Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Spisovatel, vysněný hrdina brakových románů a nejlepší role Jean-Paula Belmonda... Bob Saint-Clare je nejlepším a nejrafinovanějším agentem na světě. Je vším, o čem sní jeho duchovní otec v malém pařížském bytě s otlučeným psacím strojem. Není divu, že se prolínají jejich osudy a že uklízečka, která vytrhne spisovatele ze soustředění, klidně luxuje i při přestřelce nebezpečných gangsterů. Francois Merlin je autorem už jedenačtyřiceti románů o příhodách nepřemožitelného agenta a právě dokončuje další. Na rozdíl od svého hrdiny se však nemotorný Francois neustále potýká nejen s všedními starostmi, ale také s nedostatkem peněz, a to navzdory skutečnosti, že jeho romány hltají po světě miliony čtenářů. Své trable si spisovatel vybíjí pouze tím, že všechny, kteří mu komplikují a znepříjemňují život, přenáší do svých románů jako záporné postavy, se kterými si jeho agent Bob hravě poradí. Svého lakomého nakladatele Charrona, který na něm vydělává velké peníze, ale odmítá mu vyplácet zálohy, projektuje do role svého úhlavního nepřítele Karpofa a Arianne má svůj předobraz v půvabné sousedce, studentce sociologie Christine. Ta si jednoho dne půjčí jeho knihy, aby s jejich pomocí mohla napsat sociologickou studii o důvodech obliby podobné literatury, což si Francois špatně vyloží a začne se o ni ucházet stylem svého hrdiny, neodolatelného Boba. Tím však u dívky neuspěje. Francois už má dost krvavých dobrodružství, sní o kvalitní knize, kterou chtěl kdysi napsat, a rozhodne se svého agenta zlikvidovat... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (675)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Skvělá žánrovka stírající rozdíl mezi realitou spisovatelova nudného života a životem jeho vysněného hrdiny. Kupodivu naprosto uvěřitelně podané zpodobnění spisovatelovo mysli. Pokud totiž sami někdy něco napíšete, s největší pravděpodobností totiž vkomponujete svůj osobní život a lidi ve vašem okolí do svého románu. A to právě dost podobným způsobem jako to dělá ve filmu spisovatel v podání Jeana Paula Belmonda. Mám neodbytný pocit, že filmu nejvíc sluší ta doba, ve které vznikl a doba, ve které jsem to viděl. Už dopředu hrozím pěstí potencionálním americkým tvůrcům, kteří by se rozhodli o remake (ono se to tak trošku nabízí). Belmondo a Bissetová jsou ovšem nepřekonatelní. Stejně tak jako nepřekonal Tom Hanks Pierra Richarda v Blondýnovi. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Neohrožený agent, neodolatelný svůdník, poeta, hráč na klavír, muž činu, zcestovatel nejrůznějších exotických zemí, byť lehce tápající lingvista-Bob Saint-Clare versus brakový spisovatel ve stísněném rozpadajícím se bytě, jehož tlačí uzávěrka resp. jeho vydavatel. Všední nemilosrdná realita versus líbivá fikce, do které Francois Merlin kouzelným způsobem otiskuje emoce, které jím v danou chvíli zmítají a dává Saint-Clare-ovi a všem, co mu nepříjemně zkříží cestu, pořádně zabrat. Totálně přepálené, ztřeštěné, dobrovolně rezignující na jakýkoliv souvislý děj a vše směřující k jednomu. Dát vyniknout Bébelovi. Nutno dodat, zcela po právu. Dělat si totiž s takovou grácií, lehkostí a vtipem, prdel sám ze sebe sama, „to je vůl“, to už je hodno obdivu a (d)ocenění. 90% [Nevím jak vás, chlapi, ale mě víc než agentka Arianna, (vždy) rozpalovala socioložka Christine resp. Kristýna aneb „vivat český dabing a Honza Tříska (Miloši začni balit) na hrad“]. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Ta krysa má zuby napuštěné jedem! Napuštěné jedem!? - Ne, to je blbost, to by chcípla! Kdybyste v ČR udělali průzkum (a nevím zda-li pouze zde), který Belmondův film je nejznámější, většina by jistě řekla "Muž z Acapulca". Mr. Jean-Paul se může ve svých filmech uhláškovat, ale jeho nejznámější hláška je "Yes. No. OK". Může mít stovky akčních filmů a scén za sebou, každému v první chvíli vytane na paměti rozstřílení elektrikáře, či krvavá destrukce Karpofovy bandy. A může mít po svém boku stovky nádherných bab, Jacqueline Bissetová je jen jedna. Tím nechci v žádném případě urazit ostatní neméně úžasné dámy, ale tolik něhy, ženskosti a zároveň křehkosti má pouze ona. "Muž z Acapulca" je prostě originál a jedna z nejdůsledněji propracovaných parodií všech dob. 100%. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvělá komedie s báječným Belmondem v sebeparodující dvojroli ošuntělého spisovatele, loosera Francoise Merlina a božského magnifique super-špiona Boba Saint-Claira. Film se na první pohled může zdát jednoduchý, zápletka prostá, ale ve skutečnosti je důmyslně propracovaný a jeho největší síla leží v detailech, ať už co se týče dokonalého prolínání Merlinova pařížského světa do agentova Acapulca plného mrtvol, tak v případě scén parodujících (nejen) bondovky... Vtipné scény: Rodriguez byl sežrán žralokem v budce když telefonoval; Ta nevěsta na mě střílela na letišti; Bylo podezřelé, jak před náma pořád maloval tu bílou čáru; -Kam nás to vedou? - Do vltulníku. Ale nelozčilujte se, má dlahá. Já vás z toho malélu dostanu! ; Ariano, mě je trapné představit vám největšího padoucha světa:D ; atd atd. báječná je taky hudbička, všudypřítomní mexičti mariachis a naskakování do auta:) Zábavné jsou také scény, kdy se naštvaný spisovatel rozhodl s agentem zatočit, je cítit, že scénaristé se skutečně vyblbli! Tohle je prostě film, který když dávaj v televizi, tak se koukám. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Zprvu neskutečně úderné, vtipné, lehké, (sebe)parodické, ale nápady jsou strašně rychle vyčerpány, Bob Saint-Clare už po pár minutách nemá co nabídnout a procitnutí do šedi reality také není nikterak... Barevné. Výborný námět mi nepřišel nejlépe zužitkován, film prostě neudržel tempo, postrádá větší sofistikovanost i podnětnější sebereflexi - Belmondo si prostě pohrál se sebou samým, pak spadl do romantického klišé a dal vzniknout jen tak trochu příjemnějšímu splachovacímu zážitku. 6/10 ()

Galerie (38)

Zajímavosti (24)

  • Po proskočení skleněné střechy přidal Jean-Paul Belmondo (François Merlin) do své sbírky filmových jizev další přírůstek – 17 stehů na noze. (Sfinkter)
  • Přibližně v 21. minutě filmu je vidět, jak François Merlin (Jean-Paul Belmondo) píše na novém bílém psacím stroji, ačkoliv si jej koupí až o několik záběrů později v 26. minutě. (VlastaFlaksa)
  • V titulcích se nedočkáme jména scenáristy Francise Vebera. Autor původního scénáře totiž nesouhlasil s předělanou verzí a nechtěl být v titulcích vůbec uveden. (džanik)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama