Reklama

Reklama

Er je pětadvacetiletý zombie, pohybující se s ostatními oživlými mrtvolami v letištní hale rozděleného velkoměsta. Nepamatuje si své jméno, ani kdy a jak zemřel. Stejně jako ostatní nemá vzpomínky, nespí a živí se lidským masem. Právě proto je ve městě postavena vysoká zeď, oddělující svět živých a nemrtvých. Jedné výpravy dobrovolníků pro léky do prostoru, kde žijí zombie se zúčastní i dcera velitele lidské obranné jednotky Julie. Jsou napadeni zombie a Er ji před ostatními ochrání. Vytvoří se mezi nimi pouto a to ho začne měnit. Začíná plynuleji mluvit, plynuleji se i pohybuje. Přesto že je Julie ve světě lidí, stále na něj myslí. Er se za ní vydá a je jasné, že se víc a víc stává člověkem. Když Julii podruhé zachrání život, ostatním lidem i otci Julie začíná být jasné, že hlavním nebezpečím pro obě skupiny jsou kostňáci - další stadium zombie - a spojí se v boji proti nim. (TV Barrandov)

(více)

Videa (35)

Trailer 4

Recenze (710)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Na začátku filmu by mělo být upozornění, že při filmu divák nesmí používat mozek. Jinak vítejte ve světě, kde emo virus zamořil celý svět a zachrání ho jen antidepresiva Julka. Pěkná parodie, která mi občas přišla, že to myslí vážně (škoda). Ve více lidech, rozjaření, si to užijete. Sami v ponurém pokoji asi ne. Během filmu dochází k častým představám, že hlavnímu hrdinovi něco uhnije. Slabší 3*. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Pojem zombies je už několik desítek let sázkou na hororovou jistotu. Kdo by na konci šedesátých let čekal, kam až nemrtví od slavné Noci oživlých mrtvol dojdou - jsou častým účastníkem nejen béčkové filmové produkce, objevují se v knihách a počítačových hrách, v mnoha zemích se pravidelně koná populární Zombie Walk a minimálně díky Choking Hazard může i našinec říci „máme film se zombíkama". Film Warm Bodies má ale problém. A vlastně ne jeden. Kdejaký příznivce vyhřezlých střev a utrhaných končetin si bude škubat vlasy už ve chvíli, kdy spatří rating PG-13 - tedy žádné vzrušené porcování bývalých majitelů života. Druhou potíží je, že je na plakátu cosi, co vypadá jako radikálnější verze Stmívání, které si spletlo upíra s chodící mrtvolou. Zombies a romance pro dospívající? Cože? Jenže právě žánrové rozpory v kombinaci s nadhledem jsou nejsilnějšími zbraněmi tohohle filmu. Ve světě Warm Bodies došlo k zombie apokalypse. Tady asi není co dodávat. Většina obyvatel planety se proměnila v ploužící se trosky, jejichž největším koníčkem je pojídání lidského masa. Sympatické je, že se tvůrci nesnažili o obšírnější vysvětlení situace a časté prohřešky vůči logice jednoduše obcházejí v podobě parodických hlášek a latentního vyhýbání se odpovědi. Odlehčenou podobu snímku navíc vylepšili několika vlastními zákonitostmi, z nichž zásadní jsou pro příběh dvě: z dlouhodobě hladovějících zombies se stávají kostlivci, kteří jsou silnější, rychlejší a nebezpečnější, než standardní chodící mrtvoly. Tou druhou je potom fakt, že pokud jako oživlá mrtvola sníte mozek člověka (což děláte neradi, jelikož ze zabitého se potom nestane další z vás), přenesou se na vás jeho vzpomínky. Příběh sleduje anonymního zombie hezouna, který žije v komunitě obdobně mrtvolných individuí na letišti. Jeho největším koníčkem je sběr a poslech starých vinylů (běžná to zábava zombies), občas doplněný nějakou tou loveckou výpravou. Na jedné z nich ústřední hezoun pozře mozek jiného hezouna, absorbuje jeho vzpomínky a patrně s jejich pomocí se rozhodne zachránit přítelkyni sežraného. Přítelkyně sežraného se jmenuje Julie (Teresa Palmer) a patří do rozsáhlé komunity lidí žijících v důkladně opevněném městě pod vedením Juliina otce (John Malkovich). Role a stav máme tedy dány. Nemrtvý hezoun odvede Julii do svého úkrytu na letišti a krátce na to probíhají první pokusy o komunikaci. Verbální, samozřejmě. Eskapády nového párečku mají za následek rozzuřené kostlivce, kteří jdou po krku jim i ostatním zombies. Ti v sobě pro změnu zažehli jiskřičku života. K čemu až tenhle karneval dospěje? Navzdory absurdně praštěné zápletce nehrozí, že by divák u filmu řval smíchy. Příběh se totiž permanentně tváří naoko vážně a humor vězí především ve všelijakých narážkách a kontrastech. Přímočaré pokusy o vtip obvykle příliš nefungují, i tady se však najdou vyjímky. Třeba když se dívka s brokovnicí, zrovínka drsně kosící vlnu zombies, ve zpomaleném záběru a za znění poprockového cajdáku osudově dívá do očí zombíkovi, který před chvílí snědl mozek jejímu příteli. Vtipnější jsou ale jiné situace. V historii filmu už proběhlo mnoho scén, v nichž spolu hovoří osoby, z nichž jedna té druhé zamlčuje temné tajemství. Ještě nikdy ale spolu nekonverzovala dívka s mladíkem na počátku romantické linie, v níž on je oživlá mrtvola a sežral jejího partnera. V podobném duchu se nese většina humorné nadstavby filmu. Paralela s jednou shakespearovskou klasikou se rovněž nezapře - ostatně ona se jmenuje Julie a on si sice jméno nepamatuje, ale začíná na R (a hraje ho Nicholas Hoult, ať máme ústřední herce kompletní). V závěru je ovšem nutné podotknout, že potenciálu bylo v tématu ukryto podstatně více. Ačkoliv film nemá výraznější slabinu, drtivou většinu stopáže se tváří jako příslib čehosi, co nakonec nepřijde. Místo čirého nadšení zkátka zůstává pouze upřímný úsměv. Přemíry začíná v průběhu filmu dosahovat i porce nelogiky. Jak jsem psal výše, tvůrci si vypomáhali vydatným přídělem nadhledu a pomrkávání ve stylu „ale vždyť tyhle prkotiny my vůbec řešit nechceme", každopádně tu a tam přijde chvíle, kdy faktor neuvěřitelnosti přebije zaujetí filmem. Třeba když Julie svého přítele uprostřed pustiny opustí a on ji bez problémů najde, ačkoliv by se její domov měl nacházet za zdmi opevněného a bedlivě hlídaného města. Dvakrát vábně nevypadá ani okatá digitálnost kostlivců a zamrzí rovněž poněkud nedomrle rozvinutá zápletka s „léčbou" zombies. Závěr je příjemně decentní a chvályhodně se vyhýbá přemíře cukrování, nicméně právě on nejvíce připomíná, jak moc je film svázaný svým ratingem. Takhle na něj může jít čtrnáctiletá holka s kamarádkou a po kině si šuškat, jak byl ten mrtvej krasoň hezkej, zatímco nám ostatním zbývá představa, jak by film dopadl, kdyby byl mládeži zapovězen a natočil ho někdo, kdo by měl stejnou sebeparodickou odvahu, jako několik málo chvil téhle netypické romance. Tím však nechci říct, že by se měl Jonathan Levine (tvůrce oceňované dramedie 50/50) za svůj počin stydět. Stále se jedná o dostatečně zábavný žánrový crossover, byť zejména pro mladší ročníky. (přepis vlastní recenze pro Filmserver) () (méně) (více)

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Je potěšující vidět romantickou komedii, jejíž protagonista má důvod k tomu, aby se choval jako po lobotomii. Tím je ale větší část pozitiv k Levinovu filmu vyčerpána. Vytěžování sebe-referenčního potenciálu skutečnosti, že je na zombie subžánr nahlíženo zvnitřku, je nejsoustavnější během úvodních titulků. Dále už jde o nejstandardnější romcom, jen občas rozjasněnou parodickým zábleskem. Hlavní a jediný ozvláštňující nápad je namísto rozvíjení postupně vytěsňován, od cynismus se přechází k patosu. Mrtví a neklidní stále mohli být zábavnou jednohubkou, kdyby se nesnažili jít vstříc jak EMO divákům (jsem zombie, nikdo mě nemá rád, ale má duše trpí), tak nerdům, jimž ale nenabízejí dost popkulturních narážek, dost důkazů, že to celé vlastně nemyslí moc vážně. Film je v řadě momentů naopak vážný až nepatřičně a nesmyslně od nás žádá emocionální odezvu, značně problematizovanou faktem, že chlapec nemá mozek (nebo se tak alespoň chová) a dívka charisma (ani nic jiného, co by ji odlišovalo od zástupu jiných hrdinek romantických komedií). Jednou bych rád viděl odvážnější zpracování téhož námětu, které nezvolí cestu křečovitého polidšťování a plně zužitkuje potenciál paralely mezi chováním zombies a dnešních plantážníků se srovnatelně akutním nedostatkem životního elánu. 50% Zajímavé komentáře: ScreamJay, Terzeus ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Zombie komedie, ty mám věru rád. Vždy po nich sáhnu, když mám chuť vypnout, zrelaxovat a zabít nudu zimního dne. Ale musí mít švih, spád a hlavně aspoň trošku uvěřitelný, nebo úsměvný děj. Což rozhodně není případ tohoto paskvilu. Vše výše jmenované zde úplně chybí, příběh je zcela tragický a tak druhou hvězdu dávám jen za výborný soundtrack. Jinak hodně těžká bída. Skoro na druhou. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Já to polidšťování zombíků prostě nemám rád. Sice to pochází od praotce Romera, který své zombíky také rozvíjí, ale v tomto filmu už to přesáhlo hranici dobrého vkusu. Zombíci tu jsou vlastně ukecaní dobráci, a tak si tvůrci museli pomoci jakýmisi nechutně digitálnímy kostrouny, aby vůbec bylo s kým bojovat. Natočené to ale není špatně a ty přelety kamer ze shora vypadají fakt cool. Hudba je taky dobrá takže ten film nejde úplně nemít rád, i když bych chtěl. A ta "romantika" je fakt jalová. Hrdinové mi byli úplně u prdele a jejich osud mě nezajímal. Pokud hledáte zombie romanci, pusťte si raději geniálního Fida. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (13)

  • Vedle hlavních postav jsou na Shakespearově hře "Romeo a Julie" založeny i další postavy příběhu. Perry (Dave Franco) odkazuje na Parise a M/Marcus (Rob Corddry) na Merkucia. (pajik)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy od Isaaca Mariona, který příběh popsal jako "zombie Romeo a Julie". (Fevas)
  • Jedná sa o jeden z mála, ak nie jediný, zombie film, v ktorom zombíci hovoria a dokonca prejdú procesom samoliečby, kedy sa dokážu zaradiť späť do spoločnosti. (Lukoh)

Reklama

Reklama