Reklama

Reklama

Hrdinou filmu Need For Speed je automechanik a milovník rychlé jízdy Tobey (Aaron Paul). Ve snaze zachránit svou firmu a dílnu se dá dohromady s arogantním ex-závodníkem NASCARu Dinem Brewsterem (Dominic Cooper). Na obzoru je i dobrý obchod, jenže veškeré plány překazí katastrofa při jednom ze závodů a hlavně podraz jeho nového parťáka. Tobey jde neprávem do vězení a podrazák Dino si dál jede jejich byznys jen na sebe. Po dvou letech se Tobey vrací z vězení. Rychlost má stále v krvi a je připraven se pomstít. Rozhodne se Dina dostat v očekávaném závodě, o kterém se na nelegálním okruhu mluví jako o Super Bowlu. Vydává se na neuvěřitelnou akcí nabitou jízdu, aby vůbec stihnul start. Před sebou má celý kontinent, jako nechtěnou společnost pak policii a kupu nebezpečných závodníků, které na něj poslal „jeho kamarád" společně s vypsanou odměnou. Všechno je proti němu, ale ve světě luxusních aut rozhoduje vedle ručičky na tachometru i odhodlání a vůle. (Bontonfilm)

(více)

Videa (32)

Trailer 1

Recenze (857)

Matty 

všechny recenze uživatele

Od hráčů pro hráče. Přesněji od lidí, kteří se prezentují jako hráči videoher (protože je to marketingově výhodné) pro diváky, které tito lidé za hráče považují (mladí muži z chudších poměrů a bez vysokého vzdělání, snící o tom, že budou na své řidičské schopnosti lovit krásné ženy). Waughnův film je možná jednou z nejdůslednějších herních adaptací a tak více než jiné herní adaptace obnažuje limity snahy jít fanouškům předlohy maximálně vstříc. Zápletka je podružná a slouží především jako nerušivý (ale nezbytný) podklad pro akční situace. Tuctové dialogy, přehrávání, infantilní humor a schématické situace ovšem na velkém plátně vyznívají podstatně rušivěji než v herních cut-scenes (ačkoli funkce zůstává totožná – možnost dát odpočinout očím a uším). Otrocké přejímání určitých formálních postupů z videoher (extrémně zpomalené „eye candy“ bouračky) zase nutně působí jako klišé, neboť herní designeři s oblibou chodí pro inspiraci do kina. Tím, že věrně napodobuje špatné napodobeniny filmů – namísto toho, aby více čerpal třeba z citovaného Bullitta nebo dalších sedmdesátkových akcí (jejichž znalostí se režisér umí akorát chlubit) – se Need For Speed stává dvojitým destilátem, který nemá žádnou specifickou chuť. Nemyslím si ale, že by šlo o špatný film, protože zadání (eskapistická automobilová zábava) naplňuje uspokojivěji než například hůře soustředěný poslední díl Rychle a zběsile. V rámci akčních mužských melodramat, která z logiky žánru musí obsahovat nerealistické, emocemi nikoli rozumem podmíněné jednání a do krajnosti vytůrované akční momenty, se tomu fakt nedá moc vytknout. Pro mne šlo o příjemnou intelektuální relaxaci, na níž jsem ocenil, že nevyžaduje větší duševní námahu než hraní libovolného dílu série. 60% ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Uf, spadl mi celkem šutr z ledvin, bo jsem měl opravdu strach, že se z kina vrátím řádně nasrán jaká to byla ukecaná pičovina se dvěma pětiminutovými závody. A ne, no ! Waugh naservíroval do kina skoro kompletní fan service.. jinak se tomuhle filmu říct nedá. Od začátku do konce (ano film má opravdu přes 2 hodiny) tu skoro pořád sedíme za volantem a pálíme obrovskou rychlostí kamsi do prdele a ještě u toho stíháme dělat nadlidské mrdoviny, které by v reálném světě skončily (v tom lepším případě) zlomenou přední nápravou, takže když tu Pinkman skáče v shelbym přes dva pruhy a pak si klíďo píďo jede dál vstříc svému snu, tak to nikdo neřeší, tak samo nikdo neřeší naháněčku shelby vs. upravené teréňáky skrz pouštní výmoly .... (vsuvka) jo a ještě jedna věc, která tu bije přes rypák (menší spoiler) všechny káry (krom musclů na začátku) se tu převrátí přes střechu a opravdu všechny mají hladké podvozky, čili jde jasně poznat, že jde o kity, nikoliv o reálná fára (/menší spoiler)(/vsuvka) ... NFS byla odjakživa arkáda, kde se dějí ještě větší svinstva, a jak jsem zmínil na začátku slovní spojení fan service, tak tohle je jeho čirá definice, logiku nechte doma. Pokud jdete do kina na rychlá auta a nasral vás poslední F&F jelikož se na auta skoro úplně vysral (a pokud nepovažujete za nejlepší auto pod sluncem Golf GTi jako jeden nejmenovaný redaktor MZ a Maximu), tak budete z kina odcházet s tupým úsměvem na rtech .. jop, inteligence vám stopro klesne ... jo a ten cast je fakt nesympatickej jako dvouměsíční nacucaný hemeroid, ale to přežijete, ty jejich paksichty na plátně stejně skoro nejsou. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

NfSkám tenhle film zpracováním vůbec ostudu nedělá, to spíš naopak, ale moc nechápu důvod, proč bych se na něco takového měl 130 minut dívat, když můžu být jedním klikem directly in, stejně jako nechápu smysl závodu o soupeřovy auta, když jsou na konci všecky rozsekaný. Natažená závodní ptákovina, která sice nebolí, ale uspokojí spíše zaryté fandy hry. 60% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Film především pro ty, kteří místo té prsaté brunety ze čtyřky, co vždycky tak lascivně zavrtí prdelí, když jde s košem, raději s gustem ojedou své pečlivě garážované éresko, co vždycky tak lascivně zavrtí výfukem, když mu polaskají spínací skříňku. Pro ty, kteří místo čerstvé rybiny preferují očichávat motorové zplodiny a lubrikační gel používají k tomu, aby lépe vklouzli do rozkošně zarudlé, vilně se otevírající a tou nejjemnější kůží ladně obepnuté sportovní sedačky, prsty při tom jemně polaskali vnadné křivky ergonomického volantu, tvrdě tam vrazili jedničku, s blaženým zakvílením prodřeli gumu o asfalt a udělali si smutný osobák - necelých sedm vteřin. Přitom s tou brunetou by to v pohodě zmákli za pět. Ale co taky čekat od debilní počítačové hry pro motohoniče, že? A tak totálně nesympatický boreček naloží do děsně kůl Mustangu, jenž vypadá skoro jako vytuněná Oktávie, nějakou plasticky omlazenou Bridžit Džounsnovou, načež ho (Pozor, nikoliv ji!) položí na záda a brutálně rozmrdá. Ale to jen proto, aby mohl ihned přesednout do bezpohlavního Itala, jemuž se dveře otevírají frajersky nahoru, a za mohutného hnn, hnnn, hnnnn, hnnnnnnnnn předjel čtyři podobně vyteplená auta, porazil toho zlého, záporného a veskrze prohnilého řidiče, zajistil vítězství dobra a získal lásku Bridžit, protože někdo mu tu palubovku leštit musí. Jo, a málem bych zapomněl. Taky umožnil Majklu Kítnovi udělat ze sebe na stará kolena pěkného kokota. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Need for shit? Ale kdeže... Nejprve bych se rád vyjádřil k některým stupidním komentářům tady. Takže kdyby Paul Walker nezemřel a viděl to, tak by patrně nezemřel nikdy, protože by po zhlédnutí tohoto filmu věděl jak na to a nikdy by ho žádná nehoda potkat nemohla. Jo a 130 minut? Yes bitch! já chci ještě víc vypláchnout prosím! Ano uznávám ten film mi zabil bezpočet mozkových buněk, ale já vám na to vy erudovaní kritici a hnidopiši jebu. Já nejsem tuningář, nevyznám se v autech ba co víc já nemám ani papíry (teda kromě těch na hlavu) já byl, ale svého času brutálním pařmenem ne tohle jsem moc nehrál já ulítával spíš na Gran turismo (heč trojku jsme z kámošem kdysi dohráli na 97%!!!) a tím chci říct, že kdokoliv někdy něco podobnýho hrál, tak prostě bude doma. Bál jsem se že to bude další Nudně a unyle 50 díl, ale to jsem se teda kurevsky zpletl tohle je čistokrevná videohra přenesená na plátno. Ty závody jsou prostě úžasný všechny ty pohledy kamer zpomalovačky na který u jiných filmů nadávám a další trademarky k tomuhle prostě patří no a rozhodně je to další film kterej chce prostě kino řvoucí motory vás zatlačí do sedačky a vy nedýcháte a prostě zažíváte čistý vzrušení jak kdyby to fakt byla hra a už jenom toužíte po tom aby vám dal někdo ten zkurvenej joystick do ruky a vy se do toho mohli opřít. Co bych dodával tohle je prostě absolutní no brain vejplach. Nemá smysl řešit příběh ten tam prostě není. Nemá smysl řešit herce všechno to jsou přiblblí dřeváci do jednoho prostě to chce nechat si vystřelit mozek z palice ještě před vstupem do sálu a užít si tohle těžkotonážní guilty pleasure, takže jestli to takhle mělo být opravdu natočeno, tak se to povedlo bez chybičky. Pravda nemůžu zastřít, že mě chvílemi ty plytký dialogy, toporný herecký výkony a všechna ta stupidní vata okolo závodů lehce iritovali, ale pak přišla zase nějaká ta bombastická honička kterých je tu požehnaně co to přebila. Pravdou taky je, že zkrácení filmu na nějakých 100 minut by určitě nebylo na škodu ke konci jsem si říkal kurva už mě ty žvásty nudí už by tu mohl bejt ten finální závod, ale přežil jsem to a sám jsem překvapenej ze sebe jak poslední dobou hodnotím. Zajímavý je, že tu skoro ve všech komentech čtu něco jako kdybych byl o 10 let mladší dávám tomu 5* no a u mě je tomu naopak kdybych byl o 10 let mladší, tak jenom protáhnu ksicht a řeknu jéžiš to byla, ale píčovina! A to neplatí jenom pro tento film, ale i pro spousty dalších nevím čím to je asi stárnu a senilním a nebo prostě získávám čím dál tím větší nadhled a toleranci pro podobné kvalitní výplachy... No co už nasrat na časté přemýšlení o složitosti života musím konstatovat, že se to k danému filmu ani moc nehodí a spíš tedy věcně podotknu, že jsem po všech těch nulových očekáváních nehorázně příjemně překvapenej a i když ten film je tak blbej až to místy opravdu bolí dá se to překousnout už z toho důvodu, že tvůrci se to nesnaží nijak zastírat a to je fajn jinak na 3D jsem ani v tomto případě nebyl a opět jsem neměl pocit, že by to bylo nějak extra potřeba. Jenom by mě zajímalo jestli ten čokl co vybafnul na hlavního hrdinu na benzínce byl ve 3D, ale to už se asi nedozvím. Každopádně ty závody byli parádní i bez toho. Fast and furious se může jít zahrabat.70% () (méně) (více)

Galerie (113)

Zajímavosti (32)

  • Pre film bolo špeciálne upravených celkom 15 "namakaných" vozidiel, z ktorých každé stálo 2-3 milióny amerických dolárov. Nehovoriac o ich replikách, ktoré boli zlikvidované pri natáčaní scén hrozivých búračiek. K "hviezdam" Need For Speed patrí napríklad španielske GTA Spano s výkonom 900 konských síl, Lamborghini Sesto Elemento, Bugatti Veyron, švédsky Koenigsegg Agera R, McLaren P1, Saleen S7 alebo klasický Gran Torino. Hlavný hrdina Tobey (Aaron Paul) vo väčšine scén riadi Ford Mustang Shelby GT500. (Zdroj: Bontonfilm SK)
  • Bratia Gatinsovci sú mimo svojich filmových kariér automobiloví nadšenci. Vo svojej vlastnej garáži reštaurujú staré automobily. Prvé auto Johna Gatinsa bol mimochodom Mustang 1966. (figliar)
  • Autokino, které se objeví ve filmu, je skutečné. Jmenuje se The Swan a v provozu je od roku 1955. Jedná se o jedno z pouhých 4 autokin otevřených ve státě Georgia. (Dr Lizal)

Související novinky

Cannonball Run se vrací

Cannonball Run se vrací

13.06.2017

Rychle a zběsile se letos dočkalo osmého dílu a na cestě jsou další dva, takže není divu, že se v Hollywoodu snaží rozjet další autařské série. S Need for Speed to bohužel moc nevyšlo a další velké… (více)

Need for Speed jede dál

Need for Speed jede dál

09.04.2015

Rychle a zběsile 7 je v kinech necelý týden a už vydělalo skoro půl miliardy dolarů. V Hollywoodu si tak lámou hlavu nad tím, kde vyhrabat schůdnou konkurenci, a odpovědí je pokračování Need for… (více)

Epický Warcraft našel své hrdiny

Epický Warcraft našel své hrdiny

06.12.2013

Chvíli se uvažovalo o Colinu Farrellovi (dokonce se vyjádřil, že četl scénář a moc se mu líbil), ale nakonec bude hlavní hvězdou podle všeho Ben Foster. Jeden z nejlepších a zároveň nejméně… (více)

Připravte se na jízdu s Gran Turismo

Připravte se na jízdu s Gran Turismo

23.11.2013

Může se zdát, že spojení superúspěšné videohry a konceptu „uděláme to ve stylu Rychle a zběsile“ je zaručený recept na trhák. Rychlá kola a poletující rozervané plechy jsou pořád solidní lákadlo do… (více)

Reklama

Reklama