Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Asi padesátiletý krejčí Miroslav Opatovský (M. Karpíšek) je zaměstnán v předním pražském módním salonu. Jeho klientky a modelky jej považují za neškodného, bez ostychu se před ním svlékají a koketují, ale také jej lehce zneužívají. Stres, stereotypní práce, postupující věk a hlavně skrytá sexuální úchylka však na muže doléhají víc, než kdokoliv tuší. Opatovský se jednoho dne neovládne a svou nahromaděnou agresi si vybije na mladé fotografce Monice, kterou na opuštěném místě přepadne a uškrtí. Dívka ho stačí před smrtí vyfotografovat, avšak on zahodí aparát do vodní nádrže. Zatímco se rozběhne rutinní policejní vyšetřování, Opatovský má nutkání k další vraždě… Kriminální film režiséra Otakara Fuky vznikl na motivy skutečných událostí, k nimž došlo v osmdesátých letech v severních Čechách a v Praze. (Česká televize)

(více)

Recenze (123)

Thomassi 

všechny recenze uživatele

Celkem ucházející kriminálka, která v určitých pasážích působí ani ne tak napínavě, ale spíše poutavě. V jiných to na člověka musí působit jako nějaká schýza. Téma zajímavé, s troškou špetkou erotiky. Už od začátku mi bylo jasné, kdo bude vrahem, takže napětí se z filmu úplně vytratilo. Milan Karpíšek prostě už od pohledu vypadá jako nějaký uchyl (nevím, jestli to byl záměr tvůrců), tudíž mi jeho výkon nepřipadl nějak špatný, spíše právě proto se na tuto roli hodil. Není to nic extra, ale koukat se na to dalo. 50%. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Další z početných důkazů, že v sedmdesátých a osmdesátých letech se, až na výjimky, kriminální filmy prostě nedařily. Byly vesměs velmi jednoduché, s primitivním dějem a ještě primitivnějšími hrdiny. Černé punčoše kraluje šílený Karpíšek, nesympatičtí vyšetřovatelé a plejáda unylých dívenek v čele s Hanou Heřmánkovou. Logický závěr nelze v tomto případě očekávat ani v nejmenším. ()

Reklama

zdenny 

všechny recenze uživatele

Představitel hlavní role mi vizuálně připomínal Jacka Nicholsona. Tím ale vše to, co by se dalo pokládat za kvalitu, končí. I když se jedná o dívatelný film, přece jen mi připadal spíš jako karikatura kriminálního psychologického dramatu. Možná je to dáno kvalitou komunistické tvorby, možná jen českým podpisem. Nevím. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

Psychologický film, jehož největší slabinou je právě mizerná psychologie, která tu kulhá na obě nohy a místy snad i jede na invalidním voze. Co bych pochválila, je volba Milana Karpíška do hlavní role, který se ve svém ušlápnutém krejčíkovi našel a ztvárnil ho dokonale hnusně.S tím, že vrahy jeho formátu bývají často ušlápnutí chcípáčci, kteří si potřebují dokázat, že žádnými chcípaky nejsou, s tím by se totiž dalo souhlasit. Ovšem psychopat se snovými sekvencemi a výčitkami svědomí působí dost podivně, skoro bych řekla, že spíše než psychopat byl krejčík duševně nemocen, čemuž by odpovídala i ta nekonečná deset let stará láska a manželka, která vypadala jako jeho matka i se tak chovala. Zbytek děje byl takový polopatický, aby to dobře vyšlo. V osmdesátkách by se mi to nejspíš líbilo, teď už jsem já i kinematografie někde jinde. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Druhý film, podobně jako u filmu Smrt stopařek, kde už od začátku známe vraha a vidíme jeho vraždění a který je také natočen podle skutečných případů, které se odehrály v osmdesátých létech minulého století v severních Čechách a v Praze. Do hlavní role byla obsazena méně známá tvář operního pěvce Milana Karpíška, který je ve své roli opravdu nenápadný a tichý člověk a přitom sadistický vrah. Ono, když přes 20 let pracuje v oděvním podniku, kde modelkám stříhá a šije na šaty, tak člověk z toho neustálého ženského tlachání asi zcvokatí, podobně jako hlavní hrdina. Do role se hodí výborně, narozdíl od některých příslušníků kriminálky. Určitě se jedná o docela povedenou kriminálku posledních let normalizace. Pouze se mě nějak nezdály ty vraždy, každé škrcení černou punčochou trvalo ani ne pět sekund a obět´ byla hned mrtvá...to chtělo vychytat líp... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Scény z parku, kam varh (Milan Karpíšek) chodí běhat a na konci filmu zde spáchá sebevraždu, se natáčely v Havlíčkových sadech, neboli v parku Gröbovka, který se nachází na rozhraní Vinohrad a Vršovic v Praze. (Kejf.)
  • Natáčelo se od 15. května do 20. prosince 1986. (GASTON73)
  • Vražedné scény byly natáčeny na stejných místech, kde se v 80. letech 20. století odehrál případ, jímž je film skutečně inspirován. (Nick321)

Reklama

Reklama