitek z celého seriálu. Zatím dávám 4*, dál se uvidí. :) ()
The Killing si mne získávalo velmi postupně, aby mne pak během posledních několika minut 13. dílu zklamalo. Velmi precizně a pomalu budovaná zápletka, která navíc nepostrádá vtip se totiž během posledních minut zvrhává do klasického všichni konspirují všechny. V některých filmech je tato idea zábavná a dá se s ní skvěle pracovat, pokud si však sofistikovaně hrajete s psychologií postav, nevtíravě kritizujete neduhy společnosti a zároveň dokážete udržet diváka v napětí, co bude dál, je trochu dementní, podkopnout si toto pracně budované rádoby efektní pointou. Problém je, že pak by nebylo o čem točit druhou sérii. ()
Pomalé rozplétání nitek kolem vraždy mladé dívky? AMC určitě umí, jak dokazují například Mad Men a zejména moje oblíbené Breaking Bad. I u The Killing (volný remake skandinávského Forbrydelsen) je vidět kvalitní výprava a úvodní dvojdíl rozhodně zaujal. Pěkná hudba, slibně se vyvíjející děj se slušným intrem k charakterům a seversky ponurý vizuál Seattlu ponořeného v šedi a dešti. Update: Po čtyřech dílech zatím 4*, atmosféra a výprava je skutečně na vysoké úrovni. Vše ovšem závisí na kvalitě scénáře. ()
Galerie (535)
Zajímavosti (9)
- V úvodnom dvojdieli 3. série hrá Jewel Staite priateľku detektíva Holdera (Joel Kinnaman). V scéne v kúpeľni odhaľuje jeho tetovanie s textom Serenity. Ide o odkaz na seriál Firefly (2002) a film Serenity (2005), kde Jewel Staite stvárnila postavu Kaylee slúžiacu na vesmírnej lodi Serenity. (Gothar)
- Počas výsluchu na policajnej stanici je podozrivý Alexi vypočúvaný najskôr Holderom, potom Lindenovou. Počas rozhovoru s ňou nazve Holdera „Slim Shady" a teda prezývkou, ktorú používa raper Eminem. Tým naráža na detektívov štýl obliekania a vystupovanie, ktoré skutočne evokujú slávneho hudobníka. (SaraSoldier)
- The Killing je založený na dánském seriálu Forbrydelsen (2007), tímto faktem se sami autoři netají. (iampatrik)
95%. 1. série: Zatím velmi slušná podívaná, která exceluje především v hereckých výkonech a nějakým nepochopitelným způsobem mě oslovuje svou narací, která není vůbec originální, ale v mých očích je jednoduše působivá. Rukopis Nica Pizzolatta je zřejmý prakticky už od počátku, seriál je laděn do určité tóniny tajemna a ačkoli scénář není tak silně mysteriózní a filozoficky inspirativní, jako u Pizzolattova následujícího seriálového díla, rozhodně je velmi pestrý a dynamický, přičemž do sebe zaplétá několik vzorů postav (emotivní, pečlivá a férová detektivka / živelný, rebelský a nekonvenční detektiv, oba tradičně s pochmurnou rodinnou anamnézou) a příběhů (trojí pohled - vyšetřování / životy pozůstalých / politická zápletka, dokonale propletené) a z Nicova pera to prostě vždycky nějak funguje. The Killing ve mně vyvolává otázky, na něž chci znát odpovědi, což je u seriálů všeho druhu (snad až na komediální) ta nejdůležitější vlastnost vůbec. 2. série: 2. série byl naprostý nářez, vyšperkovaná kriminálka lpící na detailech, která má vše - inteligentní příběh, tajemné tváře, prudké zvraty, cliffhangery, kam se podíváš. Má ještě působivější vývoj, je dynamičtější, přímočařejší, postavy jsou sofistikovanější, stejně jako jejich návaznost na případ (postupný přechod Lindenové od zatvrzelé nekuřačky k silné závislačce je v naprosto dokonalé paralele s tím, jak se jí kvůli posedlosti případem hroutí osobní život, Holder je ještě o třídu stylovější), šokující rozuzlení, ještě dusivější a napjatější atmosféra. Při zpětné rekapitulaci případu Rosie Larsenové můžu říct, že by se právem mohl (a asi i měl) stát - ano, stejně jako případ Laury Palmerové - kultovním. A dvojice Holder/Lindenová je možná tou nejlepší multipohlavní detektivní dvojicí vůbec (Holder jako pečovatel napravující své minulé životní omyly, přičemž si ponechává tu část osobnosti, která určuje jeho nepřístupnost k veškerým pravidlům; Lindenová jako ukázková workoholička, jejíž život se točí v jednom kruhu a jejíž syn je toho obětí). Navíc si tvůrci dali záležet, aby byl přechod k dalšímu případu naprosto přirozený, a tak se vlastně jedna menší, zdánlivě nevýznamná narativní část ze 2. série plynule promítla do 3. série, abychom už byli rovnou naladěni na pokračování. Špičková a silně inteligentní záležitost. 3. série: Třetí série byla zpočátku o něco slabší. Lindenová byla ještě úzkostlivější a neposlušnější (lidé s tendencí nechat se posednout případem by neměli dělat odpovědná zaměstnání), než dřív, až mi někdy vyloženě lezla na nervy. Oproti prvním dvěma sériím je tu o dost více nesympatických tváří a o dost méně těch sympatických, a příběh také trochu vázne v originalitě, která kvalit prvních sérií nedosahuje. Nicméně zhruba od poloviny série se to začíná pořádně rozjíždět a pak už se zase vrací odpovídající atmosféra, v čele s geniálním Holderem, jehož charakter je stále lepší, zábavnější a zajímavější. A i přesto, že totožnost vraha byla předvídatelná (po šokujícím rozuzlení v případu Rosie by byl zázrak, kdyby se tvůrcům podařilo docílit stejně šokujícího závěru, když diváci přirozeně očekávali, že vrahem může být naprosto kdokoliv), nakonec to finále alá Seven pěkně dovršilo kvalitní, ale ne nejlepší sérii, která mě utvrdila v tom, že Holder/Lindenová nejsou možná, ale určitě tou nejlepší multipohlavní detektivní dvojicí vůbec. Nejoblíbenější postavy: Holder, Jamie; Nejoblíbenější série: 2. () (méně) (více)