Režie:
Philippe de BrocaKamera:
René MathelinHudba:
Claude BollingHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jacqueline Bisset, Vittorio Caprioli, Monique Tarbès, Mario David, Raymond Gerôme, Jean Lefebvre, Hans Meyer, André Weber (více)Obsahy(1)
Spisovatel, vysněný hrdina brakových románů a nejlepší role Jean-Paula Belmonda... Bob Saint-Clare je nejlepším a nejrafinovanějším agentem na světě. Je vším, o čem sní jeho duchovní otec v malém pařížském bytě s otlučeným psacím strojem. Není divu, že se prolínají jejich osudy a že uklízečka, která vytrhne spisovatele ze soustředění, klidně luxuje i při přestřelce nebezpečných gangsterů. Francois Merlin je autorem už jedenačtyřiceti románů o příhodách nepřemožitelného agenta a právě dokončuje další. Na rozdíl od svého hrdiny se však nemotorný Francois neustále potýká nejen s všedními starostmi, ale také s nedostatkem peněz, a to navzdory skutečnosti, že jeho romány hltají po světě miliony čtenářů. Své trable si spisovatel vybíjí pouze tím, že všechny, kteří mu komplikují a znepříjemňují život, přenáší do svých románů jako záporné postavy, se kterými si jeho agent Bob hravě poradí. Svého lakomého nakladatele Charrona, který na něm vydělává velké peníze, ale odmítá mu vyplácet zálohy, projektuje do role svého úhlavního nepřítele Karpofa a Arianne má svůj předobraz v půvabné sousedce, studentce sociologie Christine. Ta si jednoho dne půjčí jeho knihy, aby s jejich pomocí mohla napsat sociologickou studii o důvodech obliby podobné literatury, což si Francois špatně vyloží a začne se o ni ucházet stylem svého hrdiny, neodolatelného Boba. Tím však u dívky neuspěje. Francois už má dost krvavých dobrodružství, sní o kvalitní knize, kterou chtěl kdysi napsat, a rozhodne se svého agenta zlikvidovat... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (675)
Film som hodnotil tromi hviezdičkami iba podľa dojmu, ktorý vo mne zanechal pred viac, ako tridsiatimi rokmi. Zaujímal ma vplyv času na pôvodné hodnotenie. Obzvlášť ak mladší užívatelia ČSFD v komentároch hýria superlatívmi. Bohužiaľ! Paródie mám vo všeobecnosti rád, ale súčasne ich považujem za riskantný podnik. Ak je v nich parodická zložka nevýrazná, obdivovatelia parodovaných diel sú náchylní ich vnímať, ako menej vydarený kúsok do ich kolekcie. Ak je prehnaná, a to je prípad tohto filmu, oberá ctiteľov paródií o možnosť vychutnať si to, čo paródiu robí paródiou. V každom prípade ide naďalej o nadpriemerný a dobre zahraný film, ktorý po skvelom nástupe postupne stráca invenčnosť. Takže tri hviezdičky z dávnej spomienky ostávajú aj naďalej. ()
Vydarené momenty by som spočítal na prstoch jednej ruky. Jediným vyloženým kladom filmu je pôvabná Jacqueline Bisset. Ak máte chuť na bondovskú paródiu, tak Vašou jasnou voľbou je mladší a predovšetkým oveľa trefnejší/vtipnejší Austin Powers: Špionátor. Chápem, že Belmondo vo svojej dobe bodoval tým, že strieľal sám do seba, ale Muž z Acapulca je zbytočne ukričaný a humorom neustále míňajúci terč. ()
,,Měla jsem strach, že se mineme. Nesehnala jsem bochník chleba." ,,My dva jsme se nemohli minout, Arianno..." Existuje řada filmů, které jsou titulovány jako "kultovní" - El Topo, Pink Flamingos, Rocky Horror Picture Show, Mad Max (abych zůstal jen u těch sedmdesátkových). A i když je všechny mám moc rád, připadá mi, že všechny mají slabší pasáže nebo místa, kde jim dochází dech. Ne tak Muž z Acapulca, který jede pořád vpřed a svou energií i určitým přesahem (myšlenky o vztahu autor vs. jeho dílo) strčí kdejaký kult do kapsy. Tempo je vražedné, střihy zběsilé, absurdní obrazy se vrší a cca každá druhá věta je hláška hodná zapamatování. Film navíc úžasně balancuje mezi béčkovým midnight movie a artovou novou vlnou. Je to jeden z těch snímků, co utečou jak nic, a kdykoli se na ně v televizi rád podívám znovu, protože prakticky nemají slabé místo. ()
Jeden z najlepších ak nie najlepší Belmondov film. Výborný humor, výborné postavy, výborná spojitosť medzi jednotlivými príbehmi, môžem vidieť miliónkrát a nikdy ma to nenudí. Je to proste absolútny komediálny zážitok. Nezabudnuteľné vety ako: "Nechcete bonbón?" alebo "Odpouštím vám. Pro tentokrát." alebo "Yes! No! Okey!" alebo "Do vtulníku ale neozcilujte sa ma daha, ja vas z toho maleu dostanu." To všetko proste robí tento film absolútnym zážitkom. ()
Podobně slabé jako Muž z Ria. Buď měl ten film být jen parodií na agentské filmy sám o sobě, pak by to mělo jisté grády, nebo sociologickou sodou do duše nervního a slabošského spisovatele, který se pokusí nají v sobě nějaké síly, ale oboje dohromady se o sebe tříští a neguje, a nezachrání to ani Jacqueline Bisset. Čím dál víc ke konci je film stále nudnější zhůvěřilost. ()
Galerie (38)
Photo © Compagnie Commerciale Française Cinématographique (CCFC)
Zajímavosti (24)
- V závěru filmu Christine (Jacqueline Bisset) spí s pantoflemi před dveřmi a má nohy natažené přes celou délku dveří. V následujícím záběru z jiného úhlu má ale nohy pokrčené, a to přesto, že spí. (Petr490)
- Natáčanie filmu Muž z Acapulca prebiehalo v Paríži a mexických mestách Puerto Vallarta a Aguacate. (dyfur)
- Když Bob Saint-Clar (Jean-Paul Belmondo) pronásleduje falešnou svatbu, vyskočí z auta – v dalším záběru však dopadne na zem proti směru jízdy. (Stuart6)
Reklama